Gå til innhold

Airbag-lampa lyser!

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til airbag-lampa lyser konstant selv under kjøring, og det tyder vel på et problem med airbag-systemet :rolleyes: Men før jeg eventuelt sjekker opp med VAG verksted, så tenkte jeg å høre med noen av dere..

Har dere hatt lignende problem, eller veit om noen? Koster mye å reparere/fikse? Så problemmet mitt er da at airbag'n ikke spretter ut i det hele tatt hvis jeg kræsjer, eller kan den sprette ut når som helst - selv uten kræsj? Hmm..:(

OG, koster det noe hos VAG verksted å få sjekka det opp bare?? Hvor mye vil det koste omtrent å fikse dette problemmet?:eek:

Takker for tips!

Mvh. Ole

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Har lagt merke til airbag-lampa lyser konstant selv under kjøring, og det tyder vel på et problem med airbag-systemet :rolleyes: Men før jeg eventuelt sjekker opp med VAG verksted, så tenkte jeg å høre med noen av dere..

Har dere hatt lignende problem, eller veit om noen? Koster mye å reparere/fikse? Så problemmet mitt er da at airbag'n ikke spretter ut i det hele tatt hvis jeg kræsjer, eller kan den sprette ut når som helst - selv uten kræsj? Hmm..:(

OG, koster det noe hos VAG verksted å få sjekka det opp bare?? Hvor mye vil det koste omtrent å fikse dette problemmet?:eek:

Takker for tips!

Mvh. Ole

Det betyr nok at den IKKE popper ved krasj. VAG sjappa vet kanskje hva det går i, som regel plugger dem i diagnosen og sjekker gratis... Sikkert en sikring eller dårlig kontakt en plass....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Det betyr nok at den IKKE popper ved krasj. VAG sjappa vet kanskje hva det går i, som regel plugger dem i diagnosen og sjekker gratis... Sikkert en sikring eller dårlig kontakt en plass....

Okey.. Så du foreslår at jeg drar ned til et VAG verksted og få sjekka det?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min golf og fikk sjekka det opp.

Da sa de at det kunne være der at hjernen hadde mista strømmen en gang, men at det ikke var farlig. En ting er iallefall sikkert. Å kjøre med den lampa er irriterende. Gjør som jeg gjorde. Trekk ut ledninga til lampa :D

Men hvis du tar den test, ta å legg inn diagnosen her da :)

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Jeg hadde samme problem på min golf og fikk sjekka det opp.

Da sa de at det kunne være der at hjernen hadde mista strømmen en gang, men at det ikke var farlig. En ting er iallefall sikkert. Å kjøre med den lampa er irriterende. Gjør som jeg gjorde. Trekk ut ledninga til lampa :D

Men hvis du tar den test, ta å legg inn diagnosen her da :)

mvh

Hehe...så jævlig enig med deg! Hælvetes irriterende ja!:mad: Men det koster vel ingenting å få sjekka opp bare, eller tar VAG verksted penger for det også? :eek:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

OH YEAH!! Dem skal ha 1000lappen bare for å kjøre den inn...

Har samme problem med min nå. Airbag lampa lyser..

1000 riksdaler? :eek: Hvor var detta hen og hva var problemmet? Airbag med deg også, eller er det noe som har oppstått nå?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

Jg har samme problem på min a4..

De sjekket det gratis på vag for mg. og de fant ut at det var visst for lav motstans verdi i den ene side airbagen.

men åssen napper man ut ledningen til lampa a??

bak klokkene lissom??

Sa de hvor mye det kom til å koste da?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

men åssen napper man ut ledningen til lampa a??

bak klokkene lissom??

Veit ikke hvordan det er på a4, men på golfen så er det bare å vippe ut dekslet som lampa er i å koble av kontakten bak.

Hvis lampa er i speedometeret, så er det sikkert ikke værre en å bare ta ut pæra :)

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Geir A

Har ikke vært bort i Golf med det problemet men mange Opeler

som air bag lampa lyser på.

Da har det vært dårlig kontakt i kontakten under førersete.

Kan være vært å prøve.

Samme på endel av de små franske rottene.....

Vet ikke hva som er praksis, men på VAG her så har jeg vært inne flere ganger og fått diagnose, det har ikke kosta noe. Dem har bare bedt meg komme innom, og plugga i... Kosta ingenting.... Kan være fordi min er en 2er og dem veit at diagnosen sjelden sier dem stort, så det er ikke noe å ta betalt for, men den fant ut av ABS'en min iaffall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt betalt for å sjekke feil på S3'en men de folka her er helt duster og 1 på verkstedet som her peiling resten av de som jobber der burde hatt noe annet å gjøre.

Jeg hadde problemet på min Golf 3, skifta ei kontakt eller noe. Men husker ikke hvor mye det ble på.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Tatt betalt for å sjekke feil på S3'en men de folka her er helt duster og 1 på verkstedet som her peiling resten av de som jobber der burde hatt noe annet å gjøre.

Jeg hadde problemet på min Golf 3, skifta ei kontakt eller noe. Men husker ikke hvor mye det ble på.... :rolleyes:

Sinnsykt irriterende når dem ikke har peiling... Bare bytter noe uten å tenke... Ingen som KAN noe eller har interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Sinnsykt irriterende når dem ikke har peiling... Bare bytter noe uten å tenke... Ingen som KAN noe eller har interesse...

Sku ha olje til bilen min..... Gikk 5 min før de spurte om jeg hadde 180 hk i bilen min.. Så noen minutter til før de spurte om jeg hadde turbo. Og det var verkstedsjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider