Gå til innhold

Diskant til baksetet

Ranger emnet

breaker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har 2 stk. subber i bagasjerommet på ca 600rms til sammen. Så har jeg et par jl audio TR650-cxi forran dørene.

De som sitter i baksetet hører nesten bare bassen, så jeg skulle gjerne hatt noe diskant/mellomtone der. Feste i hattehyllen kanskje?

Jeg trenger en anbefaling til hva jeg skal kjøpe her. Jeg ønsker også å gjøre det relativt billig(max 6-800kr).

Dette er til en golf 3 96/97 modell.

takker for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å kjøpe deg diskanter og sette diskanter ved passasjerene bak.. f.eks i dør-trekket/dekselet og justere inn vinkelen etter du har montert det.. Det gjorde jeg og det ble en hit til de som sitter i baksetet :)

Mvh Ole

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, formulerte meg litt dårlig.

Det jeg mente var at jeg hadde jl audio høytalerne i frontdørene.

Det kan bli litt vanskelig å kjøpe et sett til av disse, ettersom jeg kjøpte dem på en grensehandel norge/sverige. Er det noen norske nettbutikker som sleger de?

Noe som kanskje også bør nevnes er at bilen ikke har bakdører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å kjøpe deg diskanter og sette diskanter ved passasjerene bak.. f.eks i dør-trekket/dekselet og justere inn vinkelen etter du har montert det.. Det gjorde jeg og det ble en hit til de som sitter i baksetet :)

Mvh Ole

Må jeg ha et delefilter hvis jeg bare kjøper diskanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ville jeg ha anbefalt ja. det er jo sånn du kan gjemme bak trekket ved baksetet.. Det er en enkelt og gjøre.. Det er jo ikke så mye jobb og skjære ut hull til to små diskanter og sette delefilter der etter da :) hvis du setter delefilteret så lavt bak ved baksetet så kan du faktisk skru fra innsiden og ut.. fordi da er det ingen som ser det =)

mvh Ole

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider