Gå til innhold

Chippe ny Octavia

Ranger emnet

halstor

Anbefalte innlegg

Hei,

ser litt på å kjøpe ny Octavia stv, og ser at man sparer ca 40 000 på listepris dersom man går for 105hk i stedet for 140. Vil man med å sette inn chip kunne få omtrent samme effekt som om jeg hadde kjøpt 140-hester'n?

Hvor bør man gjøre dette for å få utført bra jobb? Holder til i midtnorge... og er det noen som har erfaringer med hvordan merkeverkstedet reagerer på chip'ede biler? Mister man garanti, etc? Er ikke noen stor mekaniker selv, så for meg blir vel greia å holde seg til service-programmet til Skoda på deres verksted...

Har sittet og sett på mange flotte bilder her på forumet nå...

Nedenfor er forresten oversikt over min drømme-octavia ;-) Noen kommentarer på utstyret jeg har valgt til? Noe viktig jeg har glemt? Eller noe jeg ikke trenger?

Utstyrsnivå Laurin&klement dpf

Farge Black magic perle

Interiør Duo ivory

Drivstoff Diesel

Gir Manuell

Motorvolum 1.9l (1896 ccm)

Effekt 105 HK (77 kW)

CO2-utslipp 137 g/km

Vekt 1325 kg

Prisinformasjon

Grunnpris inkl. mva. 303 600

Lakk: Perlemutt 3 530

Ekstrautstyr i følge spesifikasjon 26 990

Årsavgift * 0

Totalsum inkl. mva 334 120

Ekstrautstyr

Bagasje/oppbevaring

Boks i bagasjetildekning 250

Ekstra bagasjeromsgulv 1 800

Nettprogram 500

Skipose 990

Dekk/felg

Annet reservehjul 0

Pegasus 17' med sportsunderstell 3 900

Glass

Sun-set, mørke ruter 1 700

Infotainment

Dvd-navi colombus m/lydanlegg 3 200

Solgardiner

Doble solskjermer 300

Soltak

Soltak 2 900

Ratt

Multiratt 1 800

Annet innvendig

'hill hold' kontroll 810

Gulvmatter i stoff 490

Koppholder bak 300

Annet utvendig

Avtakbart hengerfeste 5 550

Takreeling i sølv 1 400

Tåkelys med hjørnefunksjon 1 100

Sum ekstrautstyr inkl. mva 26 990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Du mister nok garantien din hvis du chipper bilen din...

Du kan kanskje få ordnet det originalt hos Skoda men da må du betale deretter i avgifter, så er vel ikke mye å spare der. Er ikke sikker på om Skoda gjør det for deg heller, men jeg vet at F.eks Toyota gjør det på sine biler.

Du har nok truffet bra med utstyr på denne skodaen din både på interiør og eksteriør. Vet at ny svart Octavia ser helt rå ut med krom 19" på!!! Hilsen Trønder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kjappe tilbakemeldinger :-)

Var faktisk ikke klar over at det fantes et alternativ til chip. Har søkt litt rundt på nett og funnet flere slik kabel-varianter som powerbox.. men antar det er powerbox som er det beste alternativet...? noen som har erfaring med å sette på en sånn?

Artig at det finnes et så aktivt octavia-forum her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei en forumbruker her har jo prøvd ppc boks, å bilen havarerte etter 50 meter ell no med pådrag. med turboras.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en chippet 1.9 vil uten tvil være mye mer ok enn en 1.9 standard.

Dog tror jeg at JEG ville holdt meg laaaangt unna slike bokser.

Beste er uten tvil å gå for en flashing av styreenheten, da beholder du alle overvåkningsfunksjoner.

Alt utenom boks kan oppdages hvis man vil, mye myter rundt dette.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider