Gå til innhold

motorbytte fra f til fk

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Fordi at i 940/740 (med turbo) så ligger det formotstander i det orginale ledningsnettet.

Siden 240 aldri kom med f-sprut med turbo, har de heller aldri kommet orginalet med formotstander :)

 

Grunnen til at dette trengs er at turbo-dysene er lav-ohms, mens de orginale er høy-ohms. Hvorfor dette aner jeg ikke, men om du IKKE lodder inn formotstander og setter strøm på hjernen så kan du være uheldig å brenne opp hele driten. (hjernen, ikke bilen ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor mye ohm skal det egentlig være? med tanke på om en skal bytte dyser. Hvilke dyser passer egentlig om en skal ha opp i mot 300 hk?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere med slangen til oljefella som går over motoren?

Og lurte på flens til downpipe fra orginal turbo, noen som har liggende eller veit hvor det er å få kjøpt?

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å unngå å måtte lodde inn formotstander tenkte jeg å kjøpe noen nye dyser men hvordan er det å bruke større dyser om motoren ikke blir mye trimma ellers? eneste jeg kommer til å gjøre foreløpig er å bytte wastegate, skaffe 3" eksos og LMM og ecomaks chip. Er det noen høyohms dyser som passer bra til rundt 190-250hk?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk!!

 

Men angående hjerner så er det vel bensinhjerna som blir chippa?

Men hvor sitter startsperra? er det i tenningshjerna så den må chippes og?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk!!

 

Men angående hjerner så er det vel bensinhjerna som blir chippa?

Men hvor sitter startsperra? er det i tenningshjerna så den må chippes og?

Startsperra sitter vel også i bensinhjernen.

 

jeg kjenner en som har en 16t turbo til overs men han vet ikke hva han skal ha for den, hva skal jeg by han?

Minst mulig :D

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilstanden på turboen er vel ganske bra... vet ikke hvor langt den har gått da men. vet du sånn ca hva jeg bør gi eller ikke bør gi? :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ruzlebiff... det er ingen must å ha H profilsråder i en motor som han ik skal hente ut mere enn 300-350 hk av... jeg sover jævlig godt om natta å jeg kjører med orginale råder fra F motor, vel og merke 13mm rådene fra ei 92 blokk... har kjørt med mitt oppsett i over 1,5 år nå å sover enda like godt, jeg blir ikke å kjøpe H profil før jeg skal over 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår