EiLert Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 noen som har erfaring med å bygge om fra 230FB til "FK" Det er vel akkurat den samme motor uten turbo..det er VX kam i FB motoren om jeg ikke tar feil. Har en T3 turbo liggende,så jeg trenger vell bare rør,slanger,intercooler og eksos som passer.. noen som har noen tips på hva jeg må gjøre å ikke gjøre.? håper på svar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Ville vel bytta stempler og råder siden det er høy komp på fb motoren andre dyser + div annet Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 hei, det skal gå an å ta ut ca 180-200hk fra fb+t. Det du må gjøre: * 940t 90+ manifoil * 940t turbo eller en 15g/16t du reclocker og lager wg-brakkert på. * 940t dyser, evnt noen høyohms dyser med samme flow ** Om du bruker 940t dyser, må du lodde inn formostander! * 940t intercooler, intercooler rør og slikt * 940t downpipe * bensin 940t hjerne * tenning 940t hjerne * nye tennplugger (se på specs for 940t) Ellers, må du jo ha olje tur/retur, så vel som evnt vannkjøling (dette avhenger av hvilken turbo du velger). Retur kan du kjøre SÅ LANGT OPPE som mulig i bunnpannen. Tur kan du ta fra oljetrykksbryteren din, via en T. Du bør også ha oljekjøler (evnt vannkjølt oljekjøler, eller en radiator-type). Om 180-200hk holder for deg, vil dette funke fint. For å senke komp, kan du med tiden ta feks 531 topp, du kan bytte stempler, etc. Om du importerer de delene her fra usa, havner det vel på ca 2500-3000kr. I forhold til å kjøpe deg en ft/fk, så har du vel ca 7-12.000kr til overs, som du kan bruke på feks. stempler, råder, etc. i fremtiden. mao. du kan sitte igjen med en mye grommere motor, om du bygger opp en ny en av en f/fb blokk, 531 topp og da råder++. Forutsetning er at du kan gjøre alt selv da. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EiLert Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 takker for fine svar.. har foresten en t3 turbo liggende..kan vell bruke den ? kom gjerne med mer innspill :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 For å senke komp, kan du med tiden ta feks 531 topp, du kan bytte stempler, etc. FB har 531-topp med VX3-kam... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EiLert Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 FB har 531-topp med VX3-kam... a det jeg er temmelig sikker på jeg også.. da burde det ikke være så my hokuspokus å få til dette da ? kom gjerne med flere tips/trix Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg