Gå til innhold

lakkerte baklykter

Ranger emnet

Vault

Anbefalte innlegg

Mulig det ligger ut en tråd om dette ,men har ikke funnet noe ennå. ikke bilder heller :wonder:

Lurer litt på det om lakkerte baklykter.

mener å ha sett en grønn metallic audi a4 med baklykter lakkert i samme farge et sted!

tenker på kanskje å gjøre det samme selv på min. sølv metallic da.

hvordan gjøres dette og er det lov?

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det ligger ut en tråd om dette ,men har ikke funnet noe ennå. ikke bilder heller :wonder:

Lurer litt på det om lakkerte baklykter.

mener å ha sett en grønn metallic audi a4 med baklykter lakkert i samme farge et sted!

tenker på kanskje å gjøre det samme selv på min. sølv metallic da.

hvordan gjøres dette og er det lov?

dette var en A6 som jeg lakkerte ifjor høst :P om det er lov er vel heller tvilsomt, men på lyse farger er det enklere siden lys trenger bedre gjennom lysere farger. legger bare tynne strøk til man syns det dekker bra nok. Kan også blande 50/50 med klar base evt. binder for å få en "lettere" farge.

ta kontakt så kan jeg evt. gjøre dette for deg. :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med sikkerhet IKKE lovlig, men ser veldig bra ut hvis en liker den slags.

Du vil få klatt på en hver teknisk kontroll med hjemmesotede lykter. Men det går vel an om du bruker tynt strøk som wizzy her sier. Har gjort det selv, men da på mye mindre overflate - sideblinkers på skjermen. Det funka bra det. Jeg lakka mine grønn metallic, men fargen på lyset ble rimelig lik originalen når lampa lyste. Og da blir det iallefall slik med sølv, da dette er en helt nøytral farge nesten... :)

Om du prøver, så legg ut bilder da - hørtes spennendes ut.

Et tips - kanskje dyrt tips når det gjelder hele baklykter, men verdt det... Ha liggendes et ekstra sett med lykter eller lykteglass bare, som er ubehandlet. Disse kan du sette i om du blir stoppa i teknisk, for så bytte tilbake når du har vist bilen med de originale lyktene. Det var slik jeg gjorde, og har aldri fått noen økonomisk sanksjon pga mine farga sideblinkers, men kan jo ikke si hvordan de reagerer på lakka baklykter... :) Om de er sota svarte her omkring så er ikke reaksjonen så voldsom vet jeg...

Et annet tips er at politiet har null peiling på dette somregel, så de vil nok kanskje ikke reagere på det en gang ved kontroll, da det er somregel biltilsynet som har tekniske kontroller... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyktene så ikke hjemmesota ut, ble lakkert med null struktur i klarlakken og E merkinga vistes veldig godt. i en teknisk kontroll så gikk de med på at det var originale hella lykter, eneste de sa til oss var at de syntes blinklysa var vel grønne :P men det meste lyste veldig greit igjennom basen.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var en A6 som jeg lakkerte ifjor høst :P om det er lov er vel heller tvilsomt, men på lyse farger er det enklere siden lys trenger bedre gjennom lysere farger. legger bare tynne strøk til man syns det dekker bra nok. Kan også blande 50/50 med klar base evt. binder for å få en "lettere" farge.

ta kontakt så kan jeg evt. gjøre dette for deg. :)

tar du mye for dette da? har en sprekk i lykta ,men kommer ikke vann inn. tenkte evt kjøpe nye eller prøve dette om det gikk.

eneste jeg vet om baklyker er at lysene skal lyse riktig farge og at det skal være refleks bak som som oftest ligge i lykta. men det er jo bare å slenge på non penere reflekser nederst på fangern..

evt tar du mye for å lakkere kanaler og listene under for og bakfanger i tillegg?

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider