Gå til innhold

AUDI A4 - Registerreim m.m.

Ranger emnet

EinarOlsen

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny bil og skal avgårde å se på en Audi A4 2002 Sedan 2.0 130 HK.

Bilen har gått 101 000 km, skal visstnok ha fulgt serviceplanen, men har ikke skiftet registerreim. Jeg er ikke bilkyndig, men så vidt jeg vet er vel hovedregelen at dette skal gjøres på 100 000 km. Selger hevder imidlertid at det står i serviceheftet at dette først skal gjøres på 180 000 km. Kan dette stemme?

Dersom registerreima ikke er skiftet, hvor mye vil det koste meg å skifte den hos en mekaniker?

Noen som har noen erfaring med disse bilene?

Mvh, Einar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg ny bil og skal avgårde å se på en Audi A4 2002 Sedan 2.0 130 HK.

Bilen har gått 101 000 km, skal visstnok ha fulgt serviceplanen, men har ikke skiftet registerreim. Jeg er ikke bilkyndig, men så vidt jeg vet er vel hovedregelen at dette skal gjøres på 100 000 km. Selger hevder imidlertid at det står i serviceheftet at dette først skal gjøres på 180 000 km. Kan dette stemme?

Dersom registerreima ikke er skiftet, hvor mye vil det koste meg å skifte den hos en mekaniker?

Noen som har noen erfaring med disse bilene?

Mvh, Einar Olsen

Skal være på 120 000 etter det jeg har hørt, eller da 5år :)

Komplett reg reim sett med spenningsdemper og strammerull så jeg vi hadde til 2489,- Kjeder meg på jobb;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg oxo hørte 120000km på 1.8t og de fleste bensin.

Og 90000 på diesel, men når jeg sjekket på min 03 1.8tq a4 så sa dem 180000 km på møller:S

jeg for min del har byttet nå på 90000km fordi bilen er over fem år, anbefalingen er å bytte på angitt km eller 5år, det som kommer først:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 90000 på diesel, men når jeg sjekket på min 03 1.8tq a4 så sa dem 180000 km på møller:S

jeg for min del har byttet nå på 90000km fordi bilen er over fem år, anbefalingen er å bytte på angitt km eller 5år, det som kommer først:)

Jeg ble litt nysjerrig nå, og du har rett. Jeg sjekket hva det stor i service heftet.

Regrem bytte på 2002 modell:

60.000km: 2.7l RS4 motor.

90.000km: Alle TDI motorer

120.000km: V6 bensin motorer

180.000km: 4 syl bensinmotor

Og det etter 14år skal alle airbager byttes...Sikkert billig tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye måtte du legge på disken for regrem bytte da? Bilen min er 6år og rulla 179,000 uten at det er gjort ser det ut til. Da er det vel på tide tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye måtte du legge på disken for regrem bytte da? Bilen min er 6år og rulla 179,000 uten at det er gjort ser det ut til. Da er det vel på tide tenker jeg.

måtte klaske ca 8 lapper på benken gitt, men detta var på møller og det var fullstendig service, regreim,vannpumpe,olje,filter,osv osv:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
måtte klaske ca 8 lapper på benken gitt, men detta var på møller og det var fullstendig service, regreim,vannpumpe,olje,filter,osv osv:)

ka bil kjøre du da.. siden det er så billig hos deg..

Har fått pris på regreim bytte og div småting og det kom på 15 000,- og det skal være god pris.. ikke merkeverksted..

ser det nå en 2003 tquattro.. men er det så mye forskjell og skifte regiseter reim på de to bilene.. en bensiner og en tdi..

Endret av bmw325ix

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 04' 1,9tdiq fortalte selger at regreima var bytta på 90k, men når jeg tok kontakt med møller for å høre hva de tok for 120k service, skulle de ha ca 20.000, da regreim og vannpumpe skulle byttes på d..hvem har rett? har selger prata piss eller er møller jævlig sleipe(vet de er det, men SÅ(!?) sleipe??) 8k igjen til jeg er runda de 120, og ser lite fram til det i tilfelle det blir så dyrt..vurderer faktisk å kombinere det med en roadtrip ned til tyskland el no, MYE å spare, og minst like bra jobb..på merkeversted..

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min 04' 1,9tdiq fortalte selger at regreima var bytta på 90k, men når jeg tok kontakt med møller for å høre hva de tok for 120k service, skulle de ha ca 20.000, da regreim og vannpumpe skulle byttes på d..hvem har rett? har selger prata piss eller er møller jævlig sleipe(vet de er det, men SÅ(!?) sleipe??) 8k igjen til jeg er runda de 120, og ser lite fram til det i tilfelle det blir så dyrt..vurderer faktisk å kombinere det med en roadtrip ned til tyskland el no, MYE å spare, og minst like bra jobb..på merkeversted..

Hvis regreima er bytta på merkeverksted så har de det på historikken.. Spørr Møller om du kan få se den på bilen din da får du vite alt som har blitt gjort.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har jeg fått tatt denne bøttebaletten i dag..

vannpumpa va gåen.. tok da regreim også..

og da fant de masse dårlig arbeid fra forrige verksted.. så her måtte omtrent alt byttes.. tilogmed bolter som var avrunda.. og klapringen fra reimsettet foran var jo frihjulet på dynamo..

så har bytta det og "spennlageret på dette" + feste og div...

Med en service og div..

SÅ KOSTA DETTE 19 260,- SURT OPPTJENTE KRONER.. å er så herlig in love i den jævla bilen..

men så en an jo goe og ha når man skal til butikken å handle når det regner ute:)

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider