Gå til innhold

Snart eier av Octavia

Ranger emnet

Vegardk

Anbefalte innlegg

Fant dette på et svenskt forum:

"Om ni nu undrar. Vi har testat DSG lådan med semtronic shift control. Denna lådan var relativt ny, kört 2500mil. Den höll för 745nm, sen rasade kuggarna och resten av lådan"

Litt hardcore at kjøre en DSG i stykker bare for at "teste" litt :)

Nå står det ikke noe mere om trimgraden, men 745Nm synes jeg er ganske mye.

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fant dette på et svenskt forum:

"Om ni nu undrar. Vi har testat DSG lådan med semtronic shift control. Denna lådan var relativt ny, kört 2500mil. Den höll för 745nm, sen rasade kuggarna och resten av lådan"

Litt hardcore at kjøre en DSG i stykker bare for at "teste" litt :)

Nå står det ikke noe mere om trimgraden, men 745Nm synes jeg er ganske mye.

//M

Skal være litt å gå på da? :)

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, et spørsmål til dere gutta med peiling.

Hvis vi ser bort i fra styling og motor, er det noe annet som skiller RS'en fra en standard octavia?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lenge vurderte å gå for en octavia L&K med sportsunderstell og 1.8 tfsi på 160 HK. Jeg noterte meg at denne var noe kjappere på en sprint fra 0-100 Km/t. Noen som vet om denne også er kjappere fra 70-120 enn dieselen?

Ville man fått akkurat de samme kjøreegenskapene i en slik, eller skiller RS'en seg fra denne på noen måte? Tenker da spesielt på fjæringer, dempere og bremser?

Det som gjorde at jeg falt ned på RSen var DSG kassa. Den var nærmest et krav fra samboeren som er blitt litt for vandt med tiptronicen vi har idag. Men på den andre siden er jo RSen i mine øyne også litt penere enn standardutgaven, så sånn sett var det jo like greit.

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da har vi feid all tvil som evt. var der flere meter under teppet. Kjenner at jeg gleder meg mer og mer!

Bodø Bil hvor jeg har kjøpt herligheten hadde desverre ingen RS som demobil, men jeg fikk prøve en A4 med samme motor, og det var i hvertfall gøy.

Er ikke noe artig å sitte igjen som eneste mann på kontoret i sommervarmen og i tillegg så går tiden eeeekstra saaakte fordi man venter på en splitter ny RS!

Men, men den som venter på noe godt osv.

Takker ihvertfall alle for de oppklarende svarene jeg har fått.

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lakkere den selv/levere bort... 99,9% sikker på at alle spoilere/deler kommer ulakkert uannsett hvem man kjøper disse av.

Ser at denne har innebygget bremselys, jeg hadde nesten gått for en som var uten lys for at slippe knote med kobling av strøm.

Nå har jeg da ikke funnet noen som ikke har bremselys men det må da være mulig at få tak i :)

Og denne spoileren skal limes fast.

Du finner mere snadder inne på sidene til Milotec.de

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider