Gå til innhold

Finner ikke feilen! Drivverket? Girkassa?

Ranger emnet


kromlol

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare symptomene på bilen så godt som mulig:

-Virker som den prøver å spinne ved fullt rattutslag til begge sider.

-Ved gasspådrag og sving så smeller det høyt og rister i hele bilen, bare 2 smell ganske raskt.

-Ved sving til venstre så svinger bilen selv hvis jeg slipper rattet, og retter ikke opp selv. Kun ved revers.

-Ved sving til venstre så er den tung, og slipper jeg rattet så retter den utrolig raskt tilbake, og går litt over mot høyre før den blir rett igjen.

 

Har byttet den indre drivknuten da denne var ødelagt. Dette gjorde jeg etter at disse symptomene kom.

 

Alt dette skjedde etter at jeg spinnte ut av et lyskryss.

 

Bilen er en Ford Mondeo 2.5l V6, 95modell.

 

Håper på raske svar som kan hjelpe meg:)

 

Og er det noen som vet ca pris på å få sveiset igjen et hull i bunnpanna?

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å forklare symptomene på bilen så godt som mulig:

-Virker som den prøver å spinne ved fullt rattutslag til begge sider.

-Ved gasspådrag og sving så smeller det høyt og rister i hele bilen, bare 2 smell ganske raskt.

-Ved sving til venstre så svinger bilen selv hvis jeg slipper rattet, og retter ikke opp selv. Kun ved revers.

-Ved sving til venstre så er den tung, og slipper jeg rattet så retter den utrolig raskt tilbake, og går litt over mot høyre før den blir rett igjen.

 

Har byttet den indre drivknuten da denne var ødelagt. Dette gjorde jeg etter at disse symptomene kom.

 

Alt dette skjedde etter at jeg spinnte ut av et lyskryss.

 

Bilen er en Ford Mondeo 2.5l V6, 95modell.

 

Håper på raske svar som kan hjelpe meg:)

 

Og er det noen som vet ca pris på å få sveiset igjen et hull i bunnpanna?

 

kan det være opphengskule eller noe da? løft opp bilen å trekk i stag og slikt for å se om det er noe foringer eller noe som kan væøre galt... har du sjekka at hjul/hjulene sitter ordentlig på? :P bare sånn.......

 

ang sveisinbg av bunnpanna så betalte jeg 200kr foir å sveise ett hul på størrelse med tuppen på pekefingeren min...

 

demonterte seff bunnpanna selv og leverte.

 

dette var da vel og merke til en som jeg kjenner litt da mn kan ikke være mye hos andre folk eller da...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet begge drivakslinger, da jeg byttet på siden lyden kom fra, så virka bilen i fin stand i starten, men så ga jeg fullt rattutslag til høyre. PANG sa det. Nå smeller det bare helt jævlig, trekker ikke til høyre lenger, er lett på rattet igjen osv. Help!!!!!

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok en gåen drivaksel knute tenker jeg.

 

Der tok du nok feil;) Har ikke funnet feilen enda, har byttet begge drivakslingene. Hjalp litt da jeg skiftet den på høyre siden, ihvertfall på styringen, men smeller fortsatt noe helt for jævlig! Hører og merker at det kommer fra høyre side.

Prøvde den i revers, først var det så vidt den rørte seg, nesten som om bakhjula sto mot en fortauskant så den ikke kom videre. Men så smalt det igjen så gikk det bakover. Har en stygg følelse om at det kan være girkassa eller diffen(?) Tappa olja fra girkassa for noen dager siden, var ikke noe spon eller metall i den ihvertfall.

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår