Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel gutter... Må nok skuffe dere der. Det er ikke lukrativt i denne bransjen. Om ikke man selger sinnsykt i kvantum.

Veldig ofte kjøper vi inn til mellom 60 og 70% av veiledende pris. Da er det ikke så mye igjen, når alle skal drive å prute.

Det er selvfølgelig forskjell på merker og produkter. Og noen ganger kommer det tilbud for oss også... Da kan vi tillate oss og selge billig, og fortsatt sitte igjen med litt.

Det er ikke uten grunn at jeg har to jobber...

En grunn til at ting er billigere i enkelte land, er nok at det er færre ledd som skal tjene på dette.

Skulle ønske jeg satt som første ledd jeg... Da måtte alle kjøpe av meg. Jeg ville jo ikke tjent så mye pr produkt, men mengden ville vært bra. Neste ledd igjen, som da har flere konkurenter, får ikke solgt like mange. Men vil ha litt mer fortjeneste pr produkt... Osv...

Det er egentlig ikke så vanskelig å forstå.

Dere tar virkelig feil, om dere trur jeg blir millionær av dette. Kan nesten sammenlignes med en hobby... Koster jævlig mange timer, uten å betale så alt for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

SunnyGTi2.0

Har du kjøpt spiller av oss har du 2 års garanti. Dette står på webben. Du har også fått en melding tilsendt for å registrere produktet hos oss hvor garantien blir ihverksatt må du som kjøper oppgi serie nummeret på spilleren. Deretter får du en kvittering. Dette er det mange som ikke gjør.

Reklamasjon kjører vi ikke av det enkle faktum at varene er brukte hvis de returneres. Useriøse firma, dvs alle sammen som kjører denne politikken legger produktet tilbake i hylla igjen og selger det som flunke nytt. Vi nekter å operere på denne useriøse måten.

Paralell import, folk kan kalle det for hva de vil. At vi har firma og privat personer som kjøper varer fra oss og selger videre, er ikke paralell import. Hvis vi har kontor i Norge + USA og opererer under lisens fra begge land, da er det paralell import. Det vi har i Norge er kontakter, forhandlere, privat personer som handler fra oss. Dette er ikke tilfelle med oss.

Spør folk etter en vare og vil ha det litt kjapt, kan vi få dette tilsendt via folk i Norge som har kjøpt av oss som fremdeles har saker og ting liggende istedenfor å sende fra vårt eget lager her i USA. Det er mange som ikke helt skjønner dette.

Firma i Norge bør passe seg litt, vi kan registrere oss i Norge og kjøre samme prisene vi gjør idag, vi kan faktisk gå ganske langt ned hvis det er nødvendig. Ber de om priskrig skal de få det, vi kan overta hele Norge visst vi vil så man skal være forsiktig med å

slenge for mye med leppa.

Jaja da anbefaler jeg deg i å registrere deg i Norge. Vet at du neppe ville ha overlevd særlig lenge. For da blir du jo MVA pliktig boe som sier at du må senke prisen med 24% i forhold til i dag. HEHE du er bare rett og slett latterlig å høre på. En annen faktor i dette er jo service reperasjoner? blir det reparert i Norge også da?? hehe med dagens priser på service verksteder blir det underskudd med en gang. Blir ikke sælig høyt DB av den måten dere driver på, og i det lange løp vil det ende med konkurs. Så kom igjen jeg utforderer deg til å registrere en avd i Norge. Og gjør det fort som faen! En 3 ting som jeg har fått opplyst fra RF er at dere ikke kjøper av dem, dette betyr da at dere kjøper fra en lisensiert produsent. Da er det kjekt og vite at RF leter etter en ny samarbeidspartner. HEHE dette betyr at dere om noen få mnd selger pirat kopier. Jaja det er jo trygghet for kunden det. Kan også fortelle deg at du burde ha lest regelverket til produsentene ( RF, PIoneer) Det sier helt tydelig at alt salg som skjer utenom offisielle distributører ikke dekkes av noen form for garanti. Prøv den forrettnings strategien i et dyrt land som Norge. Nei du er ingen trussel i det helle tatt!

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen melding fra deg til meg angående garanti ordninger, kan ikke svare på mail vi ikke har mottatt. Jeg har svart deg på 3 andre meldinger og de har du sikkert fått.

Originally posted by Baldrick

Min mail adresse er g60@c2i.net og dersom du klarer å fremskaffe en mail med svar på mine garranti spørsmål blir jeg imponert, for jeg har ihvertfall aldri motatt noe som helst ang det! Men svar på pris/levering har jeg fått...

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firma ble etablert i 1996. Bilstereo er noe vi starta med for ca 6 måneder siden etter mange henvendelser fra kunder. Vårt varespekter er ganske bredt for å si det slik.

Originally posted by Macgyver

nå har ikke eg bestilt ting fra megabillig da, men prisene er jo lokkende, vet ikke helt ang hvor trygg eg er på at eg får varen, må jo forhånds betale. og ang reklamasjon.

Men dette er etter det eg forstår ett nytt firma(eller er d det?), får vente å se da.

tiden vil vise, men kansje eiernen av dette foretaket kunne svart på en bedre måte da.

:)

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Husk at han kan trekke ut mva i den landet han importerer varen fra da.

Men det gjør han jo sikkert allerede i dag også, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Og MVA i usa er mellom 6-11% avhengig av Stat. Problemet er at han ike vil klare seg i Norge med de prisene. For til syvende og sist er alle firmaer avhengig av DB ( Deknings bidraget ) En ting er MVA en annen ting er Skatt til den Norske stat, + en mengde andre driftutgifter. Dessuten ville nok pioneer Norge satt en effektiv stopper for det der. Og etablerer han seg i Norge må han også forholde seg til Norsk lov. Noe han absolutt ikke gjør i dag. Det er elementer som automatisk vil gjøre hans produkter dyrere. Ser allerede i dag ting som bryter både Norsk lov og lov i EU angående markedsføring. Kansje en telefon til de rette instanser hadde gjort seg.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som klager på elektronikkprisene, og (for så vidt andre priser) her i landet.

Husk!

Me har truleg verdens 'beste' / strengeste forbrukerkjøpslov.

Dette medfører at butikk/importører må bruke mykje meir penger til garanti/reklamasjons-service enn i andre land.

Me betaler miløavgift på varene, som bransjen bruker til å driver innsamling og gjenvinning av gammelt utstyr. Da dette er pålagt av den norske stat.

Høg MVA.

Dyr arbeidkraft...

osv...

Norge er eit Dyrt land å drive firma i.

Er kansje derfor så mange store bedrifter flager ut virksomheiten sin? Eller?

Megabillig.com

Er garantert kjempebillig. Og konkuranse er alltid bra for forbruker!

Men, er nokre ting eg synest er litt uklare her?

Er det med Norsk bruksanvisning? - Er påbudt på produkter som blir solgt i Norge.

Blir det betalt norsk MVA på varene ved innførsel til landet?

Forbrukerkjøpsloven gjelder ifølge megabillig.com sine uttalelser ikkje. Dermed er det opp til megabillig.com kva som er garanti, og kva som ikkje er. Får håpe at dei hanterer dette på ein god måte.

For ved evt. feil mangler vill ikkje den Norske importøren ha noko med produktet å gjere. (Veit dette etter syden-handling)

Synest påstanden om retur-rett, og at andre butikker solgte brukte produkter som nye også var litt rar.

Burde vere i megabillig.com sin interesse å få klare opp i dette dersom dei er seriøse.

Men virker ikkje så voldsomt lovende når dei skriver det at dei ikkje har tid til å bruke meir tid til diskutere meir med oss...

Tar ikkje evt. kunder mykje alvorleg da.

Lurer på om dei har betre tid til å svare når produktet er defekt...

Litt enklere når du kan gå inn ein butikk, og slenge det på disken til selger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Til dere som klager på elektronikkprisene, og (for så vidt andre priser) her i landet.

Husk!

Me har truleg verdens 'beste' / strengeste forbrukerkjøpslov.

Dette medfører at butikk/importører må bruke mykje meir penger til garanti/reklamasjons-service enn i andre land.

Me betaler miløavgift på varene, som bransjen bruker til å driver innsamling og gjenvinning av gammelt utstyr. Da dette er pålagt av den norske stat.

Høg MVA.

Dyr arbeidkraft...

osv...

Norge er eit Dyrt land å drive firma i.

Er kansje derfor så mange store bedrifter flager ut virksomheiten sin? Eller?

Megabillig.com

Er garantert kjempebillig. Og konkuranse er alltid bra for forbruker!

Men, er nokre ting eg synest er litt uklare her?

Er det med Norsk bruksanvisning? - Er påbudt på produkter som blir solgt i Norge.

Blir det betalt norsk MVA på varene ved innførsel til landet?

Forbrukerkjøpsloven gjelder ifølge megabillig.com sine uttalelser ikkje. Dermed er det opp til megabillig.com kva som er garanti, og kva som ikkje er. Får håpe at dei hanterer dette på ein god måte.

For ved evt. feil mangler vill ikkje den Norske importøren ha noko med produktet å gjere. (Veit dette etter syden-handling)

Synest påstanden om retur-rett, og at andre butikker solgte brukte produkter som nye også var litt rar.

Burde vere i megabillig.com sin interesse å få klare opp i dette dersom dei er seriøse.

Men virker ikkje så voldsomt lovende når dei skriver det at dei ikkje har tid til å bruke meir tid til diskutere meir med oss...

Tar ikkje evt. kunder mykje alvorleg da.

Lurer på om dei har betre tid til å svare når produktet er defekt...

Litt enklere når du kan gå inn ein butikk, og slenge det på disken til selger. :-)

Kunne ikke ha vært mer enig! Jeg er 1 av 2 eiere av Sound Pressure Distribution AS. Og jeg vet hva utgifter er, og det at han skal ha lik pris ved etablering i Norge er en fantasi. Dessuten har vi spurt RF i USA hvor han får sine produkter fra, og det svaret vi fikk var oppsiktsvekkende. Det viser seg at det er piratkopier han selger. Gammel RF innmat i kopierte chassie! Da gjelder vel det mest sannsynelig for de Pioneer spillerene også. For så vidt jeg vet produseres Pioneer i Sør-korea og ikke i Thailand, som han i Megabillig sier.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsiktsvekkende opplysninger du kommer med Roy!

......................og ikke minst viktige, om det stemmer. For det vil tilsi at hele driften er en stor svindeloperasjon.

Det er selvsagt ugunstig for oss som prøver å drive seriøst, om slike får operere fritt.

Kan du dokumentere disse opplysningene?

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

......................og ikke minst viktige, om det stemmer. For det vil tilsi at hele driften er en stor svindeloperasjon.

Det er selvsagt ugunstig for oss som prøver å drive seriøst, om slike får operere fritt.

mvh

RF sa de skulle sende ut en pressemelding om det. De sa og jeg siterer. We are having trouble with pirat copying, and we are dealing with it the best way we can. This probobly old RF products in a new casing. Det var svaret jeg fikk av RF på onsdag i uken som var. Jeg har en 7 mnd gammel pioneer til rep her og den står det jaggu made in South korea på.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

mvh

Men uannsett vile jeg som sluttkunde aldri handlet av dem eller noen andre som driver på den måten. Og vi som driver i bransjen vil nok tjene på dette i lengden. Kundeservice er tross alt viktig for folk. Sikkert noen som blir fristet til å prøve dette, men de vil nok angre den dagen de trenger hjelp. Tror ikke vi har noe å frykte her nei. Og når EU nå til våren vedtar den nye loven om internett salg vil han få store problemer.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider