Gå til innhold

Prosjekt volvo....

Ranger emnet

s4nd3r

Anbefalte innlegg

Her er eine barne vogna, blei so forbanna en deg, var heilt umulig og svinge utpå en grus vei. dritt jul som sto på før. og modda nytt understell på den.. :) skall bygge meir om, flexa for lite :/

pluss det blir diversje lys og vibrator, som bare er og slå på når ungen skall sove... :) hadde på en vimpel me en dag, leika sjørøver... :P

DSC00396.JPG

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må oppdatere litt i dag, kjøpt ny bil no.. :P

Turbo. godkjent senka, tja, røtt intriør.. :)

3" fra turbo og ut...

Volvonn.jpg

Er en Arild Solberg som har bygget motoren, bor litt utta for molde, noen som kjenner til han?

forsto eg eigaren rett er motoren god for 250 hk, er bytta innmat i blokka med 94modell delar? sa meg ikkje so mykkje men..

er en ganske grei bil, men litt små fix er det jo.. :)

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau der blei det bil ja.

B230ET med FT innmat det her da?

Planer?

jaja.. :) er litt shebby da.. :/ men men. la gå.. :) skall bli bil av den i gjenn.

tja, må no værra noe slikt ja..

chip til og bjynne med.. :) den driv og kutter?? er lavare trykk en orginalt....

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Dersom du vil ha ein T-rød bakfanger så har ein til overs for salg. :p)

Hehe... Var det den her du ringte om? På bilder såg den no ganske så bra ut. Men rødt interiør?

Har nesten full addon liggandes..:) mangla bare dinna eine framme.. :/ blir bare addon og 850r vinge, med lys, vurdera litt tak vinge, men er litt sheptisk enda.. :P

ja, var dinna der ja.. :) skall hente sort intriør snart, lister runt om invendig fra 760, så eg får fancy lys oppi take..

og skall finne meg en ny rød skinn stol og male den svart med skinn måling, tror det blir bra.. :) lurer litt på s40 stoler.. men er vell ett hælvete og få til og passe.. :/

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1994847-bilde3-p9290082.jpg

1994847-bilde2-p9290073.jpg

1994847-bilde5-p9290084.jpg

1994847-bilde4-p9290083.jpg

Skall ta nye bilder, dissa er fra salgs anonsa..

Airn kondisene.. :) tom for gass. :/ er krus kontroll på den, men brytern er vekk,, har en ny byter en plass, skall montere den og sjå om den fungera, de hadde vært kult..:)

Tekst fra salgs anonsa:

Motoren er overhalt (oppbygd med 94 mod deler). Turbo byttet (Ny), byttet clutch, kjørt kun 12000 km etter overhaling. Muligheter for å justere motor til 245 hk.

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er F blokk og FT råda å ET stempel som motoren er oppbygd av.

Prata med han arild no. skall til han og få chippa og justert opp trykk, og justert tenninga.

han hadde vist hatt 1,7 en gang, usikker på opsett. og han meinte på cooleren tålte juling, så han meinte att så lenge du hadde dump ventil så tålte cooleren det, for det var trykke som blei att etter du slapp gasspedalen som knerta coolen.

og eg kom til og få ca 220 hk på runt en kilo, kansje 240 vist eg hadde en god fredags motor.. :P men ikkje meir enn den, for sprute leverte ikkje meir. da måtte eg over på hl2,4 eller datasprut. da kunne eg få mye meir..

greit nokk. mye av det viste eg fra før, tengte eg bare slukke skrive litt fra samtalen eg hadde med han i sta.. :)

skall oppsumere morgadagen i morga.. :P

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med turbovogn, og digga barnevogna:P

takk.. :) vogna er tøff ja. :P er strålande fornøgd med bilen, deg gikk på halsa før.. var en herre bil, på skrudd ladde trykk, sto ett C stempel i maxx bårra blokk. var råde bank over the shitt.. så den blokka vart kasta.. :P hehe...

var og fikk chippa bilen i dag, og monterte ventil til og justere trykket, havna på 1kg, var oppe i 1,2 men da vart det so mykkje tennings bank att vi skrudde ned litt, ska justere litt tenninga i morga, er litt tennings bank enda, når eg paserer 4000omd, på flat pedal. 5sec fra 120 til 160 på 4gir. syns det går bra no.. :) må få kobla til ODen, så eg slepp og ligge på 3 - 4 tusen omdreininga på lang kjøring.. :P og tetta eksos anlegget, er fri eksos der.. :/ tok litt bilen når eg var på molde i sta.. :P skall sjå om eg får lakt dei ut på nette i morga..

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

ja, dagens lile økt. var ute og kjørte i går, og plutslig funka ikkje chluch pedalen... :/ kunne sitte og bytte gir. mens motoren gikk.. ut og inspisere, joda, chlytch arma var heilt ute.

fann meg ei øks og klinka til. fa fikk eg den i gir. og kom meg heim. og i dag skrudde eg sunt chluch sylyndeen, og delane rasa ned på golve, monterte på en ny gammal en. og lyfra den, og fikk det til og fungere att.. :)

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ja, i dag har volvoen rulla att og fram med chlysth pedalen.. :) var ett hælvete og lufte sylynderen aleine. hehe. men fikk det til, nød løysinga varte bare ei uke. utløyser arma var det som var gale, den var utsleta, dårlige greier.. :P

hadde ikkje foto apparat, men alle har vell sett korleis ei gir kasse og ei utløysar atm ser ut?

eller ikkje mi da,, :) oppat sveisa og sølllodda invendig. den skall aldri døde meir,

men no her eg ett nytt iriterane problem, når eg slår lysbrytare i posisjon 0, så er det ingen ting som lyser?? har sjekka sikkringane, kan det vere brytern som er gåen? eller ett rèle?

noen som har vært borti noe lignende?

og eg har no kjøpt meg en 850 motor, gått 200k.

blir ett lite prosjekt, så eg kan pjaske med på kvelstid, etter kjæringa har lakt seg...

1987" Volvo 740 turbo

Bil tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider