Gå til innhold

Høytaler Anbefaling!

Ranger emnet

Solidus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere lyden i bilen min et par hakk, og lurte på om dere hadde noen gode anbefalinger.

Bilen er foressten en 92mod Bmw 318

Høytalerene jeg sitter å ser på for øyeblikket er:

Polk/MOMO MMC-6500 Component System

Eller

Infinity Kappa Perfect 6.1

Som 6.5" frontsett.

Så tenkte jeg

JBL T696 Special Edition

Eller

Polk/MOMO MMC-690

Som 6x9 sett bak. Siden jeg har 6x9 hull fra før.

Har store problemer med å bestemme meg, noen som har noen gode råd eller har hørt disse og kan fortelle meg hva som er det beste valget? Eller som har ett bedre valg

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velg infinity front og jbl bak.. polk settene syns jeg ike spiller like bra... har testa ett par mn ikke fornøyd... jbl slår jo aldrig feil. infinity er jo rå på lyd om man justere rett.. kjør gjerne front og bak på en 4-kanals forsterker.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store problemer med å bestemme meg, noen som har noen gode råd eller har hørt disse og kan fortelle meg hva som er det beste valget? Eller som har ett bedre valg
Ikke lett å gi noen råd/forslag den ene eller andre veien, det finnes jo haugevis av alternativer til dette, til både lavere og høyere pris, og som spiller deretter... hva er du ute etter lydmessig da? Høy disco-faktor, hippetihop-anlegg, P4-musikk, ren HiFi... jo mer man koster på seg, jo mer "universelt" gjengivelsesmessig blir det gjerne, men det går an å velge litt utifra musikksmak på dét budsjettet ennå.

Velg ihvertfall samme serie/fabrikant foran og bak... kjedelig å finne ut at det er bedre lyd bak enn foran etter din smak, når du først drar ut noen tusenlapper her. ;) Og du ha en god ekstern forsterker på dette uansett hva du velger, meningsløst å dra dette med spilleren. Har du noen forsterker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å gi noen råd/forslag den ene eller andre veien, det finnes jo haugevis av alternativer til dette, til både lavere og høyere pris, og som spiller deretter... hva er du ute etter lydmessig da? Høy disco-faktor, hippetihop-anlegg, P4-musikk, ren HiFi... jo mer man koster på seg, jo mer "universelt" gjengivelsesmessig blir det gjerne, men det går an å velge litt utifra musikksmak på dét budsjettet ennå.

Velg ihvertfall samme serie/fabrikant foran og bak... kjedelig å finne ut at det er bedre lyd bak enn foran etter din smak, når du først drar ut noen tusenlapper her. ;) Og du ha en god ekstern forsterker på dette uansett hva du velger, meningsløst å dra dette med spilleren. Har du noen forsterker nå?

Har en 5 kanal i bilen.

Bose 100x4 + et eller anna.

Leste på nettet at den yter 80x4 + 100.

Burde vell holde det?

I og med at jeg ikke er i bergen lengre pga jobb blir det litt vanskelig å oppsøke bilradiospes e.l

Derfor jeg spurte dere.

Da ligger jeg mest på jbl og infinity, men har hørt infinity høytalerene gir så ekstremt mye diskant. At det er vanskelig å stille de sånn at det er greit å høre på. Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. har du sub?? det har jo litt å si.

gode sex ganger nier, etter min erfaring er det meste fra boston accoustic, JBL Decadene spiller jo høyt men krever endel forsterkning for å ikke vrenge seg. infinity kappa e en sikker vinner, de kan være litt vrien å stille inn men det er verdt å lære seg! Focal har veldig gode høytalere. hørte nettopp noen 6'9'" i en bil fra et merke som het Earthquake, aldri hørt om før - men de imponerte meg litt og kostet under tusenlappen. eg hadde engang noen Pioneer TS-A6991 5-veis 460 Watt (5 veis vil si, et bass element, 2 mellomtoner og 2 diskanter) og disse va veldig bra syns eg, hadde de på både forsterker og cdspiller og de holdt følge med to magnater bare fra cd spiller. du finner de her:

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=49&cat2=178&id=1415

menneh.. handle på ebay, alltid:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. har du sub?? det har jo litt å si.

gode sex ganger nier, etter min erfaring er det meste fra boston accoustic, JBL Decadene spiller jo høyt men krever endel forsterkning for å ikke vrenge seg. infinity kappa e en sikker vinner, de kan være litt vrien å stille inn men det er verdt å lære seg! Focal har veldig gode høytalere. hørte nettopp noen 6'9'" i en bil fra et merke som het Earthquake, aldri hørt om før - men de imponerte meg litt og kostet under tusenlappen. eg hadde engang noen Pioneer TS-A6991 5-veis 460 Watt (5 veis vil si, et bass element, 2 mellomtoner og 2 diskanter) og disse va veldig bra syns eg, hadde de på både forsterker og cdspiller og de holdt følge med to magnater bare fra cd spiller. du finner de her:

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=49&cat2=178&id=1415

menneh.. handle på ebay, alltid:m'm:

Har 1 par subber i bagasjerommet. koblet sammen.

Så du mener at forsterkeren ikke duger til decade høytalerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh..

er ikke kjent med den forsterkeren heh:P det er jo ikke umulig.

men mener det er et bedre alternativ med en god 4 kanaler og monoblock enn en 5 kanaler, ihvertfall når du bruker 2 subber.

men sier ikke at forsterkeren din ikke vil klare å drive på - på ingen måte. men det kreves litt forsterkning for å hente ut alt decade har å gi:)hvilken prisklasse tenkte du ligge på då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh..

er ikke kjent med den forsterkeren heh:P det er jo ikke umulig.

men mener det er et bedre alternativ med en god 4 kanaler og monoblock enn en 5 kanaler, ihvertfall når du bruker 2 subber.

men sier ikke at forsterkeren din ikke vil klare å drive på - på ingen måte. men det kreves litt forsterkning for å hente ut alt decade har å gi:)hvilken prisklasse tenkte du ligge på då?

Var 5 ch når jeg kjøpte bilen. Den er nedfelt i bagasjerommet, så kan bare ha 5ch eller så må eg bygge om hele bagasjerommet, og det gidder jeg ikke :P

Har ikke satt opp noe spes max pris. Men en 4000 maks per sett bør vel egentli holde i massevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider