Gå til innhold

Ulemper med å bestille stereo fra usa?

Ranger emnet

Leirviken

Anbefalte innlegg

ja det jeg lurer på om det er noen ulemper å bestille stereo fra USA?

kommer det noe tollavgift i tillegg?

garanti og slikt på stereoen skjønner jeg at jeg ikke får.

suns det er så få som bestiller stereo fra usa, så da lurer jeg på hva grunnen er til det, når det er så billig.

har planer om å bestille meg kicker subber som koster flesk i norge, men er nesten gratis i usa.

frakt fra usa forhondsbetales (det er ikke dyrt).

også kommer frakt i norge i tillegg (som jeg regner med er dyrere faktisk!)

eller er det ikke så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen toll, men du må betale 25% tillegg i moms på frakt og fakturaverdi, samt et gebyr til norsk fraktfirma/speditør. Det er bl.a. derfor det kan synes rimeligere i USA, norske butikker slipper ikke unna momsen slike amerikanere gjør i første omgang...

I tilfelle Kicker, spør om pris på det du vil ha fra norske butikker, stadig kampanjer på de der.

Garantien du nevner er én årsak, langt bedre forbrukervilkår her på berget om noe skulle skje. Feil sone på DVD-spiller og feil FM-radio er andre ting som motsier egenimport.

Produkter til salgs i USA er sjeldent CE-merket, og når forsikringsselskapene forstår mer av dette vil det nok bli litt verre om bilen tar fyr pga. amerikansk-importert stereo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de samme produktene blir solgt i europa under CE merket så ser ikke hvorfor det skulle være et problem.

andre er at, blir noe ødelagt og det er reklamasjons feil så tar det lang tid å ordne opp i det, siden det må sendes til statene osv.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt, DVD-spillere får feil sone. Men du ordner sikkerhetskopier av DVDene til bilen din via DVDShrink, så det er ikke noe problem. :)

At radioen ikke fungerer, er bare tull. Da har vedkommende kjøpt en _dårlig_ spiller. Jeg kjøpte en noname dvd-spiller med flip-out 7", og radioen fungerer utmerket! Du har valget mellom europeisk og amerikansk oppsett, og søking går både kjapt og presist.

Hvor skal du bestille? Jeg kan anbefale http://www.sonicelectronix.com, der kjøpte jeg spilleren min. Rimelig lave priser på mye, og gode fraktvilkår via UPS.

Men, som sagt, det blir et styr om noe ryker... Da kan det gjerne være like lett å kjøpe nytt... :) Men med tanke på summene man kan spare, er kanskje ikke det så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er faktisk jalla spillere som tar både partall og oddetalls radio, de mer anerkjente velger kun et for å kunne beskytte det europeiske markedet fra det amerikanske. Mens de no-name merkene produserer cd spillere med begge for å slippe å produsere to forskjellige, dermed kan man produsere flere på en gang = større fortjeneste.

min pioneer cd spiller har kun oddetalls radio, men tror det er mulig å bytte ved å omprogrammere den. Har aldri sjekket det, da jeg ikke hører på radio.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo det en grunn i seg selv til å velge "jalla-spillere".. ;) Den jeg kjøpte vil jeg faktisk definere som bedre enn Pioneers mest nærliggende alternativ alt tatt i betraktning så,

Ja kjempebra argument du......

Jeg har vært borti ett par av disse no-namespillerene til superpriser, og har også vært borti noen av disse billige multimediaspillerene fra div merker, og har så langt ingenting bra å si om de, så etter dette har vi sett oss nødt til å nekte montering av slikt utstyr. Alle problemene kom dog ikke med det første, men gjerne etter en liten stunds bruk, da skjønte man fort hvorfor de var billig.

Selv har jeg en 4 år gammel og godt brukt pioneer multimedia/navi spiller som fungerer glimrende enda, og det skulle bare mangle.. Mer enn hva jeg kan si om de billige jallaspillerene vi var borti.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som kan klages på på den er at volumknappen er tidvis slitsom (går et hakk opp når jeg tar et hakk ned), samt at lydkvaliteten ikke er helt på samme nivå som den tidligere spilleren min (JVC KD-SHX851). Men prisforskjellen tatt i betraktning, er ikke det noe å si på det.

Ellers har den tre utganger (front, rear, sub), mot Pioneers to (front, rear/sub). Den har 7" skjerm, mot Pioneers 6,5". Pioneeren har også en billig gråfarge, mot svart pianolakk på billigmodellen min.

Såklart, Pioneeren har noen fordeler. Den har 5w rms mer per kanal, og en liten equaliser. Men effekten fra spilleren har ikke stort å si når man bruker forsterker uansett. Det er uansett ikke noe til å forsvare en prisforskjell på 1200,- før frakt ( ca. 1800,- mot ca. 3000,-) inkludert momsen. Er en XDVD8181 det er snakk om, sammenlignet med Pioneers P4900DVD.

Så har du jo for øvrig det at radioen fungerer upåklagelig da, som tydeligvis er for mye å forlange fra større leverandører, samt at XDVD'en har et ekstra display, noe Pioneer ikke har kostet på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen var i første omgang å bestille et par L7 subwoofere fra kicker og en billig forsterker fra kole. dvd spiller har jeg :)

tenkte å bestille fra http://www.millionbuy.com

det er så billig at det er kvalmt!

men hvis det er moms og slikt på frakt osv, så blir det kanskje ikke så mye billigere alikevell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider