Gå til innhold

Styling Speedster

Ranger emnet


Green

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg... Har akkurat kjøpt meg en Speedster og vil så gjerne gjør en del ting med den. Googler litt på nettet, men finner ikke så veldig mye tilbehør.

 

Tenker litt på følgende:

 

- Eksosanlegg

- Interiør, skinndeksel på siden (der med håndtaket)

- Vinge

- Kompressor

- Senkesett

- Nye seter

- +++

 

Har en del planer med bilen, men er det noen som har noen erfaringer rundt disse punktene og hvor jeg skal begynne...

 

Takker for all hjelp! :=)

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du finner ALT du lurer på på disse sidene:

 

http://forum.opel-speedster-club.de

 

http://www.vx220.org.uk/ (Her er det og en Svensk avdeling)

 

Den er her: http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showforum=16

 

Er ekstremt lite info å finne i norge har jeg funnet ut etter å ha eid speedster i 1,5år nå!

Sommer: Opel Speedster 2.2 -01

Vinter: A-C M8 snopro -08

 

+ Opel Omega 2.0DTI -98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heisann

 

Angående lite skilt på disse, så er der regelendringer der, så det er ikkje mulig å få til i henhold til "biltrangsynte" gå til ein skiltmakker å få lagd deg et.

Angående motor-trimming så er også http://www.z22se.co.uk et bra forum for vår motor.

Angående eksos så er Larini absolutt å anbefale, så bra finish at det nesten er dumt å gjømme det vekk :) få vekk de originale katalysatorene, taper mye effekt på de.

Bytting til 2.4insug er også ein billig men effektiv oppgradering, absolutt masse for pengene. Står mye om det på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev i dag fra biltilsynet om skiltene og at de ikke kunne godkjenne små skilt, men har et lite håp igjen om at jeg skal klare det. Var på verksted med bilen og fikk beskjed om å senke skiltet enda mer foran samt jeg har noen andre kort på hånden. Skal holde dere oppdatert.

 

Når det gjelder innsug og slikt så har jeg null peiling. Har en onkel som hjelper meg (heldigvis) Er mulig interessert i de delene, men hvordan er det å sette dette på? Blir en lang vinter med mye skruing i garasjen... :)

 

Takk for hjelpen så langt!

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på Larini sidene og steike støv så pent det var :) Har sendt de en mail om DE-Cat og sport system. Er litt usikker på hva de-cat er for noe. Vet du? Tenker jeg bestiller det settet, men som du sier bør jeg nok ta bort katalysatoren også.

 

Godt vinteren er lang ja :)

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er originalt utstyrt med 2 katalysatorer, ein hoved katalysator og ein såkalla Pre-cat, pre-cat`en er rett nedenfor manifolden og er på størrelse med ein Cola-boks, denne er bare presset nedi røret og kan lett fjernest, ein får noe jevnere drag uten denne, pluss at den er så nær eksos manifolden at ved hard kjøring sliter motoren med å kvitte seg med varmen pga den, og det har endt opp med sprukket eksos manifold for mange.

De-cat`en fra Larini fjerner begge katalysatorene noe som resulterer i feilkode og motor-lys, derfor må du instalere ein såkalt o2sim, istedenfor o2 sensoren. Dette er enkelt og du kan få koblingskjema hos meg. Blir mye "bråk" når ein kjører me De-cat og Larini sport system, men vist ein synst det bråker for mye er det bare å sette in ein demper til da :peace:

Dette systemet sammen med 2.4 insug, kammer, større dyser, portet spjeldhus og omlegging av luftrør og åpent filter gir deg ca.180-190hk

Legger ved et bilde av Larini sport system og DeCat:

DSC00192.jpg

Angående innsug osv. så er mye gjort på ein Lørdag i garasjen for å si det sånn. Bare skrik ut vist du trenger hjelp til å finne deler som passer, montering osv.

Blir spennende å se hva du får til med skiltet også, jeg fikk blankt avslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for utrolig mye god info og hjelp :)

 

Fikk svar fra Larini og jeg har tenkt å bestille følende:

 

1. 2000-03> Vauxhall VX220 2.2 16v, Larini ‘Sports’ System … £452.80 plus Vat = £532.04

 

2. 2000-03> Vauxhall VX220 2.2 16v, Larini ‘Sports’ Cat … £521.00 plus Vat = £621.18

 

3. 2000-03> Vauxhall VX220 2.2 16v, Larini ‘De-Cat’ Pipe … £209.63 plus Vat = £246.32

 

 

Er dette greie priser? Har du installert dette og hvor lang tid brukte de på å levere det? Må jeg betale noe toll på dette i tillegg? Og trenger jeg alle 3 delene?

 

Jeg er fortsatt interessert i det 2,4 innsuget ditt, men kan sende en mail til deg.

 

Når det gjelder svaret fra biltilsynet har jeg ikke fått noe enda. La ved en rapport fra siste service på at skiltet må senkes enda mer pga luftinntaket i front. Er faktisk så gale at jeg må snart kjøpe nytt skilt da det er helt oppskrapt. Jeg tar det svært rolig over fartsdumper og slikt, men tar nedi.

 

Skal gi en lyd så snart jeg hører noe...

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nr.1 og enten 2 eller 3. Jeg har nr.3 og vil derfor anbefale nr.2, litt vel mye støy med De-cat pipen. Er montert på 2-3timer. Må nok regne med litt leveringstid, tror der gikk 7-8uker for meg. Når du bestiller så husk å oppgi at du er fra Norge og skal dermed ikke betale EU-moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Angående lite skilt på disse, så er der regelendringer der, så det er ikkje mulig å få til i henhold til "biltrangsynte" gå til ein skiltmakker å få lagd deg et.

Angående motor-trimming så er også http://www.z22se.co.uk et bra forum for vår motor.

Angående eksos så er Larini absolutt å anbefale, så bra finish at det nesten er dumt å gjømme det vekk :) få vekk de originale katalysatorene, taper mye effekt på de.

Bytting til 2.4insug er også ein billig men effektiv oppgradering, absolutt masse for pengene. Står mye om det på forumet, jeg har et 2.4 insug og dyser for salg vist noen skulle være interesert, holder på å bygger om til kompressor så jeg trenger ikke dette lenger. Hvorfor skal du bytte seter? Er dei defekt?

 

 

Hei. Har du mere info om kompressorbygget? Er det kit fra Cortney i England eller eget?

Sommer: Opel Speedster 2.2 -01

Vinter: A-C M8 snopro -08

 

+ Opel Omega 2.0DTI -98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår