Gå til innhold

Spørsmål om Meguiars produkter

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Bruker TechWaxen, og noen ganger Deep Crystal Paint Cleaner før den igjen.

 

Det er jo en lakkrens, og step 2 slik jeg har forstått dette.

Har lest her at det da anbefales MG sin Carnauba Wax som sealer oppå dette igjen, etter at TechWax har herdet skikkelig.

 

Betyr da dette at TechWaxen er step 1 eller 2 ?

Siden den også inneholder noe lakkrens mener jeg... Kan jeg gå rett fra Paint Cleaner'n til Carnauba Wax?

 

Hva bruker dere på støtlistene? Er denne bra?

http://www.meguiars.com/?car-trim-molding-care/Gold-Class-Trim-Detailer

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker TechWaxen, og noen ganger Deep Crystal Paint Cleaner før den igjen.

 

Det er jo en lakkrens, og step 2 slik jeg har forstått dette.

Har lest her at det da anbefales MG sin Carnauba Wax som sealer oppå dette igjen, etter at TechWax har herdet skikkelig.

 

Betyr da dette at TechWaxen er step 1 eller 2 ?

Siden den også inneholder noe lakkrens mener jeg... Kan jeg gå rett fra Paint Cleaner'n til Carnauba Wax?

 

Hva bruker dere på støtlistene? Er denne bra?

http://www.meguiars.com/?car-trim-molding-care/Gold-Class-Trim-Detailer

 

TechWax er en AIO, dvs rens, polish og voks. Den er basert på syntetiske polymerer, dvs det er ikke carnaubavoks i den. Hvordan man bruker den er det mange forskjellige meninger om, personlig bruker jeg DC step1 + TechWax og lar det herde en dag eller to, før jeg legger på carnaubavoks (f.eks DC step3.)

 

Vet noen bruker DC step1 + DC step2 + TechWax, og dette er sikkert også bra ettersom DC step2 glatter og jevner litt bedre enn TechWax, og holdbarheten til TechWax egentlig er veldig bra i seg selv..

 

Trim Detailer inneholder ikke fargepigmenter som mange vinylfornyere gjør, dvs du får den "ekte" fargen tilbake og risikerer ikke skjolder. Den har også den beste holdbarheten jeg har sett på noen produkter, (og jeg har testet mange!) men den egner seg utelukkende til utvendig vinyl.

 

Det finnes også noe som heter Black WOW som skal egne seg veldig bra til utvendig plast og gummi, denne selges av bl.a ScandicShine. Har ikke testet den ut i forhold til Trim Detailer, men mange sier WOW'en er av de beste plastproduktene på markedet.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår