Gå til innhold

Hva syns vi om Fence Audio?

Ranger emnet


Snutta

Anbefalte innlegg

Fence. :assman

 

"Hadde" først to av disse 400w 12 tommerne som kom i kasse fra Fence men de levde i ca en dag med to jalla forsterkere på 800w, den ene revnet og andre løsna fra spolen. angry2

 

Siden jeg var i farta og prisen lav så kjøpte jeg også to forskjellige høytalersett som skulle inn i dører og hattehylle.

Disse exploderte :drive2 med et kvast smell etter 10 minutter slik at det haglet plastbiter fra diskantene i hele kupeen, det var så kraftig at mange biter gjennomboret bass membranene.

Med andre ord ikke noe vellykket kjøp. :shake

 

Men ga meg ikke, kjøpte så to av disse 12, 1000w subbene av samme merke, disse lever utrolig nok ennå.

Monterte i dag inn en Dynabel BF 7501 som erstatning for de jalla greiene som har drevet dem tidligere, etter mange timer med rimelig hardt kjør :partyon: i natt så er det ennå liv i dem.

MEN, har bare en 100A sikring så har ikke kunnet gi noe skikkelig pulver, regner med når en 300A sikring er på plass så er det over og ut for dem også.. :Devil:

 

Update: Så var begge 1000W og slaktet, bare skurr i dem nå jeg skrur opp, møkk og mannskit...

<<< BMW >>>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...
har ikke prøvd den men har dobble 10"ere og dei har funger fint i 2 og et halvt år :) med ein tinly forsterker som gjekk til helvete nå i vinter .

 

 

var det samme merke på forsterkeren da? eller var det en billigere en?

 

og hvordan tror du den blir til en caddy med skille vegg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir eg nok skutt av cossieMK1 igjen! :P Men LIB er et billig å bra merke denne pakken gir utroli mye lyd for pengene! http://lydibilen.no/hoyttalerpakke/lib-1212-basspakke

 

d79b566fb75c47e94b45365b72d7f9b6.image.245x245.jpg

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg måtte teste disse greiene, siden jeg ikke har begynt noen oppgradering av stereo i min bruksbil ennå. Så jeg var innom netthandelen og kjøpte en av disse aktive 8" subbene som man kan ha under setet. Og siden forventningene ikke var allverden i utgangspunktet så svarte vel i prinsipp resultatet til forventningene..

 

Sammen med 4 originale høyttalere i en Mercedes w124, uten forsterker, så spiller denne boksen helt greit som midbass egentlig. Jeg hører godt forskjellen i lyden med denne av eller på. Kan kjenne små kontante bass slag i mageregionen når jeg har passe volum, og da har jeg justert gain på saken til ca 3/4 av maks. Noe mye mer gir forvrenging og resonnanslyd fra selve boksen. Boksen har jeg lagt under passasjersetet foran, og bassen sprer seg helt fint i kupeen syns jeg. Samme hvor jeg sitter i bilen.

Best opplevelse er det muligens for (kvinnelige) passasjerer i setet foran. :D

 

Nå skal jeg med tid og stunder inn med en sub i bagasjen, men jeg tror faktisk jeg bare skal la den aktive subben få leve under setet så lenge den orker. For som midbass gjør den faktisk jobben helt ok. ;)

 

Men om man forventer å få en dundrende opplevelse av lyden i bilen med en sånn aktiv 8", så vil jeg anbefale å heller legge pengene igjen et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best opplevelse er det muligens for (kvinnelige) passasjerer i setet foran. :D

 

Den kan tolkes til at du mener kvinners ører ikke er like raffinerte som dere mannfolka sine. *fnyse*

Men og at damer vil ha den beste opplevelsen i passasjersetet, fremfor andre steder i bilen.. *fnise*

 

No (of)fence :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan tolkes til at du mener kvinners ører ikke er like raffinerte som dere mannfolka sine. *fnyse*

Men og at damer vil ha den beste opplevelsen i passasjersetet, fremfor andre steder i bilen.. *fnise*

 

No (of)fence :)

 

Hehe.. Nå mente jeg aldri å rakke ned på kvinners musikalske gehør eller hørsel generellt. Jeg siktet mer til den totale nytelsen av musikkopplevelsen i akkurat dette passasjersetet, at kvinner kan muligens ha en noe høyere nytelsesfaktor av denne enn oss mannfolk.. Uten at jeg skal gå noe nærmere inn på detaljerte beskrivelser av dette.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Nå mente jeg aldri å rakke ned på kvinners musikalske gehør eller hørsel generellt. Jeg siktet mer til den totale nytelsen av musikkopplevelsen i akkurat dette passasjersetet, at kvinner kan muligens ha en noe høyere nytelsesfaktor av denne enn oss mannfolk.. Uten at jeg skal gå noe nærmere inn på detaljerte beskrivelser av dette.. :p

Siden vi først er tungt inne på stereotypier (pun somewhat intended) her, kan jeg vel følge opp med at jeg nok vil forvente at en trønder med en '73 Camaro bør kunne ha noen visuellt erfarte beskrivelser av hva-det-nå-er-dere-snakker-om å komme med skriftlig her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår