Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

Ærlig talt synes jeg ikke dere burde slenge ut slike påstander uten dokumentasjon! De eneste som rakker ned på megabillig.com her er folk som er medeiere av et eller annet bilstereo firma, alle vi andre tar det mer med ro og ser/fremlegger fakta. Nå får dere jaggu meg skjerpe dere! Det kan godt hende dere har rett, men så bevis det da! Det virker som om det eneste dere tenker på er å skremme folk vekk fra megabillig.com.

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Roy

RF sa de skulle sende ut en pressemelding om det. De sa og jeg siterer. We are having trouble with pirat copying, and we are dealing with it the best way we can. This probobly old RF products in a new casing. Det var svaret jeg fikk av RF på onsdag i uken som var. Jeg har en 7 mnd gammel pioneer til rep her og den står det jaggu made in South korea på.

Hvilket sitat er dette hentet ut fra....legg opp en link eller noe.....så du kan bevise at dette ikke bare er noe du koker sammen.

Du bør jo ha relativt gode beviser, og de bør være spesefisert mot Megbillig.com for du har god langt over streken i henhold til markedsførings loven. Det har du gjort allerede egentlig i og med at du har kommet med anklager før bevis.

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

Ærlig talt synes jeg ikke dere burde slenge ut slike påstander uten dokumentasjon! De eneste som rakker ned på megabillig.com her er folk som er medeiere av et eller annet bilstereo firma, alle vi andre tar det mer med ro og ser/fremlegger fakta. Nå får dere jaggu meg skjerpe dere! Det kan godt hende dere har rett, men så bevis det da! Det virker som om det eneste dere tenker på er å skremme folk vekk fra megabillig.com.

Nå er det sånn at vi lever i et demokratisk land med ytringsfrihet. Men vi har også noen lover som vi alle må forholde oss til. Og da har jeg faktisk rett til å stille kritiske spørsmål rundt ting som jeg oppfatter som litt på kanten. Hvis du hadde vist hvilket helvete det er å drive en lovelig bedrift i Norge så hadde du gjort det samme. Vi snakker også om vårt ansvar som arbeidsgiver. Og faktisk skaper noe i dette samfunnet burde tell rimelig mye! Jeg har satt fingeren på enkelte ting ved Megabillig fodi jeg vet at det er noe her som ikke stemmer. Og etter 17 år i bransjen har jeg sett det meste. Så det er ike snakk om å rakke ned på noen, men se hva han svarer også da? Det er jo middag for forbrukerrådet. Websiden deres tilfredsstiller heller ikke markedsføringsloven. Hva har jeg å vinne på dette?? absolutt ingen ting, ikke selger jeg pioneer og ikke selger jeg RF. Men når bransjen ellers sliter med et byråkrati av dimesjoner syns jeg det er på sin plass at det blir stilt spørsmålstegn ved det "megabilig" gjør. La oss se på et eksempel! La oss si at du jobber for en forhandler som selger Pioneer og RF produkter. Og en dag går denne bedriften kansje konkurs på grunn av at dere ble skviset ut av markedet. helt greit det hvis det kom som følge av at bedriften ikke var styrings dyktig og ikke klarte konkurransen. Men hvis det var på bekostning av at andre ikke fulgte de samme lover og regler som dere ville saken stilt seg anneledes. Og du ville da mest sannsynelig blitt meget forbannet over å miste jobben din. Når det er sakt finnes det mange andre grunner til at vi bør sette et ? ved dette, og det er hva vil vi at kunden skal oppleve?? Ville du ha godtatt 6-9 ukers service tid? noe som det garantert blir om du ,må sende den til USA for reperasjon. Eller ville du kansje heller ha 1-2 uker service tid??? Hva med angrefrist?? Eller Reklamasjon?? Hva med garanti?? Hva med kundeservice?? Den service som du ikke betaler for?? muligheten for å gå ned i butikken for å få råd og hjelp??? rett og slett føle at du tilhører noe?? Dette er ting du ALDRI og jeg uthever det vil få hos "megabillig" Hvis du klarer og påstå at billige priser er verdt mer enn alt dette, er det synd. Men er du enig i en eneste lille ting av det jeg nå har skrevet vet du like godt som meg hva som er rett. En annen ting er, og den er vel viktig de som har kjøpt disse tingene er vel ikke kvalifisert for Nasca eller DB drag??? litt usikker, men det tror jeg er en annen side av saken. Ihvertfall vil de havne i feil klasse.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Hvilket sitat er dette hentet ut fra....legg opp en link eller noe.....så du kan bevise at dette ikke bare er noe du koker sammen.

Du bør jo ha relativt gode beviser, og de bør være spesefisert mot Megbillig.com for du har god langt over streken i henhold til markedsførings loven. Det har du gjort allerede egentlig i og med at du har kommet med anklager før bevis.

Ser du noen henvisnig til noen kjøpslov på siden deres? NEI er det påkrevet ved internet salg? JA. De har kjøpslov i USA også. Så enten Norsk eller Amerikans kjøpslov gjelder. Dette plikter de faktisk å informere kunden om. Litt vanskelig å legge ut en link til en telefonsamtale. Men jeg føler meg rimelig sikker på at vi får se det på nettsiden til RF rimelig snart. Vi har et agentur som heter Cerwin-vega! vi sliter med akkurat det samme der, altså pirat produkter. Vil da pressisere at Megabillig ikke har noe med det å gjøre. Men generelt sliter alle merker med piratkopiering.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva de har skrevet, det er mer på generelt basis. og de henviser da til de som kun er godkjente dealers.

http://www.rockfordfosgate.com/howtobuy/

Alt salg av produkter over internet som ikke er merket med en egen Rockford logo, er ikke produkter som er kjøpt av Rockford fosgate. Sa ikke megabillig at han kjøpte fra fabrikk??? merkelig det er jo Rockford som da vet hvem dem selger til!

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

De eneste som rakker ned på megabillig.com her er folk som er medeiere av et eller annet bilstereo firma, alle vi andre tar det mer med ro og ser/fremlegger fakta. Nå får dere jaggu meg skjerpe dere!

Kansje fordi det er dei som har førstehands kjenskap til kva lover og regeler som regulerer denne bransjen, og dersfor lettest ser at her er det ting som ikkje rimer?

Me burde vell vere glad for at bransjen ordner opp i evt. useriøse ting for oss, slik at kunden blir spart for evt. trøbbel han ellers kunne fått.

Klart alle ønker lave priser. Men service teller vell også?

(Og for å ha mitt på det rene, så har eg ikkje sagt at megabillig.com, er useriøs eller yter dårleg service. Men utaler meg generelt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gjøre ting helt klart her:

Skrevet av: Arnt Olaf Stillerud

Publiseringsdato: 01.07.2002

Den nye forbrukerkjøpsloven trådte i kraft 1.7.2002. Loven gjelder for alle ting du kjøper av en næringsdrivende. Det vil si alt fra melk og brød til biler og motorsykler.

I tillegg omfatter loven kjøp av dyr, vann og ting som skal lages spesielt for deg. Merk deg imidlertid at den gamle kjøpsloven gjelder ved kjøp fra en annen privatperson.

Mer makt

Den nye forbrukerkjøpsloven gir deg bedre vern hvis du må reklamere (Foto: Eli Rekstad) Den nye forbrukerkjøpsloven gir deg som forbruker mer makt overfor selgere som har solgt deg et dårlig produkt. Det er slutt på tiden da du måtte finne deg i å vente i lang tid på å få reparert en mangel på bilen eller måtte levere inn mobiltelefonen til gjentatte reparasjonsforsøk hos selgeren.

Etter den nye loven har du blant annet rett til en erstatningsgjenstand dersom mangelen ikke er rettet innen en uke, og selgeren har ikke mer en to forsøk på å rette en feil før du kan heve kjøpet.

Nytt trumfkort

Det viktigste trumfkortet du får som forbruker er imidlertid at du som hovedregel kan kreve en ny gjenstand (omlevering) dersom tingen du har kjøpt er mangelfull. Det er gjort unntak i loven for tilfeller hvor omlevering er umulig, for eksempel fordi tingen ikke lenger produseres, eller hvis omlevering fører til urimelig store kostnader for selgeren. Det vil si at du som regel ikke kan kreve omlevering av varer som har tapt seg mye i verdi, som for eksempel en tre år gammel bil, eller varer som det av andre grunner blir særlig kostbart for selgeren å omlevere.

Forbrukerkjøpsloven gir i tillegg regler om hvilken kvalitet den tingen du kjøper skal ha, når og hvordan den skal leveres, hvilke rettigheter du har ved forsinkelse, når og til hvem du må reklamere, når du kan kreve prisavslag og heving av kjøpet, hva selgeren kan kreve når du avbestiller, og regler om betalingen.

De viktigste endringene for deg:

Forretningen er ansvarlig for mangler ved ting som selges for en privatperson dersom det ikke er tatt uttrykkelig forbehold overfor deg.

Det skal følge med en bruksanvisning som du forstår.

Du kan som hovedregel velge mellom omlevering og retting dersom det foreligger mangler.

Dersom selgeren ikke klarer å rette samme feil på to forsøk, kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet.

Dersom selgeren bruker mer enn en uke på å rette mangelen, har du krav på en erstatningsgjenstand til du får din egen reparert.

Selgeren må avtale med deg på forhånd dersom han skal ta seg betalt for undersøkelser eller arbeid som du er ansvarlig for.

Dersom retting ikke lykkes, kan du heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Selgeren har et objektivt ansvar for tap du påføres som følge av mangelen. Unntatt er tap i næringsvirksomhet og skader på ting som ikke har direkte tilknytning til salgstingen.

Du har rett til å avbestille kjøpet innen gjenstanden er levert, men må erstatte selgerens tap.

NB! Forbrukerkjøpsloven har ikke tilbakevirkende kraft. Den gamle kjøpsloven gjelder for alle varer som er kjøpt fram til 30.06.2002. Dersom du skal reklamere på varer som er kjøpt før 1. juli, er det reglene i den gamle kjøpsloven som regulerer rettighetene dine.

Arnt Olaf Stillerud er jurist og rådgiver i juridisk seksjon i Forbrukerrådet.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Roy

Husk at db ikke tar hensyn til de faste kostnadene! så det er ikke dette det til slutt kommer anpå.

Og med dette om mva mente jeg at i og med at han kan trekke ut den utenlandske mva, for så å legge til den norske 24-11 = 13 % altså ikke 24% dyrere.

Dessuten må du skille mellom Private og Offentlig arenaer(vis vi går etter norske lover).

Hele poenget mitt er at DU bryter markedsføringsloven noe jeg ikke kan se han har gjort. Om han bryter med den amerikanske kjøpsloven kan ikke jeg nok om til å svare på, men med tanke på hvor strengt det er der borte ville det forundre meg at ikke dette allerde var gjort noe med.

Det blir helt feil at de norske reatailer`ne leker politi og appåtill bryter lovene. Men for all del om han driver med noe ulovelig veit jeg ikke men som sagt at dere har mistanke om at han gjør det gir ikke dere(du) noe rett til å bryte loven. La økokrim ta seg av dette. Men dere brude kanskje ta den telefonen snart så dere fikk han ut av markedet vis han driver med noe snusk

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Roy

Husk at db ikke tar hensyn til de faste kostnadene! så det er ikke dette det til slutt kommer anpå.

Og med dette om mva mente jeg at i og med at han kan trekke ut den utenlandske mva, for så å legge til den norske 24-11 = 13 % altså ikke 24% dyrere.

Dessuten må du skille mellom Private og Offentlig arenaer(vis vi går etter norske lover).

Hele poenget mitt er at DU bryter markedsføringsloven noe jeg ikke kan se han har gjort. Om han bryter med den amerikanske kjøpsloven kan ikke jeg nok om til å svare på, men med tanke på hvor strengt det er der borte ville det forundre meg at ikke dette allerde var gjort noe med.

Tror ikke du helt skjønner hva du sier, hvilken markedsføringslov har nå jeg brutt???????

Det blir helt feil at de norske reatailer`ne leker politi og appåtill bryter lovene. Men for all del om han driver med noe ulovelig veit jeg ikke men som sagt at dere har mistanke om at han gjør det gir ikke dere(du) noe rett til å bryte loven. La økokrim ta seg av dette. Men dere brude kanskje ta den telefonen snart så dere fikk han ut av markedet vis han driver med noe snusk

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Roy

Okay????? kan du da forklare meg på hvilken måte jeg har brutt markedsføringsloven på??? ler så jeg griner her!!!!

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Roy

Kan du da forklare meg på hvilken måte jeg har brutt markedsføringsloven????? Venter spent på et godt svar på den der. Hehe ler meg skakk her nå.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Roy

Okay jeg ønsker ikke å krangle med noen om dette, men jeg må korrigere deg på en ting.

(MVA) han får også i dag trukket i fra MVA i USA. Men han betaler per ikke mva til Norge OK? hvis han da skulle begynne med det så blir det + 24 % fordi han allerede i dag trekker fra MVA i USA.

Han har alltid solgt tax free, men ved etablering i Norge blir det +24% i MVA. så enkelt er det. Jeg jobber med dette daglig, så det vet jeg. i dag er det mottaker i Norge som blir belastet med MVA.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis ikke mange som har peiling på forretninger i USA innpå her. USA er Kapitalismen på det verste? Et eksempel, kjøper du deg et TV må du betale for garantien. Dette blir du spurt om når du handler. Velger du ikke å betale for dette har du ingen garanti. Kun noen få stater må inkludere garanti på varene de selger men de aller fleste ikke. Garantiene er begrenset på toppen av kaka i de fleste tilfellene. Så selv om firmaet har x antall år med garanti fra produsent, selger de likevel garantien til kunden. Dette kan dere se selv, sjekk forskjellige firma i USA online og les hva garantien sier. Et firma du har garanti hos er heller ikke 100% sikkert. Jeg skifta bremseklosser på bilen for snaut 3 år siden, dette er klosser du har livstids garanti på. Klossene brant ut etter snaut 2 år, jeg kjørte til denne autoriserte forhandleren og slengte garantien i trynet på dem og forlangte nye klosser. De skulle slå opp mine kundedata på datamaskinen, nei der fant de meg ikke og dermed kunne de ikke hjelpe meg. Hadde som sagt kvitteringa i hånden men den hjalp ikke for den kunne jeg lage selv hjemme på datamaskinen ble jeg fortalt. Jeg spurte etter Gustavo som hadde signert kvitteringen, nei han jobber ikke her lenger. Hva kan man gjøre med dette? Ingen verdens ting. Forretninger i USA er et fritt marked, kanskje derfor millioner av amerikanere sitter hjemme på soverommet og leker firma utenom den faste jobben de har. Har vært borti ganske mange av dem og de har aldri noe på lager. Lovene er strengere kjører du et Corporated selskap, se hva som skjedde med blant annet microsoft som prøvde seg med monopol, de fikk så det smalt. Den eneste forsikringen du har når du handler i USA er kvitteringen, der står hva firmaet tilbyr selv om mesteparten er bare oppspinn. Mange firma får du ingenting skriftlig ifra. Derimot, de fleste firma tillater deg å bytte produktet eller pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd, dette skal skje innen 15 dager for dem som har kreditt kort kontoer, de som ikke har det kan gjøre som de vil. Ingen tvinger kunden til å handle uten garanti, eller med for den sags skyld. Dermed er det du som kunde som er ansvarlig for dine egne handlinger, ikke firmaet.

Det snakkes om at vi selger pirat RF forsterkere. Dere kan spørre RF om de ikke legger ved et test skjema på forsterkerne demmes før de leverer sakene ut til sine forhandlere. Dette skjemaet følger også med på våre.

Garantier snakkes det også mye om. Vi har de siste to månedene hatt 2 kunder som klaget på at spillerne demmes ikke fungerte når de ble mottatt. Vi sjekker spillerne før de sendes avgårde. Hva som skjer i post forsendelsen er ikke vi ansvarlig for hvis skaden har skjedd der. Vi løser dette ganske enkelt ved å sende produktet til reperatør, tar det mer enn et par dager og ingen tegn på at kunden selv har ødelagt spilleren får kunden ny spiller som begge disse to fikk. Å sende klagerapport til frakt selskapet tar altfor lang tid, de vet å sku seg unna uansett.

Takk for oppmerksomheten !

Originally posted by Roy

Ser du noen henvisnig til noen kjøpslov på siden deres? NEI er det påkrevet ved internet salg? JA. De har kjøpslov i USA også. Så enten Norsk eller Amerikans kjøpslov gjelder. Dette plikter de faktisk å informere kunden om.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere inn noen mindre moddeller?? Fattern klarte å miste spillern min i gulvet igår... så den funker ikke lenger..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 7500MP fra gutten i USA.

Satt inn penger på kontoen og ventet spilleren i løpet av ei uke.

Fikk den først etter 2 måneder pga uforutsette problemer.

Hadde det ikke vært for at Per var så grei og holdt meg oppdatert på hva som skjedde, ville jeg trolig gått til anmeldelse for svindel. Vi hadde daglig kontakt via mail og han gjorde virkelig hva han kunne for å levere det han hadde lovt. No problemo ;)

Bra at noen tar opp kampen mot de stive prisene i det råtne landet vi desverre bor i. Vant du ikke en rettsak mot Pioneer Per?

Ikke noe problem å få utført eventuelle reparasjoner på spilleren i Norge. Må jo ikke gå til Elkjøp vettu'..... :)

Jeg vil hvertfall anbefale å handle gjennom denne fyren. Så lenge servicen mot kundene er så god, kan man se litt gjennom fingrene.

MEN:

Må jo si jeg ble litt skuffet når jeg oppdaget at det ikke var RDS på spilleren. Sliter også med å legge inn egne filmer/bilder i displayet. Noen som har erfaringer med dette? Jeg har "Norsk" radiotuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider