Gå til innhold

Strømforbruk - batteri/kondensator

Ranger emnet

Utopia

Anbefalte innlegg

Har 2 forsterkere på 1000W og 1100W som jeg tenkte å bruke i bilen. Kan jeg drive disse ved å bruke et bra batteri? Må jeg ha flere batterier? Eventuelt en kondensator?

Hvilke optima batterier kan brukes i bilen? Og hva er best?

Er det noen som har erfaringer med Panasonic sine 12" (CJ-SW3003)

Spesifikasjonene er jo veldig gode, men jeg finner ingen med erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en 1100W mono forsterker fra panasonic som skal drive 2 stk 12" suber og en 1000W 4-kanals forsterker fra panasonic som skal drive et sett med focal 130KP.

Kan du gi eksempler på skikkelige batterier? Jeg har lyst å gå for optima etter å ha hørt mye positivt, men jeg ser at det er svært mange forskjellige optima batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoblokka er på 350 watt RMS i 4 ohm, og 4-kanaleren 4 x 64 watt RMS i 4 ohm. Legg opp noe 35 eller 50mm2 strømkabler, så får du ut alt du kan kreve av de forsterkerne.

Skal du legge opp ekstra batterier, er det nesten ikke verdt bryderiet om du ikke bytter ut med vesentlig kraftigere forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil mono-blokken ha krefter nok til å drive 2 stk 12" suber fra panasonic optimalt? Vil jeg få bedre ytelse med en bedre forsterker? Eventuelt bruke 2 monoblokker fra panasonic?

Vil 4-kanaleren vær nok til å drive høytalerne bra?

Kan ikke så veldig mye om bilstereo.

Meningen var egentlig å bruke "et par tusen" å få "litt bedre lyd" i bilen, men det er mange tusenlapper siden. Dette er virkelig noe man kan bruke mye penger på hvis man vil.

Er takknemlig for svar på hva som skal til for å drive de to 12" subbene + Focal settet optimalt. Da tenker jeg hovedsaklig ved hjelp av Panasonics forsterkere da jeg har tilgang på de for en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider