Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

Gruppeunntaket åpner for fri konkurranse på tvers av landegrensene uansett (EU, EØS) så furtingen om paralellimport kan vel like gjerne Norske forhandlere slutte med først som sist.

Når er det det intrer 100% ? (husker ikke i farten)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by http://www.megabillig.com

Vi sender direkte fra USA.

Betaler du Norsk moms når du handler i utlandet, neppe.

Har du noen gang solgt varer privat enten det er fra bergen eller andre steder i landet, da kjenner du vel til hvordan det fungerer.

Det er mye som bør stå på web siten ja, det kommer når den er ferdig.

Du kommer til å havne i hardt vær med det opplegget ditt.

Man er pålagt å betale den norske momsen, når man handler fra utlandet. Men du har mulighet til å trekke fra den amerikanske momsen først, så kjøper slipper litt billigere.

Du mister nok mange kunder, med utsagn som at "reklamasjoner driver dere ikke med". Så dere mener kunden får skylde seg selv, om noe går i stykker.

Nå er ikke jeg noen lov-ekspert, men jeg trur nok det opplegget ditt er et godt stykke over kanten. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunnyGTi2.0

Har du kjøpt spiller av oss har du 2 års garanti. Dette står på webben. Du har også fått en melding tilsendt for å registrere produktet hos oss hvor garantien blir ihverksatt må du som kjøper oppgi serie nummeret på spilleren. Deretter får du en kvittering. Dette er det mange som ikke gjør.

Har noen spørsmål som jeg føler for å få besvart om du har mulighet

Hvordan gjennomføres en garantireparasjon på et produkt kjøpt gjennom dere i praksis ?

Hvor henvender man seg ?

Hvor blir det reparert ?

Hvis det må det sendes, hvem dekker transporten ?

Norsk eller Amerikansk kjøpslov ?

Forøvrig synes det er helt topp at de norske eletronikksyndikatene får litt konkurranse :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg forklarer meg dårlig, har 4 vinduer oppe og svarer på post i samtlige, 3 forskjellige land og språk. Begynner å gå i surr her etterhvert. Går varene i stykker fikser vi det, eventuelt nytt produkt som jeg nevnte i en annen melding.

Du snakker om Norsk fortolling, det har jeg også svart på i en annen melding.

Originally posted by Bisarre

Du kommer til å havne i hardt vær med det opplegget ditt.

Man er pålagt å betale den norske momsen, når man handler fra utlandet. Men du har mulighet til å trekke fra den amerikanske momsen først, så kjøper slipper litt billigere.

Du mister nok mange kunder, med utsagn som at "reklamasjoner driver dere ikke med". Så dere mener kunden får skylde seg selv, om noe går i stykker.

Nå er ikke jeg noen lov-ekspert, men jeg trur nok det opplegget ditt er et godt stykke over kanten. Lykke til...

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantireperasjonen dekkes av oss 100%. Produktet sendes til en av våre kontakter i Norge. Vi betaler frakt begge veier, ikke bare til reperatøren. Tar dette noe tid sender vi nytt produkt.

Originally posted by Loppa

Har noen spørsmål som jeg føler for å få besvart om du har mulighet

Hvordan gjennomføres en garantireparasjon på et produkt kjøpt gjennom dere i praksis ?

Hvor henvender man seg ?

Hvor blir det reparert ?

Hvis det må det sendes, hvem dekker transporten ?

Norsk eller Amerikansk kjøpslov ?

Forøvrig synes det er helt topp at de norske eletronikksyndikatene får litt konkurranse :)

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantireperasjonen dekkes av oss 100%. Produktet sendes til en av våre kontakter i Norge. Vi betaler frakt begge veier, ikke bare til reperatøren. Tar dette noe tid sender vi nytt produkt.

Dette er det samme som kjøpsloven krever. Hvordan var det da med resten av spørsmålene til Loppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte forhandlere i Norge må det ja. Som privat person nei.

Dette er omtrendt det dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig må privatpersoner forholde seg til norsk lovgivning. Skjønner jo at juss ikke er din sterke side.

Problemet her er at i det en privatperson driver å selger varer, blir han/hun automatisk sett på som næringsdrivende, og det er faktisk ulovlig å drive detaljhandel i Norge uten å være registrert i Foretaksregisteret.

Syntes også at det er en meget umoden holdning du viser her når du begynner å fyre deg opp, og i tillegg true Bisarre. Bisarre kom med et seriøst og konstruktivt innelgg. Slikt fortjener seriøse svar UANSETT. Slikt holding som du fremviser her passer ikke seriøs forrettningsdrift.

Kjøl deg litt ned, sett deg inn i lovgivningen og ikke vær så kjepphøy, så kan vi kanskje føre en seriøs diskusjon. Plutselig så er det noen som setter en stopper for den type drift som du driver, og det kan faktisk gjøres, om du roter med de største importørene. Dem har som oftest god kontakt med produsentene, og kan nok inngå i en dialog med dem for å stoppe en slik virksomhet som du her fronter.

Ser i utgangspunktet ikke noe galt i virksomheten din eller dine kontakters, men det er nok mange andre som gjør det (inkl. norske myndigheter når det gjelder hvordan dine kontakter i Norge opererer), og da kan det bli bråk, så vær litt mer ydmyk.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom innom her pga 1 ting etter et tips som kom inn til meg, de som mener vi ikke gir garantier på varene vi leverer. Noe annet enn dette var jeg ikke ute etter. Har ikke tid å debattere her inne i det hele tatt, har kasta bort nok tid på dette allerede.

Selv om jeg forteller privat personer som kjøper av oss og selger videre i Norge at de må registrerer seg, jeg kan ikke kreve noen verdens ting fra dem.

Hadde forresten ikke vært noen dum ide og registrert seg i Norge. Det er ganske sikkert veldig mye å vinne på akkurat det. Spesielt når jeg kan kjøre samme prisene som jeg gjør i dette øyeblikket. Kontaktene har jeg både på innkjøp og spesial avtaler på frakt.

Dere får ha takk for oppmerksomheten, jeg kommer sikkert innom igjen her noe senere og beklager at jeg ble noe irritert.

Originally posted by Mr. SQ

Problemet her er at i det en privatperson driver å selger varer, blir han/hun automatisk sett på som næringsdrivende, og det er faktisk ulovlig å drive detaljhandel i Norge uten å være registrert i Foretaksregisteret.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare en ting å gjøre gutta... Kjøp spillere på megabillig.com om dere kan leve uten reklamasjonen! Se på det som et "bruktkjøp". Surt for forhandlerne, men jeg ville som forbruker lagt fin-etikken til sides og gjort et godt kjøp der! Forbrukerelektronikk er svindyrt nok som det er i Norge, jeg har ikke dårlig samvittighet, dessuten har http://www.megabillig.com rett i det han sier, han kan ikke tvinge "selgerne" sine til å registrere seg.

*sikle på pioneer spiller med fet skjerm*

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dette med OLA DUNK igjen da....

ER det noe nytt og er det noe utenlandsk så tør vi ikke gjøre det....rart vi noen gang prøvde kebab og ikke bare fiskeboller

Herrgud at det går ann....her får firma masse posetive kommentarer fra folk som har kjøpt. Men så kommer det spekulasjoner fra folk som ikke har kjøpt derfra....idioti!!!!!!!!!

Dessuten er da de svært få av de norske bilsterio butikkene dette med 5 år gjelder i praksis.....prøvde meg jeg men fikk bedskjed av at i og med at jeg har montert det selv er det ingen garanti!!!!

Dette var av et KJENT firma, kan dere andre her som driver bilsterio si med hånden på hjerte at dere aldri har gitt den bedskjeden?????

Norge har godt av litt konkurranse!!!! Kanskje noen nå forstår åssen de som driver denne typen firmar har råd til de bilene og utstyret de står å skryter av på biltreff/show (snakke om å tuppe seg i ræva)

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Så var det dette med OLA DUNK igjen da....

ER det noe nytt og er det noe utenlandsk så tør vi ikke gjøre det....rart vi noen gang prøvde kebab og ikke bare fiskeboller

Herrgud at det går ann....her får firma masse posetive kommentarer fra folk som har kjøpt. Men så kommer det spekulasjoner fra folk som ikke har kjøpt derfra....idioti!!!!!!!!!

Dessuten er da de svært få av de norske bilsterio butikkene dette med 5 år gjelder i praksis.....prøvde meg jeg men fikk bedskjed av at i og med at jeg har montert det selv er det ingen garanti!!!!

Dette var av et KJENT firma, kan dere andre her som driver bilsterio si med hånden på hjerte at dere aldri har gitt den bedskjeden?????

Norge har godt av litt konkurranse!!!! Kanskje noen nå forstår åssen de som driver denne typen firmar har råd til de bilene og utstyret de står å skryter av på biltreff/show (snakke om å tuppe seg i ræva)

Kjenner meg ikke igjen i det du forteller om.

Det er liten vits i å fyre seg opp. Det må være lov til å være kritisk, og sette spørsmålstegn ved saker og ting. Ihvertfall når det i mine øyne ser ut som om hele greia er på kant med loven.

Det innlegget ditt bærer mere preg av høyt blodtrykk, enn vel gjennomtenkt.

Men for all del... Jeg tvinger hverken deg eller andre til å handle av meg. Håper bare den servicen jeg yter her, og ellers i dagen min, blir verdsatt såpass at jeg får mulighet til å fortsatt drive med dette.

For dere som velger å handle derifra, så håper jeg selvfølgelig at utstyret kommer, at det virker smertefritt og at dere blir like fornøyd med utstyret som dere hadde håpet.

Jeg personlig liker ikke saken... Det er selvfølgelig flere grunner til det. Og jeg må si, at jeg er ikke særlig interressert i å bli kontaktet, om det skulle vise seg at dere får problemer. (Ikke selvfølgelig at dere gjør det, men likevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider