Keltern Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Heisann! Jeg er egentlig veldig noob når det kommer til bilstereo (og mye annet selvfølgelig :P), så jeg kan ikke si jeg er helt inne i hvordan ting bruker å være.. Uansett så har jeg et par spørsmål angående min nylig innkjøpte dynabel bf4501 som jeg håper jeg kan få svar på! :) 1: Koblingspunktet som sitter mellom jord og plusspol er vel tilkobling for "styrestrøm" (eller hva man nå kaller det..)? 2: Hvordan kobler jeg denne til spilleren? 3: Man trenger vel ikke noe spesielt grovt tverrsnitt på denne (noen trådpar av en tp-kabel kan kanskje brukes?)? 4: Hvorfor er det 2 stk utganger på denne monoblokken (hva og hvordan skal det eventuelt kobles?)? Takker for alt av svar som måtte komme! ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Send spørsmålene dine på en mail til Eltek/dynaBel... slikt skal være en del av servicen. :) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Hehe! Ja, du sier jo selvsagt noe der.. Men tanken var at jeg skulle få testet det litt i kveld, så derfor her og nå! ;) Ble litt forundret over at det ikke var med noe som helst papirer da! Bortsett fra en eltek-katalog! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Hei, styrestrømmen skal kobles på spilleren, ofte en blå og vit ledning! ser for meg at det er to utganger som er parrarel kobla for og gjøre kobling av 2 spolede elementer lettere, og til slutt, nei du trenger virkelig ikke noe grovt tverrsnitt på styrekababelen, Ikke skyt meg vis jeg tar noe feil her! mvh jalla666 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 2: Hvordan kobler jeg denne til spilleren? Det er bare å se på iso-ledninga bak spilleren. bruker som oftest å stå enten på selve ledninga, eller på en lapp som er festa i ledninga. 3: Man trenger vel ikke noe spesielt grovt tverrsnitt på denne (noen trådpar av en tp-kabel kan kanskje brukes?)? Denne trenger du ikke å ha tykk nei.. holder med en tynn ledning. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectrex Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Du er på jakt etter "remote" bak på spilleren din. Mange signalkabler har denne med, som en ekstra liten leder ved siden av selve signalkablene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Fant den berømte blå og hvite ledningen, så det var fort gjort å få liv i forsterkeren! :) Det ser ut til å ha vært en del "klipp og lim" hva gjelder ledningene bak spileren, så jeg burde vel nesten ryddet opp litt der.. Men skal uansett over i annen bil om ikke lenge, så det gidder jeg rett og slett ikke! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg