HoaxiePowah Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Hei. Har enda litt trøbbel med motoren i min a3. Er ikke noe som jeg merker noe til under kjøring. Da er den helt kanon. Men merker det når jeg skal slure. Her er saken: Når jeg står i ro...slurer meg litt fremover..og klemmer inn clutsjen igjen så begynner den å jukse noe veldig på turtallet. Turtallet faller kanskje helt ned til 200 eller.no og det er rett før den dauer. Jævlig irriterende hvis du er nødt å slure litt enkelte ganger. Men som sagt er og eneste gangen du merker noe til det. JO og en annen veldig viktig ting. Den jukser også om jeg står i ro og ruser den veldig. Da detter den og ofte ned til turtall på 200 og dør omtrent nesten. Har fra før ett par teorier om hva som er galt: 1. Hele motorstyringen? (Virker veldig rart spør du meg, siden den går fint ellers) 2. Enkelte har sagt at det kan være svakt batteri? Men hvordan kan svakt batteri har noe med denne saken å gjøre? Om du vet hvordan det kan ha noe med saken å gjøre. Vær venlig å forklar. 3. Vakuumslanger. Enkelt å teste egentlig. Bare å kjøpe startgass. Men sån ellers. Ville ikke den hatt problemer når den står stilt på tomgang også hvis det var vakuumslangene som var i uorden? Eller er dette en veldig sansynlig teori med at den kanskje kun trekker luft og ting når jeg prøver å slure og starte osv. Vil kanskje ikke merke så mye til det i vanlig kjøring? Utdyp hvis du vet noe er du grei!!!!! Venligs bare si alt dere vet om temaet. Er desp etter tips. Har foresten hatt den inne hos min lokale Audi leverandør. Dem prøvde å grunnjustere den via sin VAGCOM (er det egentlig tomgang justering saken går ut på????) Uansett. Dette fikk dem ikke helt til. Dem mente at det var noe galt med endel 1.6 modeller og at dem ofte var svært vanskelige å grunnjustere via VAGCOM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Høres ut som en programfeil eller feil på tomgangsstyringen for meg. Har du cruise control? Hvis ja, funker den som den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 programproblemer kan det selvfølgelig være. Men syns det er litt rart fordi bilen er forskjellig etter temperatur osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianracing Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 dra til et vag verksted og få grundinnstilt gasspjeldet ditt det tar ca 10 min :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Hadde samme problem på min Toyota Supra 3.0i Turbo.. For til et verksted og fikk de til og koble til datan.. sa det enten var datastyringen til luftintaket eller hoved computern som var øddelagt.. de regnet med en pris lapp på mellom 6000-12000,- HMM! sa jeg siden dette var dag nr.2 med nybilen.. og sjekket litt selv.. fant en liten sprekk i luftmengde comutern.. og varmet boksen og tettet sprekken.. Problem solved.. Fukt.. Whee, Happy Supra Owner 91 modell om noen lurer... Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Legg inn spørsmålet til EBB på t-4-E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 OK. Jeg har funnet en slange som ser litt løs ut. Vet ikke helt hva denne gjør men det gjør kanskje noen av dere. Det går jo en svær luftkabel fra luffilteret og inn til motoren. Rett før denne svære kabelen treffer motoren går det ett mindre rør fra det store røret og inn til en annen del av selve "motorkjernen". Dette røret er litt løst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg