stian1982 Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 Hei ! Kankje noen hær som har peiling på 2 liter injektion motor i 190E Har skiftet motor (samme motor), og etter dette fusker den en go del, Samt. at den blir veldig tung startet når den er varm. Mest sannsynlig, grunnet feil på tenning. Har prøvd å vri på fordeleren, men virker som den er helt død. Skal man ikke merke det på motorgange om man vrir på fordeleren ?. Under motor bytte, ble en føler nede på veivakslinghjulet ødelagt, tenkte kanskje denne hadde noe med tenningen å gjøre, men følerern går til en liten diagnosekontakt på V.siden i mororrommet. Så kan denne ha noe med tenningen å gjøre ? Har vært å sett på en del andre 190E motorer, men alle er ulik denne jeg har. De andre jeg har sett på har en vakumkstyrt fordeler, noe ikke min motor har !?! Noen tips om hva som kan være gærnt ? Og kan ikke tenningen ha noe med problemet at motoren blir veldig tungstartet når den er varm ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBHauk Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Den bryteren nede ved veiven er en OD-føler. Den må være helt nøyaktig innstilt for at den skal fungere skikkelig. Uten den vet ikke tenningen når det skal tennes. Skift føler, få et verksted til å sjekke avstanden til reimhjulet. Brudd i ledningen resulterte i at jeg ikke fikk start på bilen selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Kan du forklare hvilken modell bi/motor du har og om føleren satt framme eller bak? Er litt forskjellige tenningsanlegg på disse Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBHauk Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Hvis det er meg du spør, så har jeg en -91 TE300-24 med EZL-tenning med bankesensorer. Føleren sitter foran på min. Såvidt jeg vet så har M102 motoren også EZL-tenning men uten bankesensorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg