Gå til innhold

Fersk 240 eier!

Ranger emnet

Sandven

Anbefalte innlegg

Tittel sier vel det meste, men igår kjøpte jeg altså min andre Volvo og første 240, trenger forslag til ting jeg kan gjøre med den (forslag som alu vinge, japsepotte osv kan dere holde for dere selv takk)

Planer er som følger.. generelt vedlikeholg og nye felger når lommeboken sier ja, lett soting av vinduene, muligens sjalusi (har ikke bestemt meg enda), mer stereo og mindre ratt.

Noen som kjenner til andre 240er med propan opplegg? (står nå en fin liten bryter på dashbordet med "LPG" på)

Tror det er propan opplegg.. min har nå vertfall en svær jævel av en ståltank i bagasjerommet.. skal jeg overhale og beholde dette systemet eller skal jeg selge det?

Noen som vet boltsirkel/innpress på 240en min? Den er forresten en -91 GL automat.

Ny motor kommer når jeg har spart opp nok penger, da blir det en 5.7 V8er på ca 3-400 gamp, bilen skal tross alt være brukanes.

Bilder aner jeg ikke hvordan jeg legger inn så hvis en av dere kunne lagt meg til på msn (j_sandven83@hotmail.com) så kunne jeg sendt bildene der.

Bilen står hos selger da jeg ikke har tid til og hente den før helgen.

Negative kommentarer vil jeg helst ikke ha, men dem går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! grattis med bil da! LPG veit ikke jeg noe om. noen her som kan?

Boltsirkel 5x108! ET: 20-25

Felger er det egentlig ikke veldig mye av. samt du ikke skal ha det alle andre har. liker selv og skille meg litt ut,! men kan sette på spacers og da blir det litt mer og velge mellom.

Når det gjelder bilder så søk deg frem på forumet. er mange tråder om dette som forklarer godt.

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en veldig fin bil.. LPG å greier..

Ang bilder, gjør som KimAndre sier..

Registrer deg enten på photobucket.com og legg ut bildene der, for så å link til dem hit, eller legg inn bildene på galleriet her på forumet. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite blink rundt hele, senking og et sett med fine 17 toms felger er alt som trengs på 240ien, heller legge penger i og få bilen helt strøken og såklart legge penger i motor, driverk og understell.

Syns ikke 240 er no fin med vinge på, men det er min mening da.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken vinge det Finken..

Jeg tenkte på Gr. A vingen, samt sånt stag over dempertårna (vet ikke hva det heter) og gjerne en omgang lakkrens hvis det trengs, er litt overflaterust på bakluka, men det gidder jeg ikke gjøre noe med før jeg har fått taki fargekoden, tror nemlig ikke at det er original Volvo farge på bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da ut som en originalfarge.. Men gr.A-vinge passer ikke så godt på bakluken din etter min (og mange andre) sin mening! Den vingen er flat, akkurat som bakre del av baklukene før 86, og passer derfor best på de:) men realcar har R-vinge (til 850), som jeg tror vil passe veldig bra på bilen din om du må ha vinge! Gratulerer med godbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider