92 Audi Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Har en Audi 80 cab m/2,3 NG motor. Den starter fint og går normalt når jeg starter på kald motor. Den går også utmerket mens den er i drift. Når jeg så stopper motoren ( varm )å starter den med en gang, så starter den. Men venter jeg 5 - 10 min, så vil den ikke før etter 3 - 4 forsøk. Det de fant ut på verkstedet, var at bensintrykket sank etter at motoren stoppet. Det vil si at; på kald motor er det kaldstartdysa som gjør at den starter med en gang, og når den blir varm, virker ikke den dysa, men er da avhengig av korrekt bensintrykk. De mente at returtrykkventilen på bensinpumpa var gåen. Jeg har nå skiftet den bensinpumpa, men feilen er dær fortsatt. Noen som har tips?? Jeg har sjekket hele innsprøytsystemet, men finner ikke noen lekkasjer. Det lukter heller ikke bensin noen plasser. Hva/hvor kan det være lekkasjer? Blir veldi glad for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Kan jo være så lite som f.eks ei dyse som ikke lukker seg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Tja, kan godt være. Noen enkel måte å finne det ut på?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2008 Hvordan kan man sjekke om en dyse lekker? Går det å teste dette uten å demontere mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Er dette KE Jetronic? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Ja, det er KE-Jetronic... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Er vel akkumulatoren ved siden av bensinpumpa som holder trykket Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Jeg spurte på verkstedet om dette, men de mente at det ikke var den. Men jeg har hele tiden hatt tro på at det var denne. Har du vært borti dette før? Vet du prisen på denne akkumulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Egentlig vært veldig lite borti K/KE i det hele tatt, så noen pris aner jeg ikke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Noen som vet hva denne akkumulatoren mellom bensinpumpa og filteret har til oppgave??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Ingen som vet noe om denne akkumulatoren?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Det der er ett typisk eksempel på trykkakkumulatoren, dens jobb er å opprettholde trykket i systemet så det ikke blir dampblærer i røra som bensinen sliter med å komme forbi, og når trykket i systemet synker så er jo den eller enveisventilen i pumpa eller trykkregulatoren naturlige syndere med mindre det er noen utvendig lekkasje. Pumpa er skifta så den er utelukka, trykkregulatoren og trykkakkumulatoren er kjent for slike feil. Kunne vært ei dyse, men da ville den ikke starta på den sylinderen, men gå på resten. Jeg går for trykkakkumulatoren eller trykkregulatoren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Hvor sitter denne trykkregulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Sitter foran mengdefordeleren oppå luftfilterboksen om jeg husker riktig, den finnes kun på CIS-E(KE-jetronic, ikke K-jetronic)). Går en vakuumslange, ett tynnt rør fra mengdefordeleren, ett tjukt fra mengdefordeleren og returen tilbake til tanken Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92 Audi Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Nå er også akkumulatoren skiftet, men ingen forandring. Dette med at motoren ble tung å få start på når den er driftsvarm, skjedde etter jeg skitet bensinmengdefordelerern i påska. Skifta mengdefordeleren komplett med alt tilbehør som er montert oppå lokket til luftfilterboksen. Den starter fint på kald motor, men harker litt til å begynne med, så går den helt fint. Men det lukter litt sånn uforbrent bensin og så ryker det litt ekstra av eksosen med det samme den starter. Det gjør det faktisk også på varm motor i det den starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.