Gå til innhold

noen spm. om e28 518i

Ranger emnet

norbakken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på et par ting angående broderns nyinnkjøpte 518i fra 1986. Er det standard at kjørelysene skal være på på alle tre hakkene på lysbryteren, og at parklysene alene bare fungerer når motoren ikke er igang? Vanligvis er vel parklysene på alene på hakk to? Forrige eier hadde hatt bilen siden 88, og han sa at det alltid hadde vært sånn... Kan det ha noe med et relé å gjøre?

Og så, det er ikke servo på bilen, men det fulgte vistnok med servopumpe og deler for ombygging. Er det noen som vet hva som må gjøres for å montere på servoen, og om det er mye jobb?

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye spesielle koblinger på lys til E28. På min fungerer ikke tåkelysa på øverste hakket (Kjørelys (Ikke at jeg hadde kjørt med kjørelys og tåkelys sammen, så det er jo greit) De funker kun med park. Mener å huske jeg var borti en 525i en gang som var lik, men fiksa det ikke. Er nok bare å få kobla om litt.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det virker som at tåkelysene er koplet helt uavhengig av alt annet, for de fungerer hele tiden, men problemet og poenget er jo at vi ikke får tåkelys og park på samtidig, med mindre motoren ikke er igang da....:S

Vet ikke hvordan man skal kople om heller, det må jo være noe i sammenheng med bryter og/eller relé, som gjør at kjørelysene er på uansett hakk på bryteren..... Dere som kjører med park og tåkelys, hvordan får dere det til??;)

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider