Gå til innhold

opel omega 3000 stv (senatorfron!) Resturering! nå med bilder!

Ranger emnet

Loveopel

Anbefalte innlegg

hei.

har en Omega A stv som er ombygd til 3000 12v med senatorfront.

den ble kjøpt fra os i østerdalen i 1998 ca. har gådd som bruksbil på fauske fra da til ca 2005.

den har stådd en stund men har bestemt meg for og bygge bilen ferdig nå.

har ribbet den delvis for lakering og rustsveising, og div forandringer.

har kjøpt nytt interiør, nyeste svarte orginalinteriøret fra omega 3000.

har modifisert fronten litt selv ettersom jeg ikke fant noe interesang styling til senator b. samt hvite blinkere,

har irmcher skjørt.

skal bestile ombyggingsett til runde hjulbuer.

har 55mm senking framme og 50mm bak.

har fådt inn automatisk døråpnere og bagasjeromsåpner.

planen var og fjerne alle 4 dørhåndtak og sveise igjen skilt lommen på bakluken.

Den skal hel lakeres i en selvblandet farge. 60% svart blank og 40% lilla metallic.

plan var og finne en 3.0l 24v motor og bygge opp me biturbokitt.

me 6 trins lotuskasse.:ratatatat

born to love and old opel<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 2 "nye" lykter til senator, men de solgte jeg for 1000lappen for noen uker siden, det var synd, kast ut noen bilder da. Hvilket Bi turbo kitt tenkte du på til c30se? Så vidt jeg hvet er det ingen bi-turbo kitt og få kjøpt. Jma selger vel en Singel turbo kitt til rundt 16 laken, men det er uten viktige komponter som forsterka toppakning, forsterka reg kjede, og stempler og råder. Så dette kommer ekstra, eller du kan satse på og kjøre med orginal innmat.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 2 "nye" lykter til senator, men de solgte jeg for 1000lappen for noen uker siden, det var synd, kast ut noen bilder da. Hvilket Bi turbo kitt tenkte du på til c30se? Så vidt jeg hvet er det ingen bi-turbo kitt og få kjøpt. Jma selger vel en Singel turbo kitt til rundt 16 laken, men det er uten viktige komponter som forsterka toppakning, forsterka reg kjede, og stempler og råder. Så dette kommer ekstra, eller du kan satse på og kjøre med orginal innmat.

har hørt med turbobanditene i sverige. di kan sette isammen et sett som består av alt. uten om nødvendige komponenter.

men får bare med rørdelene og flenser. så må sveise grenrørene selv.

inmaten blir kjøpt av protrim. - http://www.protrim.no/produkter_motor_kit.shtml

bilder kommer. plages med cameraet angry2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jeg beklager at det har tadd litt tid siden sist, med bilder og alt.

men har vert plaget med en knekt fot.

men slenger ut noen bilder. så skall jeg ta mer bilde imorgen =)

http://i13.photobucket.com/albums/a273/hp_faen/omega/DSC00406.jpg[/img]"]DSC00406.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a273/hp_faen/omega/IMG_0496.jpg[/img]"]IMG_0496.jpg

her va litt forsking på om e sku bruk omega fanger eller eventuell 3000 fanger. men kom fram tell en litt modifisert senator front ;D

http://i13.photobucket.com/albums/a273/hp_faen/omega/IMG_0489.jpg[/img]"]IMG_0489.jpg

som sakt, skal ta mere bilder imorge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider