Gå til innhold

erfaring fra fb til "fk"...

Ranger emnet


EiLert

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med å bygge om fra 230FB til "FK"

Det er vel akkurat den samme motor uten turbo..det er VX kam i FB motoren om jeg ikke tar feil.

 

Har en T3 turbo liggende,så jeg trenger vell bare rør,slanger,intercooler og eksos som passer..

 

noen som har noen tips på hva jeg må gjøre å ikke gjøre.?

 

håper på svar...


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei, det skal gå an å ta ut ca 180-200hk fra fb+t.

 

Det du må gjøre:

* 940t 90+ manifoil

* 940t turbo eller en 15g/16t du reclocker og lager wg-brakkert på.

* 940t dyser, evnt noen høyohms dyser med samme flow

** Om du bruker 940t dyser, må du lodde inn formostander!

* 940t intercooler, intercooler rør og slikt

* 940t downpipe

* bensin 940t hjerne

* tenning 940t hjerne

* nye tennplugger (se på specs for 940t)

 

Ellers, må du jo ha olje tur/retur, så vel som evnt vannkjøling (dette avhenger av hvilken turbo du velger).

 

Retur kan du kjøre SÅ LANGT OPPE som mulig i bunnpannen.

Tur kan du ta fra oljetrykksbryteren din, via en T.

 

Du bør også ha oljekjøler (evnt vannkjølt oljekjøler, eller en radiator-type).

 

Om 180-200hk holder for deg, vil dette funke fint.

For å senke komp, kan du med tiden ta feks 531 topp, du kan bytte stempler, etc.

 

Om du importerer de delene her fra usa, havner det vel på ca 2500-3000kr. I forhold til å kjøpe deg en ft/fk, så har du vel ca 7-12.000kr til overs, som du kan bruke på feks. stempler, råder, etc. i fremtiden.

 

mao. du kan sitte igjen med en mye grommere motor, om du bygger opp en ny en av en f/fb blokk, 531 topp og da råder++.

 

Forutsetning er at du kan gjøre alt selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår