Gå til innhold

Mr_Q`s 2003 1.8tq - TIL SALGS:-(

Ranger emnet

Mr_Q

Anbefalte innlegg

Har i dag vært inne på verksted, albjerk auto i drammen.

Var der for å flekke på noen lakkfeil og sjekke slag på drivverk+sjekke resirk ventil.

Fikk da i dag lært at bilen ikke har resirk, men rett og slett dump. Ventilen som sitter som jeg trodde var "resirk" var den ventilen som peiser på luft når bilen startes kald, for at den skal forbrenne bensina og ikke få så sur eksos.

Noen som visste at det ikke var resirk?

Og fant ut at det koster ca 4800kr og ettermontere cruise:)

da blir det cruise på meg gitt:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:D

Var der for å flekke på noen lakkfeil og sjekke slag på drivverk+sjekke resirk ventil.

Fikk da i dag lært at bilen ikke har resirk, men rett og slett dump. Ventilen som sitter som jeg trodde var "resirk" var den ventilen som peiser på luft når bilen startes kald, for at den skal forbrenne bensina og ikke få så sur eksos.

:D:D var det ikke dyrere enn det for cruise kontr?

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg hørtes heller rart ut..?

Mener alle VAG 1,8t har en resirkulerende-"dump". Så forskjellig er vel ikke din motor fra de som står TT? Der bytta jeg den selv..

Savner både lyd og effekt :( (TDI nå liksom)

Noen med samme maskin som deg må vel kunne bekrefte om de har samme lyd i sin i så fall??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener alle VAG 1,8t har en resirkulerende-"dump". Så forskjellig er vel ikke din motor fra de som står TT? Der bytta jeg den selv..

Noen med samme maskin som deg må vel kunne bekrefte om de har samme lyd i sin i så fall??

jo det er forskjell fra a3/tt og a4 turbomotorer, hadde a3 1.8t selv og der er det resirk.

hehe, han sa jeg kunne setta på den dumpen jeg vil, fordi bilen resirkulerer ingenting:)

ja noen med samme maskin her??

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, hehe, var jo superbillig, kom ned til meg så får vi kvantumsrabatt i tillegg;P

Det var prisen, ferdig montert, eller?

Jeg fikk pris på ca 2800,- for bare delene. Monteringen gjør man visst enkelt selv. Etter det jeg fikk opplyst, ligger programmvaren for dette allerede i bilen, så det er bare å sette på spaken, og bytte ut dekslene rundt rattstammen med nye, som har slisse til spaken.

Keep us posted. Har lyst på det selv :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, hehe, var jo superbillig, kom ned til meg så får vi kvantumsrabatt i tillegg;P

Nøyaktig hvor mange KM er det til deg da?;p

Koster det 4800kr ordinært men feks 3500,- med rabatt så hadde det ikke vært feil å tatt turen ned nei:)

Ps, Hjelp se tråden min!

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kaster meg inn i diskusjonen!

Jeg hadde akkurat den samme "dumplyden" når jeg bytta fra orginal resirk ventil til en ettermarkeds dings. (dette var med åpent Green filter)

Feilen med denne var at fjaera i sylindern var for stramm sånn at luften gikk i retur tilbake til turboen, altså ventilen klarte ikke åpne seg nok.

Bytte til en Dahlbäck resirk og alt blev fint igjenn, nå kun med lyd fra filter.

Dette var riktig nok en Skoda Octavia RS, men mener at det ikke skal vaere sååå stor forskjell her.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvor mange KM er det til deg da?;p

Koster det 4800kr ordinært men feks 3500,- med rabatt så hadde det ikke vært feil å tatt turen ned nei:)

Ps, Hjelp se tråden min!

Er 444 km fra Sandnes til Tønsberg, ifølge GPS'n min :)

Kanskje ta et møte der nede da, for montereing av cruise og dioder?

Er mye der nede, siden det er der vi leter etter hus :)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var prisen, ferdig montert, eller?

Jeg fikk pris på ca 2800,- for bare delene. Monteringen gjør man visst enkelt selv. Etter det jeg fikk opplyst, ligger programmvaren for dette allerede i bilen, så det er bare å sette på spaken, og bytte ut dekslene rundt rattstammen med nye, som har slisse til spaken.

Keep us posted. Har lyst på det selv :)

okei, den prisen jeg fikk var ferdig montert ja:)

mulig det er lett og montere selv, men de nevnte noe om at de måtte inn og koble i elektronikken:)

ill keep you posted, undersøker litt mere i morra og får total pris, evt pris hvis flere joiner:)

jean: som sagt rundt regnet 50mil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kaster meg inn i diskusjonen!

Jeg hadde akkurat den samme "dumplyden" når jeg bytta fra orginal resirk ventil til en ettermarkeds dings. (dette var med åpent Green filter)

Feilen med denne var at fjaera i sylindern var for stramm sånn at luften gikk i retur tilbake til turboen, altså ventilen klarte ikke åpne seg nok.

Bytte til en Dahlbäck resirk og alt blev fint igjenn, nå kun med lyd fra filter.

Dette var riktig nok en Skoda Octavia RS, men mener at det ikke skal vaere sååå stor forskjell her.

/M

er ikke rare forskjell på disse nei, men jeg har ikke byttet ventilen, får lyden bare med filter:)

setter man inn for stram fjær blir det kødd ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 444 km fra Sandnes til Tønsberg, ifølge GPS'n min :)

Kanskje ta et møte der nede da, for montereing av cruise og dioder?

Er mye der nede, siden det er der vi leter etter hus :)

skal oppdatere på priser i morgen, evt pris hvis vi er flere.

btw ledig hus rett ved der jeg bor;)

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=14600226&sid=xz5cbaBK75l720397&WT.svl=Link

det gule er min nærmeste nabo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke rare forskjell på disse nei, men jeg har ikke byttet ventilen, får lyden bare med filter:)

setter man inn for stram fjær blir det kødd ja:)

Tenkte hvis resirk ventilen kanskje var defekt siden den låter "wosch-wosch-wosch" isteden for kun "wooosch", hvis du skjönner hva jeg mener :D

Ser nå at jeg skulle ha filmet för og etter bytte på gamlebilen min, hadde blitt noe enklere å forklare da, hehe...

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte hvis resirk ventilen kanskje var defekt siden den låter "wosch-wosch-wosch" isteden for kun "wooosch", hvis du skjönner hva jeg mener :D

Ser nå at jeg skulle ha filmet för og etter bytte på gamlebilen min, hadde blitt noe enklere å forklare da, hehe...

/M

skjønner hva du mener heh:)

men ifølge møller var min akkurat som den skulle, og den er koblet opp mot feilminne, så om noe var galt skulle den slå ut, selv har jeg vanskelig for å forstå det men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal oppdatere på priser i morgen, evt pris hvis vi er flere.

btw ledig hus rett ved der jeg bor;)

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=14600226&sid=xz5cbaBK75l720397&WT.svl=Link

det gule er min nærmeste nabo;)

Se der ja! Var fint hus det! Men litt lite, og litt for tett på naboer. Og et par hundre over vår prisklasse. men takk for tipset :)

Vi har kikka mest rundt Revetal. Liker området der. Tapte en budrunde på et seriøst fint hus der i forigårs :(

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider