cosworth87 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 vi hadde en bil inne med turboras... nesten ny 105 tdi... vi viste bilen var klusset med. mye pga han skrev ganske detaljert om situasjonen her på bilforumet.. vi sjekka alt. vi så det hadde vert lastet inn programvare på nytt.. var sånn bsr greie. men kunne ikke påvise at bilen hadde hatt for høyt ladetrykk. hadde expert inne for å se på bilen. å etter telefon fra servicemarkedsjefen endret eieren bostedadresse osv på bilforumet... LATTELIG av autopower å ikke ta sånt på sin egen kappe når det skjer ved første pådrag under prøvekjøringen med en av dems programvarer.... Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 må bare legge til at jeg er på ingen måte imot chipping. tuningbokser.. hadde kcr boks på octaviaen jeg hadde. kjempefornøyd med den.. å min neste octavia får også garantert boks ell chip fra JCS Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Jeg sier bare... skjer det så skjer det! Må bare svelge det hvis noe skjer i garantitiden. Folk sier at dom ikke vil tune for at da mister man garantien... men så fort garantientiden er over så er det bare at tune på... dette skjønner jeg ikke, det blir ju akkurat det samme :) . Og man mister vel ikke garantien på heeele bilen, det er vel kun det som kan spores tilbake til tuningen som man får stå for selv, eller? Bare for at fortydlige dette inlegg... jeg er for chipping, ny som gammel bil! Det er hvis man crasher som de verkelige problemene kan dykke opp! /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardk Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 vi hadde en bil inne med turboras... nesten ny 105 tdi... vi viste bilen var klusset med. mye pga han skrev ganske detaljert om situasjonen her på bilforumet.. vi sjekka alt. vi så det hadde vert lastet inn programvare på nytt.. var sånn bsr greie. men kunne ikke påvise at bilen hadde hatt for høyt ladetrykk. hadde expert inne for å se på bilen. å etter telefon fra servicemarkedsjefen endret eieren bostedadresse osv på bilforumet... LATTELIG av autopower å ikke ta sånt på sin egen kappe når det skjer ved første pådrag under prøvekjøringen med en av dems programvarer.... Var det noe feil i programmet som ble lastet over, eller tålte bare ikke denne bilen å bli chippet? /vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Det har vært mange som har kommentert at BSR PPC har kjørt med for høyt ladetrykk på ymse VAG, som resulterer i ymse ras. Sånn sett er inntil 10 000kr kanskje ikke så galt for "merkevare-chip"? Uten at jeg vet hva greia med BSR er, så er slikt Revo, BSR etc flash-basert løsning veldig praktisk for sluttbrukeren da. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 vi kom frem til en teori om at det kunne ha kommet av dieselpartikkelfilteret.... men ja det hadde vert alt for høyt trykk inne i bildet... Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 vi kom frem til en teori om at det kunne ha kommet av dieselpartikkelfilteret.... men ja det hadde vert alt for høyt trykk inne i bildet... Hvordan er det og trimme ny 08 RS? TDI altså. er vel ikke så mange i norge som har gjort dette.. men hvor mye kan jeg dra ut ca?:thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lanzo Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hvordan er det og trimme ny 08 RS? TDI altså. er vel ikke så mange i norge som har gjort dette.. men hvor mye kan jeg dra ut ca?:thanks Jeg har fått pris på mellom ca 7000 for 210 hk og 440 Nm, da garanterer han for disse tallene men stort sett alt av biler han har gjort noe med ligger litt i overkant av det han garanterer for. Jeg får min 08 RS TDI på veien til neste uke og kommer mest sannsynlig til å gjøre dette i løpet av august/september Siter Octavia vRS CR Tdi 2010 Passat 2,0 Tdi 2008 Octavia RS TDI 2008 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Jeg har fått pris på mellom ca 7000 for 210 hk og 440 Nm, da garanterer han for disse tallene men stort sett alt av biler han har gjort noe med ligger litt i overkant av det han garanterer for. Jeg får min 08 RS TDI på veien til neste uke og kommer mest sannsynlig til å gjøre dette i løpet av august/september okey, vis man bytter eksos så kan man vel hente litt mer.. hvem er det du har hørt med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Jeg har hørt at det ikke finnes trim til CR motoren enda... siden denne er rimelig ny så kan det stemme her. Pleier at ta noen måneder før man får tak i trim til nye motorer. /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Du kan oppleve å få diverse feilkoder på motoren ved bruk av powerbox,dette har jeg opplevd på Octavia 1. Det er forskjellige bokser å få,men ikke sikker de optimaliserer verdiene i forhold til omprogramering av styreenheten eller ved bruk av chip. Garantien kan ryke om det skjer noe med motor/drivverk som kan mistenkes komme av tuning. Til normal kjøring går 105 hesteren greit etter min mening,den skal visstnok være på mer enn oppgitt. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardk Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Hvis noen andre lurte fikk jeg mail fra TSracing idag om at de hadde tunet rundt 200stk 170HK TDI med DSG til 210HK/420nm uten at det har vært noen problemer forbundet med det. Så da kan man forhåpentligvis trøkke på også med den girkassa. /vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolai Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 be dem ved chipping om at de stiller garanti på drivverket da Siter Skoda Superb Elegance http://www.skodaklubbnorge.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Jeg tror ikke det er noe problem her... men det finnes alltid en sjanse at noe vil skje når man herjer med mere effekt :) Jeg vet hos BSR så kan man kjøpe til en motor/drivverk forsikkring etter tuning... verdt å sjekke det med TS hvis dom har noe lignende. /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwGolfMk3 Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Tror en sånn PPC programeringsboks fra BSR med mulighet for at forbrukeren kan programere bilen selv er tingen.For skulle det dukke opp ett problem med bilen innenfor garanti tiden er det bare å programere bilen tilbake til "basic" før den leveres til verkstedbesøk.Ser også at det står skrevet tidligere i tråden her at det har forekommet ett turboras pga høyt ladetrykk ved bruk av PPC,men det skal mer enn ett skikkelig drag til før turbo`n raser.Høyt trykk kan riktignok være årsaken,men da over litt tid.Finnes levrandører på dette i Norge så ved spørsmål om ladetrykk osv ved bruk av PPC ville jeg anbefale en tlf eller en mail til en levrandør for korrekt svar. Som bilmekaniker selv vil jeg heller anbefale PPC fremfor chip og powerboks fordi en powerboks manipulerer motorstyringen og ett chip innebærer at motorstyre-enheten blir utsatt for varme osv og det er sjeldent finelkronikk spesielt glad i. Siter 03 Vw Passat 1.9Tdi *solgt* 02 Skoda Octavia RS *solgt* 04 Audi A4 Avant 1.6 *solgt* 92 Vw Golf GTI 1.8 *solgt* 83 Vw Golf 1.5 *bruksbil/prosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.