Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal jeg være litt forsiktig her... Men jeg hører rykter om at enkelte importører kommer til å få prøvd å satt en stopper for dem. Det er en paralellimport de driver med, som hverken produsenter eller importører er interessert i.

De er heller ikke autoriserte forhandlere, så vidt jeg kan se.

Om dere får varene deres, så er det billig... Men det kan hende dere får problemer med eventuelle reklamasjoner o.l. For "ingen" vil ha noe med akkurat de produktene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en DEH 8500MP derfra, og er meget fornøyd. Fikk spilleren kjapt og ble hele tiden informert om hva som skjedde. De arbeidet visst fra USA.

Har tenkt litt på det med reklamasjon selv, men til de prisene de har så får jeg bare se på kjøpet som et godt "bruktkjøp" eller noe. Spillerne blir forøvrig importert direkte fra Thailand (tror jeg det var) og han er det eneste mellomleddet, derfor er de _billige_!

Er jo forreste forståelig at du ikke liker det der helt Bisarre, i og med at du selger selv. Ser for meg at det er plagsomt med paralellimport.

Men for oss kjøpere er det jo ikke akkurat noe negativt, slik jeg ser det. Dersom det skulle skje noe med spilleren med en gang så er det vel garanti på dem i USA? evt. thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare hørt positivt om varene og levering fra dem... det som gjorde at jeg ikke handlet hos dem var at jeg aldri fikk svar på hva som skjedde dersom noe ble ødelagt. Har sendt flere mail og spurt om dette, aldri fått svar. Har jeg spurt om pris eller noe har jeg fått svar med en gang.

Så en bør nok ta med i betraktningen at en sannsynligvis kjøper en spiller som i praksis er uten garranti dersom en kjøper hos dem.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Er jo forreste forståelig at du ikke liker det der helt Bisarre, i og med at du selger selv. Ser for meg at det er plagsomt med paralellimport.

Men for oss kjøpere er det jo ikke akkurat noe negativt, slik jeg ser det. Dersom det skulle skje noe med spilleren med en gang så er det vel garanti på dem i USA? evt. thailand?

Vet at enkelte fabrikker selv gjør alt de kan for å stoppe slikt. Og da kan du jo tru at de tar imot reklamasjoner på slike produkter.

Så du må gjerne prøve å sende det tilbake til USA eller Thailand. ;)

Lurer på hvor lett det blir for deg å få den Norske forhandleren din, som driver fra utlandet, til å fikse opp i feil for deg. Når han mest sannsynlig må koste utgiftene selv...

Men jeg skjønner at dere blir fristet. Ville blitt fristet selv. Men dere må vurdere riskene også. Er det verdt risken å tape pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZerweX

Er det noen som har positive/negative erfaringer med å handle fra dem? Prisene er jo knallbra.. nesten for bra.

Har bestilt masse produkter av dem til venner. De er storfornøyd.

De har kontorer i USA og et lite kontor i Bergen.

Jeg har god kontakt med han som driver dette( de er en helg gjeng og de klager på maten der nede hehe) og han virker som en seriøs og hyggelig fyr.

Grunnen til at han ikke svarer så kjapt er fordi han er den eneste nordmannen som jobber i det firmaet. De selger ikke bare til Norge, men andre europeiske land.

Derfor kan han være litt treig og en grunn til er at det er vannvittig med folk som bestiller hos de nå for tiden.

Reklamasjon og sånt kan jeg ikke svare på, men jeg forstår problemstillingen til folk her inne. De leverer 1 og 2 års garanti + fraktgaranti på varen som blir sendt( visst den skulle bli skadet under frakt etc)

Visst du har problemer med å få svar så prøv å send en mail til: eva@megabillig.com ( hun holder til i Bergen tror jeg)

Kicker,rockford fosgate og sånne amerikanske produkter blir sendt direkte fra fabrikk i USA.

Pioneer og sånt blir sendt fra Thailand da man som nevnt kan bestille med og uten europeisk radio frekvens.

Skjønner veldig godt at folk som du Bisarre reagerer på dette firmaet da du risikerer å tape enormt med penger på det pga du ikke kan slå dem på pris. Skjønner det veldig godt:)

Men for oss kunder så vil vi egentlig få det billigst mulig, men som sagt så er reklamasjonsspørsmålet et tema her.

Jeg kan sende ham en mail og høre med han hvordan de gjør det med reklamasjon osv.

Får håpe det er greit at jeg poster svaret ( visst jeg får svar ) her inne?

Og bare for å påpeke det. JEG har ingenting med megabillig og gjøre og prøver ikke på noen som helst måte å reklamere for de.

Deler bare mine erfaringer med de:)

så det er sagt.

MVH Lars

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt rykter om at folk spekulerer mye på hva som foregår med vårt firma. La meg omgjøre ryktene du har hørt til sannhet så hjelper det kanskje litt? Blir litt kjekkere nå når folk har tipsa meg om denne debatt siden slik at jeg kan få forsvart meg, tror du ikke?

Hvilke import firma vil prøve å stoppe vår virksomhet? Dette er hull i hue opplegg ! Tror du svære firma som vi handler med i Østen vil kutte oss ut fordi noen firma i Norge har problemer med konkurranse? Det er vel ikke vår feil at du ikke har kontaktene iorden?

Hvorfor skal vi være autoriserte forhandlere? Vi er ikke noe forhandler. Vi driver med import/export og grossist virksomhet i USA. Våre forhandlere som vi har i Norge er heller ikke autoriserte, betyr det at de yter dårlig service?

Problemer med reklamasjoner? Hvordan da tror du?

Ingen vil ha noe med våre produkter å gjøre sier du? Hva vet du om det da ? Du skal liksom være seriøs med alt dette skvipet du kommer med for å vinne til deg kunder? Jeg ville ikke handlet med deg om jeg fikk varene gratis. Sitte der og baksnakke andre firma som ikke har muligheten til å forsvare seg er useriøst.

Originally posted by Bisarre

Nå skal jeg være litt forsiktig her... Men jeg hører rykter om at enkelte importører kommer til å få prøvd å satt en stopper for dem. Det er en paralellimport de driver med, som hverken produsenter eller importører er interessert i.

De er heller ikke autoriserte forhandlere, så vidt jeg kan se.

Om dere får varene deres, så er det billig... Men det kan hende dere får problemer med eventuelle reklamasjoner o.l. For "ingen" vil ha noe med akkurat de produktene å gjøre.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

SunnyGTi2.0

Har du kjøpt spiller av oss har du 2 års garanti. Dette står på webben. Du har også fått en melding tilsendt for å registrere produktet hos oss hvor garantien blir ihverksatt må du som kjøper oppgi serie nummeret på spilleren. Deretter får du en kvittering. Dette er det mange som ikke gjør.

Reklamasjon kjører vi ikke av det enkle faktum at varene er brukte hvis de returneres. Useriøse firma, dvs alle sammen som kjører denne politikken legger produktet tilbake i hylla igjen og selger det som flunke nytt. Vi nekter å operere på denne useriøse måten.

Paralell import, folk kan kalle det for hva de vil. At vi har firma og privat personer som kjøper varer fra oss og selger videre, er ikke paralell import. Hvis vi har kontor i Norge + USA og opererer under lisens fra begge land, da er det paralell import. Det vi har i Norge er kontakter, forhandlere, privat personer som handler fra oss. Dette er ikke tilfelle med oss.

Spør folk etter en vare og vil ha det litt kjapt, kan vi få dette tilsendt via folk i Norge som har kjøpt av oss som fremdeles har saker og ting liggende istedenfor å sende fra vårt eget lager her i USA. Det er mange som ikke helt skjønner dette.

Firma i Norge bør passe seg litt, vi kan registrere oss i Norge og kjøre samme prisene vi gjør idag, vi kan faktisk gå ganske langt ned hvis det er nødvendig. Ber de om priskrig skal de få det, vi kan overta hele Norge visst vi vil så man skal være forsiktig med å

slenge for mye med leppa.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du aldri har fått svar fra oss angående garanti ordningene kan jeg fortelle deg at du lyver. Progagandaen er over, nå er jeg her og kan forsvare meg. Hvis du oppgir email adressen din til meg skal jeg finne svar meldingen jeg sendte til deg hvis du har spurt oss om dette i det hele tatt. Alle meldinger vi sender ut har vi kopier av som tas vare på i 12 måneder før de slettes automatisk.

Originally posted by Baldrick

Jeg har også bare hørt positivt om varene og levering fra dem... det som gjorde at jeg ikke handlet hos dem var at jeg aldri fikk svar på hva som skjedde dersom noe ble ødelagt. Har sendt flere mail og spurt om dette, aldri fått svar. Har jeg spurt om pris eller noe har jeg fått svar med en gang.

Så en bør nok ta med i betraktningen at en sannsynligvis kjøper en spiller som i praksis er uten garranti dersom en kjøper hos dem.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fikses via FirmWare. Spilleren må modifiseres. Vi leverer idag 2 av modellene med europeisk radio tuning. De som ikke vil betale ekstra kun pga radio delen kan få kjøpt en uten som bare har oddetall så sparer de ganske mange penger på det. Vårt mål er å få dette fikset på alle modellene men det tar tid. Jeg har bare 2 hender å jobbe med og må ta det som er viktigst først.

Originally posted by Jay

kipt at man bare får oddetal også ;) på vei til jobb er det jo først 100,6 deretter 96,6 når jeg kommer lenger ut i periferien :p om man da ikke har partall blir livet kjedelig.. ;) kanskje det kan fikses via firmware?

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

Reklamasjon kjører vi ikke av det enkle faktum at varene er brukte hvis de returneres. Useriøse firma, dvs alle sammen som kjører denne politikken legger produktet tilbake i hylla igjen og selger det som flunke nytt. Vi nekter å operere på denne useriøse måten.

Mener dur retur-rett sller reklamasjon her. Loverket åpner hvel til en hviss grad for retur-rett. Når det gjelder reklamasjon er loven klar på dette. 5 år på produkter som er ment å vare lenger enn 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider