daggis Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Har kjøpt webere med innsug og det som hører til. Må da lfå vakuumet fra innsuget ned til fordeleren så tenningen blir riktig. Tenkte jeg skulle borre hull, gjenge opp og sette i en fettnippel. Virker jo forsåvidt greit, bortsett fra at jeg ikke kan få tak i fettnippler. Før hadde de jo faen meg sånt på bensinstasjoner, men der har de jo ikke tennplugger engang lengre. Torshov "bil"rekvisita hadde heller ikke, de har fylt opp butikken med drit og møkk og har ikke plass til noe nyttig lenger, er så mye spoilere og neon overalt. Så, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i fettnippler, eller andre type nippler med gjenger, som det er mulighet for å feste en slange på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Eller hvis noen har noe liggende i nærheten av Asker, hadde det vært flott om jeg kunne fått kjøpt et par. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 TESS har vanligvis slike ting... om ikke fettnippel, så har de sikkert noe du kan bruke vertfall! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Takk Takk! Sjekker der imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Originally posted by Bmw345 En fettnippel er jo "enveiskjørt".... Hvis ikke må du pelle ut den kula inni den. Hmm.. jaja, finner vel sikkert på et eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Hmm, ikke dumt.. Kanskje jeg skulle ha prøvd det.. Er vel ikke no fare for at innsuget sprekker da? Er jo rimelig tynt aluminium.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by Bmw345 Finn et rør (4-5mm) Mål den Nøyaktige utvendige diameteren. Så borer du hullet med et bor som er 0,1-0,2mm mindre. Så varmer du hullet (med varmluftpistol) og fryser røret (i fryseren). Da skulle det være mulig å dunke røret forsiktig inn inn hullet, og når det får samme temp, så sitter det fast. Eller "låser" den fast med Loctite....sitter som f..n! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by Bmw345 Tåler det bensin da? Er ikke mye som tåler konstant kontakt med bensin da... Ja, gjelder bare å bruke riktig type. Sjekk Loctite sine sider eller hør med de som selger det. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 om du har bytta kam og skal "tune" motorn litt, så drit i den vakumslangen og få noen som kan det til å bygge om vektene i fordlern. min mening er at du kan plugge det vakum greine. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Det fungerer ikke med vakuum til fordeleren om du har doble webere... Vakuumet må i tilfelle tas fra alle fire løpene, ellers vil vakuumklokka gå frem og tilbake for hver innsugstakt på den sylinderen du setter den på... Som han over sier, skal det ikke være nødvendig med vakuum, men heller få noen til å bygge om vektene i fordeleren, slik at tenningen kun reguleres på turtall, skal funke like bra det;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hmm, ble fortalt at hvis man dropper vakuumet og kun bruker vekter vil man få et flat-spot på 3500-4000 hvor den vil dra dårlig. Hvor gjør de sånne jobber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Per guldbrandsen/ Autoconsult bygde om fordeleren min, justerte opp og kjørte på rulla for 2500,- Tror det er http://www.autoconsult.no Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Ok, da prøver jeg han! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by suggen Per guldbrandsen/ Autoconsult bygde om fordeleren min, justerte opp og kjørte på rulla for 2500,- Tror det er http://www.autoconsult.no :pisser: Justeringa til Guldbrandsen Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Hehe, satser på at han er bedre til å bygge om fordelere en justere cossier da..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg