Gå til innhold

E30 Fæl dunkelyd!

Ranger emnet

Oegaard

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte idag, da jeg kom inn i en rundkjøring og oppdaget en fæl banke lyd som kom fra under bilen:S Det er kun når jeg svinger til venstre:S Det er som om noe ligger å slår, men det høres ikke ut som det kommer fra dekka eller opphenget framme, men heller mer mot midten...? Så merka jeg att katalysatoren er ganske slått ihjel, og jeg fikk samme lyd da jeg slo på den, men dette har vel ingenting med lyden å gjøre?

Noen som har tips om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me tanke på litt "grov" beskrivelse, kan det også være lagringen i akselskaftet..

Det hørtes ut som kom fra midten på min bil(en e34), men da var det lagringen der..

Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,-

BMW e36 Cab

[x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, lyden er som om noe ligger å slår noe jævlig. metall mot metall. føles som om det kommer fra rett under passasjersetene en plass, og den kommer kun i venstresvinger. bilen er en 1990 bmw 320i e30 som nylig var på EU.

Det er jævlig flaut å komme kjørendes når folk snur seg for det høres ut som hele bilen knekker:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et par år siden hadde jeg en 325i e30 coupe. da hadde jeg også en dunkelyd under bilen når jeg svingte, samt når jeg gav på. dette var faktisk opphenget til girkassa som rett og slett bare måtte strammes. er noe forbanna drittoplegg det opphenget til gitkassa på e30. er 2 stykk bolter med firkantet hode på en måte, som skal inn i et spor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp på bukk og kjenn deg frem, bruk begge hendene og prøv å "rigle" frem og tilbake opp og ned på alt under bilen, så pleier man stortsett å finne problemet, en drivknute klarer du nok å bytte selv, men tviler på at det er det som er problemet, av egen erfaring så er det et større problem på fremhjulstrekkbiler. men for all del.. kan jo hende

Lenke til kommentar
Del på andre sider