Gå til innhold

megabillig.com - erfaringer?

Ranger emnet

ZerweX

Anbefalte innlegg

Originally posted by Golf 3 GTD Special

Kanskje en ide å legge det ut på side da? eller blir det dumt? hvertfall opplyse alle som kjøper fra dem om det...

ikke vet jeg hvar praksisen er der på sånnt.... men alle kan jo forbedre seg...

mvh

Alle er jo nye på markedet en gang. Det er menneskelig å feile. osv.

Har bare positive ting å si om den karen. Vist jeg sender ham en mail tar det ALDRI lengre en 12 timer før han svarer, men som regel går det ikke mer en 15minutter, så fremt at ikke tidsforsyvingen tilsier han ikke er våken. :)

Utstyret jeg har kikket på koster ca 16900,- her i norge, men vil ikke koste mer en 6750,- med han (frakt inkl). Jeg er ikke så dum å kjøpe i norge iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ThaJaCkal

Alle er jo nye på markedet en gang. Det er menneskelig å feile. osv.

Har bare positive ting å si om den karen. Vist jeg sender ham en mail tar det ALDRI lengre en 12 timer før han svarer, men som regel går det ikke mer en 15minutter, så fremt at ikke tidsforsyvingen tilsier han ikke er våken. :)

Utstyret jeg har kikket på koster ca 16900,- her i norge, men vil ikke koste mer en 6750,- med han (frakt inkl). Jeg er ikke så dum å kjøpe i norge iallefall.

Jada helt enig i dei der, men seff er det noe som prøver å ødelegge i blandt, men visst noe av det er sant er de jo litt leit for MB for jeg liker prisene hans på ting og tang, men gidder ikke legge la oss si 8000,- i bordet for å kjøpe noe også ha tull med leveranse og tpll OSV, selv om jeg hadde spart masse på å kjøpe ting igjennom han.....

Er jo greit at ting kommer frem i lyset slik at han kan forsvare seg eller ta ting på sin kappe og beklage det, syns det er flott at han har giddet å komt seg inn her og forsvart seg....

Holder på å selge litt utstyr nå, så jeg komme nok til å handle hos han, men må bare se litt først..

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er iallefall det Megabillig.com selv sier om saken:

"Et firma som er redd for konkurranse. Det snakkes om en spiller vi sendte til Norge med verdi av 23 dollar, dette er svada. Dette beløpet er trøbbel og det vet vi, denne karen som starta linken snakker også imot seg flere ganger leser du meldingene skikkelig. Uansett når det gjelder fortolling betaler vi de regningene som kommer, folk får beskjed om dette hvis vi sender pakkene direkte fra USA noe som faktisk er sjelden."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by opelomega

...tror ikke det selv heller, men det hadde vært interessant om noen tok opp hansken. At begge leire tjener penger er det vel ikke noen som helst tvil om...

Hele vitsen med å drive et firma er jo å tjene penger. Så lenge de har priser som er "gode nok" til at folk kjøper hos dem, og de samtidig tjener gode penger på det tyder ikke dette på noe annet enn god forretningssans, ikke at de prøver å lure noen. Vil anta de fleste driver butikk, ikke veldedighet.

At endel av disse gråimportfolkene kan selge billigere er vel blant annet fordi de ikke har butikklokaler og en flokk med folk som jobber for seg.

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hybris

Hele vitsen med å drive et firma er jo å tjene penger. Så lenge de har priser som er "gode nok" til at folk kjøper hos dem, og de samtidig tjener gode penger på det tyder ikke dette på noe annet enn god forretningssans, ikke at de prøver å lure noen. Vil anta de fleste driver butikk, ikke veldedighet.

At endel av disse gråimportfolkene kan selge billigere er vel blant annet fordi de ikke har butikklokaler og en flokk med folk som jobber for seg.

Vel og bra dette...OM firmaet driver etter gjeldende lover og regler...noe jeg har sett FLERE beviser på selv at det nevnte firmaet IKKE gjør....

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere gidder å klage en gang.

Hva så om de ikke følger alle (norske) regler, her selger de varen til halv pris, det er jo bare en drømme situasjon. Så lenge en får varen så kan ikke jeg se problemet med dette.

Hvorfor henge seg opp i dette med norske kjøpslover? En kan ikke regne med å få i pose og sekk. Og det er kun en viss prosentdel av varene som går i stykker.

Jeg kjøper gjerne fra dette "firmaet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mnx

Hva så om de ikke følger alle (norske) regler, her selger de varen til halv pris, det er jo bare en drømme situasjon. Så lenge en får varen så kan ikke jeg se problemet med dette.

Hvorfor henge seg opp i dette med norske kjøpslover? En kan ikke regne med å få i pose og sekk. Og det er kun en viss prosentdel av varene som går i stykker.

Må gjerne handle for min del...men ikke forvent hjelp hos norske forhandlere/distributører med reklamasjoner/garantispørsmål i ettertid når firmaet du har handlet av blir 'tatt av plakaten' :)

I klartekst....Det jeg sier er at firma som ikke følger spillreglene...før eller siden må ta ansvar for sine 'forbrytelser' ;-)

PS! de følger ikke amerikanske lover og regler heller :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mnx

jo det kan få konsekvenser for deg også. bare se på han som ble stengt ute her for ikke så lenge siden. viss du ikke viste det så er det ikke lov å kjøpe tjuv gods heller. (sier ikke at dette er tjuvgods) og du får straff for det selv om du ikke har stjålet det. så lenge du kjøper ulovlige varer så gjør du noe ulovlig. og blir du oppdaga er varen myyyye dyrere enn det du vile ha betalt for den i norge

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

jo det kan få konsekvenser for deg også. bare se på han som ble stengt ute her for ikke så lenge siden. viss du ikke viste det så er det ikke lov å kjøpe tjuv gods heller. (sier ikke at dette er tjuvgods) og du får straff for det selv om du ikke har stjålet det. så lenge du kjøper ulovlige varer så gjør du noe ulovlig. og blir du oppdaga er varen myyyye dyrere enn det du vile ha betalt for den i norge

Hvorfor begynner du å blande inn tyvegods???

Hvor fikk du det fra?

Uansett så blir du nok ikke straffet for å ha handlet i god tro ved kjøp av bilstereo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare folk som aldri har prøvd å drive en butikk før, som trur noe på dette.

Dere ser dere helt blinde på prisene... Sitter der med med skylapper, og "nekter" å innse at dette ikke er mulig å få til, om man ikke omgår noen regler.

Det er folk som dere som får meg til å vurdere å legge ned. Hva er poenget med å drive med noe, som man ikke kan leve av. Og i tillegg bli utsatt for noen som henter varer inn en skummel bakdør, for så å selge det for under det vi kjøper det inn for.

Nei... dere tar et standpunkt. Og om det er slikt dere vil ha det, ender det med at dere ikke kan få tak i noe her i landet lenger.

Jeg for min del, er ikke noe interressert i hjelpe noen av dere som undergraver norsk næringsliv. For min del, kan dere holde på, til det ikke finns en eneste arbeidsplass igjen her i landet. Og så sitter dere der, på sosialstønad eller arbeidsledighetstrygd, og lurer på hvorfor dere ikke får tak i noen jobb.

Nå gidder jeg ikke dette mer... Har ikke godt av å bli så varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisarre: Se på det fra kundens synsvinkel da. Dersom du skulle ha deg en ny spiller i bilen, og fant en til halv pris. Hvis du ikke driter penger så frister dette litt da.

Det burde vel ikke være kundenes ansvar å stenge ute folk som kutter hjørner? Dersom det foregår noe ulovlig burde produsent og/eller importøren ta seg av det og grave dypere i saken.

Grunnen til at dere må selge ting såpass dyrt er jo at alt for mange "ledd" skal tjene penger på et produkt. Det er rom for mye forbedring her. Har ikke erfaring innen bilstereo på dette feltet, men begynner å få godt innsyn i delepriser på bil etterhvert, og vet godt hvordan prisene kanskje tidobles på turen fra fabrikken til butikken som skal selge det.

Det at folk fikser seg bedre avtaler enn andre gjør jo bare at det blir litt konkuranse i markedet, og selgerne blir nødt til å jobbe med å få ned prisene.

Prisene til Megabillig.com er kanskje litt (skummelt) lave, men det er ikke akkurat kundens ansvar å ordne opp i det.

Er du med på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Bisarre: Se på det fra kundens synsvinkel da. Dersom du skulle ha deg en ny spiller i bilen, og fant en til halv pris. Hvis du ikke driter penger så frister dette litt da.

Det burde vel ikke være kundenes ansvar å stenge ute folk som kutter hjørner? Dersom det foregår noe ulovlig burde produsent og/eller importøren ta seg av det og grave dypere i saken.

Grunnen til at dere må selge ting såpass dyrt er jo at alt for mange "ledd" skal tjene penger på et produkt. Det er rom for mye forbedring her. Har ikke erfaring innen bilstereo på dette feltet, men begynner å få godt innsyn i delepriser på bil etterhvert, og vet godt hvordan prisene kanskje tidobles på turen fra fabrikken til butikken som skal selge det.

Det at folk fikser seg bedre avtaler enn andre gjør jo bare at det blir litt konkuranse i markedet, og selgerne blir nødt til å jobbe med å få ned prisene.

Prisene til Megabillig.com er kanskje litt (skummelt) lave, men det er ikke akkurat kundens ansvar å ordne opp i det.

Er du med på tanken?

Er og med på den tenkingen her :D men som du sa er det vell midre ledd i megabillig "kjeden" og at han tar inn modeller i fra en annen plass som ikke er beregnet på europeiske std....

Jeg selv kjøpte meg en spiller i USA for 1 år side, og da betalte jeg

298,- US dollar i butikken for en pioneer (deh-7400mp), og da sier det seg jo selv at visst megabillig får tak i dette i fra en grosist i fra hutta heiti så skjønner jeg godt hvorfor han klarer seg med de prisene sine, men om han opprettholder lover og regler har jeg ikke peiling på, men visst han ikke gjør det tror jeg ikke det tar så altfor lang tid før han blir tatt, men han har jo holdt på en stund så ikke vet jeg...

men men billig er det, og folk flest kjøper som oftest billige ting, enkelte ting koster jo halvparten av det eher i landet, og man får ikke RDS, men man kan repparere en spiller ganske masse for en 3-4-5000,- og jeg selv har kun hatt pioneer spillere og ALDRI hatt problem med dem...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit! Megabillig er som de sier megabillige.

Folk får hva de betaler for, og det gjelder som regel service og reklamasjon også.

Det er tross alt ikke bare produktet i seg selv en betaler for, men også servicen som forhandleren kan tilby.

Personlig har jeg heldigvis råd til å betale for den servicen en får ved å handle i Norge.

Har her gjort kun ett untak, men forsikret meg at firmaet jeg kjøpte fra gir meg full garanti. Varen var dessuten umulig å oppdrive i Norge.

Synes denne tråden har tatt nok plass og tid... La de som handler der gå i fred, så kan de i sin tur slutte å belemre oss med hvor fint det er å handle der.

Selv så er jeg såpass solidarisk at jeg kjøper i Norge så langt det lar seg gjøre. Folk som selger bilstereo eller audio/video produkter generelt må jo ha et inntektsgrunnlag de også.

Det er kun da at en kan oppleve at en foretning blomster og kan gi oss kunder juletilbud og vårsalg, samt profesjonell hjelp, hint og tips.

Uten et økende mangfold av kompetanse og utbredelse av detaljister vil det oppstå en uholdbar monoplopreget situasjon hvor bare Elkjøp vil overleve, og det er ingen er tjent med...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider