Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

Originally posted by http://www.megabillig.com

Det er tydeligvis ikke mange som har peiling på forretninger i USA innpå her. USA er Kapitalismen på det verste? Et eksempel, kjøper du deg et TV må du betale for garantien. Dette blir du spurt om når du handler. Velger du ikke å betale for dette har du ingen garanti. Kun noen få stater må inkludere garanti på varene de selger men de aller fleste ikke. Garantiene er begrenset på toppen av kaka i de fleste tilfellene. Så selv om firmaet har x antall år med garanti fra produsent, selger de likevel garantien til kunden. Dette kan dere se selv, sjekk forskjellige firma i USA online og les hva garantien sier. Et firma du har garanti hos er heller ikke 100% sikkert. Jeg skifta bremseklosser på bilen for snaut 3 år siden, dette er klosser du har livstids garanti på. Klossene brant ut etter snaut 2 år, jeg kjørte til denne autoriserte forhandleren og slengte garantien i trynet på dem og forlangte nye klosser. De skulle slå opp mine kundedata på datamaskinen, nei der fant de meg ikke og dermed kunne de ikke hjelpe meg. Hadde som sagt kvitteringa i hånden men den hjalp ikke for den kunne jeg lage selv hjemme på datamaskinen ble jeg fortalt. Jeg spurte etter Gustavo som hadde signert kvitteringen, nei han jobber ikke her lenger. Hva kan man gjøre med dette? Ingen verdens ting. Forretninger i USA er et fritt marked, kanskje derfor millioner av amerikanere sitter hjemme på soverommet og leker firma utenom den faste jobben de har. Har vært borti ganske mange av dem og de har aldri noe på lager. Lovene er strengere kjører du et Corporated selskap, se hva som skjedde med blant annet microsoft som prøvde seg med monopol, de fikk så det smalt. Den eneste forsikringen du har når du handler i USA er kvitteringen, der står hva firmaet tilbyr selv om mesteparten er bare oppspinn. Mange firma får du ingenting skriftlig ifra. Derimot, de fleste firma tillater deg å bytte produktet eller pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd, dette skal skje innen 15 dager for dem som har kreditt kort kontoer, de som ikke har det kan gjøre som de vil. Ingen tvinger kunden til å handle uten garanti, eller med for den sags skyld. Dermed er det du som kunde som er ansvarlig for dine egne handlinger, ikke firmaet.

Det snakkes om at vi selger pirat RF forsterkere. Dere kan spørre RF om de ikke legger ved et test skjema på forsterkerne demmes før de leverer sakene ut til sine forhandlere. Dette skjemaet følger også med på våre.

Garantier snakkes det også mye om. Vi har de siste to månedene hatt 2 kunder som klaget på at spillerne demmes ikke fungerte når de ble mottatt. Vi sjekker spillerne før de sendes avgårde. Hva som skjer i post forsendelsen er ikke vi ansvarlig for hvis skaden har skjedd der. Vi løser dette ganske enkelt ved å sende produktet til reperatør, tar det mer enn et par dager og ingen tegn på at kunden selv har ødelagt spilleren får kunden ny spiller som begge disse to fikk. Å sende klagerapport til frakt selskapet tar altfor lang tid, de vet å sku seg unna uansett.

Takk for oppmerksomheten !

Så mye snakking rundt grøten er det lenge siden jeg har sett. Klage til frakt selskapet er sjeldent noe problem, så det du sier der er feil.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De kjørte advokat på oss da de ikke likte måten vi fremstilte salget på fra vår web site. Her i USA kan du reklamere akkurat som du vil, i Norge derimot kan du ikke.

Hvis man må betale for produktgarantien i USA, så skjønner jeg plutselig hvorfor de lager bare drittbiler :D

For dere som ikke visste det fra før, man registrerer produkt for å få garanti i USA bla. for at produsenten skal få tak i navn og personalia til kjøperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Roy

Kan du da forklare meg på hvilken måte jeg har brutt markedsføringsloven????? Venter spent på et godt svar på den der. Hehe ler meg skakk her nå.

Vis dette er måten dere behandler kunder på tror jeg ikke jeg ville kjøpt hos dere heller.

At dere ler dere skakk av potensielle kunder kommer med påstander (som står i norske lov) sier vel litt om servicen deres. Veldig synd....hadde faktisk tenkt å kjøpe div. utstyr hos dere nå fordi dere skryter med så god service, men dette gjennomskuet dere vel endel.

Så her ser vi vel hvordan servicen er i Norske Butikker.

Du har foresten pm....syns du kan svare tilbake på pm så vi slipper å ødlegge denne tråden mer-

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye krangling her ass. Var litt skeptisk til megabillig.com da de startet å selge bilstereo, men satte meg skikkelig inn i bilstereo-sortimentet da noen prøvde å ødelegge for en kar som skulle selge en brukt pionèer spiller.

De fleste pionèer spilleren har ikke norsk radiodel, man får ikke "en butikk" man kan klage til i den forstand at man ikke kan vise frem produktet til selger uten å måtte sende det i posten og vente og håpe på det beste.

Tror i tillegg noen blander reklamasjon/angrefrist her.

"www.megabillig.com" uttalte at de ikke tar reklamasjoner, det jeg tror han egentlig mener er at de oppererer ikke med angrefrist. Om det er noe feil med produktet tar de det vel selvfølgelig tilbake og fikser det/sender nytt produkt, men om folk bare angrer på kjøpet så tar de ikke retur.

Returrett/reklamasjon blir ikke det samme!

Men etter å ha sett prisene vurderer jeg å klare meg uten norsk radio, men må tenke litt på det. Skikkelig radio er greit å ha, bl.a. med tanke på trafikkmeldinger og noen bra musikkstasjoner i Oslo.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er riktig også hos vanlige firma. Som selger adressene til andre firma også begynner post spammingen. Handler du varer i USA over nettet tar det ikke lange tiden før du ser spammingen begynner på epost kontoen din.

Drittbiler er jeg ikke enig i, bensin slukere tja men nå koster ikke bensinen allverden heller i statene.

Min kjøpte jeg i en stat hvor salgsmomsen er 4%, istedenfor å betale 8.25% i staten CA jeg bor. Mange fordeler i USA.

Originally posted by fcuk

Hvis man må betale for produktgarantien i USA, så skjønner jeg plutselig hvorfor de lager bare drittbiler :D

For dere som ikke visste det fra før, man registrerer produkt for å få garanti i USA bla. for at produsenten skal få tak i navn og personalia til kjøperen.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forsvare ROY du skrev til men mange firma prøver å dekke demmes egne interesser, dette er helt vanlig politikk. Spesielt i USA. Dette har noe med fri konkurranse å gjøre.

Så en annonse i avisa fra et seriøst firma, de hadde verdens beste service og greier, firmaet holder til i New York. De solgte dvd spillere med skjerm til bil. Prisen var vanvittig lav så jeg ringte dem. Prisen for hele opplegget var priset i avisen for 187 Dollar. Liten skrift under prisen man knapt kunne lese " + labor "

som betydde at de de måtte installere for deg, dette kostet 250 Dollar ekstra. Joda, de var seriøse de folka der gitt.

Originally posted by just crusing

Vis dette er måten dere behandler kunder på tror jeg ikke jeg ville kjøpt hos dere heller.

At dere ler dere skakk av potensielle kunder kommer med påstander (som står i norske lov) sier vel litt om servicen deres. Veldig synd....hadde faktisk tenkt å kjøpe div. utstyr hos dere nå fordi dere skryter med så god service, men dette gjennomskuet dere vel endel.

Så her ser vi vel hvordan servicen er i Norske Butikker.

Du har foresten pm....syns du kan svare tilbake på pm så vi slipper å ødlegge denne tråden mer-

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bare personer som har eier interesser i ett konkurerende firma som klager her ?

De som har egne bedrifter bør ihvertfall ikke drive å klage og kalle andre firmaer useriøse, dere graver deres egen grav.

end of discussion

http://www.sprett.net

Audi A4 1,8 tsq 98 mdl

Audi A6 2,5 Tdi 95mdl

x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6

x- Golf 79 mdl 1,1 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er riktig også hos vanlige firma. Som selger adressene til andre firma også begynner post spammingen. Handler du varer i USA over nettet tar det ikke lange tiden før du ser spammingen begynner på epost kontoen din.

Drittbiler er jeg ikke enig i, bensin slukere tja men nå koster ikke bensinen allverden heller i statene.

Min kjøpte jeg i en stat hvor salgsmomsen er 4%, istedenfor å betale 8.25% i staten CA jeg bor. Mange fordeler i USA.

Og som du selv sier, mange ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider