Gå til innhold

Prosjekt 740GL-T

Ranger emnet

Mad-Ass

Anbefalte innlegg

Har blitt lite jobbing med bilen i det siste. Motor og interiør blir ikke isett før våren. Men har da i det minste fått tatt det som var av overflaterust på bilen. Har fått lakkert fangere og lister også.

DSC01371.jpg

Sandblåsing inne i hjulbuen, på med syregrunning, bodyskyts og lakk.

DSC01381.jpg

Sprekker i lakken etter løs gjenstand i bagasjerommet

DSC01375.jpg

DSC01387.jpg

DSC01389.jpg

DSC01385.jpg

DSC01395.jpg

DSC01396.jpg

DSC01398.jpg

DSC01400.jpg

DSC01401.jpg

DSC01402.jpg

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Lager en liten oppdatering her jeg.

Mista spenning på grøftelysa mine for noen måneder tilbake. Fant ut at feilen lå i et oppbrent kontaktstykke under dashbordet. Har fått fiksa det, men nå bruker rele å henge seg opp :(

Tror jeg må til med ny printplate på instrumentet mitt også. Klokka har en tendens til å stoppe, dårlig kontakt på div lys, og tempgiveren lever sitt eget liv av og til. Men men.

DSC01502.jpg

(nettopp montert, skitten bil)

DSC01462.jpg

Har iallefall fått på nye baklykter. Kom seg veldig:)

Har også fått gjort litt med motoren. Toppdekselet er lakkert i volvos egen V70 farge (Sort Safir Metallic). Motorblokka har jeg lakket med Bill Hirsh motorlakk (Chevy V8 rød), som tåler 315 grader - og har en herdetid på 2 uker :-p Kjøpte den på http://www.gasolin.no, om noen skal ha bruk for det.

DSC01503.jpg

DSC01512.jpg

DSC01514.jpg

DSC01518.jpg

DSC01520.jpg

DSC01517.jpg

Er egenlig klar til å sette sammen motoren nå, venter bare på at lakken skal herde. Har ikke blitt gjort så mye med motoren i det siste egentlig.

Har prøvd å finne ut av problemet mitt om hvorfor jeg har så skjeve bremser på bilen. Har kraftigere bremser på høyre framme og bak. Skjønner ikke hva det har seg. Har nye calippere framme, bremseskiver, nye klosser, nye bremseslanger, nye rør. Stempel, glidebolter og klosser går lett og fint. Har lufta sikkert 5 ganger med bremselufter, men får søren ikke beine bremser. Irriterende.

Videre planer nå blir etterhvert å få tak i chip fra Sverige. Har også lyst på marinekammer, men virker som om de er vanskelige å få tak i.

Endret av Mad-Ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var nye felger bestilt. Får dem forhåpentligvis i neste uke. 17" Volvo Polaris felger, koster 2790 kr, fikk dem for 1674 kr (40% rabatt :) ). Har også anskaffet meg Goodyear Eagle F1 Asymmetric 215/45R17 91Y dekk - satser på at disse blir bra.

Fikk dem for 1300 kr stykk hos en lokal forhandler :)

Gleder meg som en unge til å få kaste av disse 15 tommerene som står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider