Gå til innhold

Lakken blir kornete

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har du mate-skrue på sprøyta di? Er det overkopp sprøyte forresten? Hvis det, så skal mating stå på maks, still luft trykket til det er passe bra... husker faktisk ikke hva mi står på... så vilt lenge sia jeg har lakka nå... men ta d med en klype salt - ca 2 bar...?

 

Om det blir kornete - så mener du støvete og ikke liksom ikke nok påført?

 

Hold nærmere, sprøyt jevnt og få på nok maling - dvs, ikke gå for fort. Sprøyt jevnt over alt - dvs - begynn sprøytinga før du treffer det aktuelle området, og avslutt sprøytinga etter du har passert det aktuelle området.

 

Kan være jeg tar feil, men dette hørtes da bare ut som du kanskje sprøyter på litt feil måte...

 

Men jeg er nokså ny innen lakksprøyting selv - har brukt en del sprayboks, men det kan da ikke sammenlignes... :). Lakksprøyte er kongebra dersom det går seg til med å finne ut hvordan den skal brukes...

 

Se videoer på youtube om lakkering så ser du fort hvordan en proff sprayer.... De hiver på nokså mye lakk..

 

Trikset er å få til det nesten renner (iallefall på metallic o.l.) men likevel sitter. Men pass på metallic lakk kan lett begynne å renne etter noen sekund med stillstand dersom du har på for mye på en gang, eller om temperaturen ikke er rett.

 

Lakker i 20-30 grader. Skal da ikke være så varmt at det er et ork å arbeide... men alt under 18-20 grader vil jeg si er for lite. Iallefall med normal billakk... Jeg lakka nettopp noen rustflekker på en bil nå, og det var ca 27 grader ute. Det er den tøffeste lakkopplevelsen jeg har hatt. Jeg sprøyta på, og lakken satte seg der, og ble der uten å renne selv om jeg påførte vel mye. :) Så temperatur hjelper på altså.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mate-skrue på sprøyta di? Er det overkopp sprøyte forresten? Hvis det, så skal mating stå på maks, still luft trykket til det er passe bra... husker faktisk ikke hva mi står på... så vilt lenge sia jeg har lakka nå... men ta d med en klype salt - ca 2 bar...?

 

Om det blir kornete - så mener du støvete og ikke liksom ikke nok påført?

 

Hold nærmere, sprøyt jevnt og få på nok maling - dvs, ikke gå for fort. Sprøyt jevnt over alt - dvs - begynn sprøytinga før du treffer det aktuelle området, og avslutt sprøytinga etter du har passert det aktuelle området.

 

Kan være jeg tar feil, men dette hørtes da bare ut som du kanskje sprøyter på litt feil måte...

 

Men jeg er nokså ny innen lakksprøyting selv - har brukt en del sprayboks, men det kan da ikke sammenlignes... :). Lakksprøyte er kongebra dersom det går seg til med å finne ut hvordan den skal brukes...

 

Se videoer på youtube om lakkering så ser du fort hvordan en proff sprayer.... De hiver på nokså mye lakk..

 

Trikset er å få til det nesten renner (iallefall på metallic o.l.) men likevel sitter. Men pass på metallic lakk kan lett begynne å renne etter noen sekund med stillstand dersom du har på for mye på en gang, eller om temperaturen ikke er rett.

 

Lakker i 20-30 grader. Skal da ikke være så varmt at det er et ork å arbeide... men alt under 18-20 grader vil jeg si er for lite. Iallefall med normal billakk... Jeg lakka nettopp noen rustflekker på en bil nå, og det var ca 27 grader ute. Det er den tøffeste lakkopplevelsen jeg har hatt. Jeg sprøyta på, og lakken satte seg der, og ble der uten å renne selv om jeg påførte vel mye. :) Så temperatur hjelper på altså.

 

Er overkoppspøryte. Benytter 2.5 bar.

 

Ja den ble liksom støvete... Men som du sa. Idag holdt jeg sprøyta nærmere og bare mata på med lakk, og det hjalp :) Tror det har noe med konsistensen på rustbulleten å gjøre. Den er litt feitere enn normalt tror jeg.

Har sett nok av folk som lakkerer, så veit ca åssn det skal gjøres... Men, øvelse gjør mester. Sånn er det bare :)

Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår