Gå til innhold

Fått meg 99' Stratus 2.0 LE

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått handlet en 99 mod Stratus 2.0 LE med 87000 kilometer på samvittigheten. Fikk bilen for 50 høvdinger og er svært fornøyd med det.

08_-1718427310.jpg

Feil som er oppdaget:

- Liten bulk ved høyre frontlykt (pusset+bengalakket).

- Knekt antenne (har bestilt ny fra USA uten hev/senk, hvordan fjerner jeg heudralikken?).

- Feil med dørstopper på førerside - døren holder seg ikke oppe.

- Siste stempel for service var på 47000 km, men oljen virket å være fin i fargen. Byttet for sikkerhetsskyld.

- Byttet luftfilter.

- Det knirker og piper i servoen ved lave hastigheter

- Bilen lager en knekkelyd når jeg kjører sakte over farstdumper, virker som om det kommer fra demperne eller forstillinga.

- Den lager en liten hakkelyd når jeg setter i revers og kjører 2-3 meter. Deretter stopper det. Lyden kommer ikke når jeg går fra D til R.

- Det virker som om bilen lekker bremseveske, da jeg allerede har etterfylt dette 2 ganger siden jeg kjøpte den (1 uke siden)

- Når jeg slår av tenningen, slår ikke sigarettutaket seg av. Dvs. at mobillader og GPS sluker strøm konstant med mindre jeg drar de ut. (kostet meg 2 startkabel-øyeblikk allerede). Hvordan kan jeg få dette over på tenninga?

Ellers virker bilen som en drøm, behagelig å kjøre (opp til 140 km/t) og drar godt. Bruker 0,92-0,99L på mila ved blandet kjøring og er fornøyd med det.

Ting jeg ønsker utbedret, og gjerne erfaringer på:

- Ønsker grøfte/tåkelys. Hva anbefales?

- Ønsker en lav spoiler bak. Forslag?

- Trenger alu-felger og nye sommerdekk. Anbefaling?

- Anbefalt kabelføring for strøm til forsterker+sub bak

- Skulle gjerne funnet en anretning som gjorde koppholderne litt mer passende for vanlige 0,5L vannflasker. Den virker som den er designet for breie McDonalds dispenserkola. Vanlige flasker kanter jo bare.

Manualen til bilen var forøvrig dynket i en eller anna brus og uleselig. Noen som kan si meg når jeg bør bytte registerreim og topppakning på bilen? De har garantert ikke blitt gjort til nå.

Takk for hjelpen :D

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en flott bil !

Selv fikk jeg min stratus i Mai.

Skal prøve å svare på noe av det du lurer på:

- Ønsker grøfte/tåkelys. Hva anbefales?

Kjøp orginale, de passer best og ser derfor (etter min mening) best ut.

Jeg sliter med å finne brukte, men finnes rimelige på eBay.

- Ønsker en lav spoiler bak. Forslag?

Jeg kommer til å kjøpe en som er lik denne:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CHRYSLER-CIRRUS-CUSTOM-SPOILER-1995-2000_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42614QQihZ001QQitemZ110273897677QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Har ikke link i farten til den jeg så på, men er samme stil. Synes dette er det peneste, racing spoilere som er en halv meter høy er ikke tøft.

- Anbefalt kabelføring for strøm til forsterker+sub bak

Jeg strakk kabelen under matten på førersiden rett og slett. Ganske enkel jobb, gjort på 1time. Slet veldig med å få kabelen ut i mottorrommet, men med litt tålmodighet og bannskap gikk det til slutt.

Ta gjerne en titt innom min tråd !

http://www.bilforumet.no/chrysler/198732-chrysler-stratus.html

Har nettopp byttet register og toppakning på maskinen min selv, ikke en vanskelig jobb, men det tar tid.

Finner ikke noe fornuftig om når den bør byttes, men er vel som på vanlige biler. Etter ca 80-90000.

Edit:

Forresten ikke en feil med bilen at sigarettenneren ikke kobler seg ut. Slik er det på min også. Pratisk synes jeg, eneste er jo at man må huske på at ting som trekker MYE strøm må kobles ut før bilen forlates (les: kjølebagger ol. Ja, snakker av erfaring). Men jeg forstår ikke hvordan mobiltelefonladeren din klarer å tømme bilen din for strøm? Høres ut som ett dårlig batteri. Jeg har forgrener i bilen så om natten kan godt GPSen og mobilen ligge på lading. I tillegg til at jeg har en iPod som ligger i hanskerommet som også trekker strøm selv om bilen ikke er i gang. Såpass skal den jo klare. Ett bilbatteri har jo mye størrekapasitet enn det en mobiltelefon klarer å sluke.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet har nok sett bedre dager ja, det er neppe byttet siden det var nytt :P hehe. Bør kanskje vurdere bytte av registerreim nå som bilen snart er gått 90000 da? Hvor mye koster noe slikt å få utført på verksted? Føler meg ikke trygg på å gjøre noe slikt selv.

[ ] 1991 - BMW e34 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som nevnt i min tråd fikk jeg prisoverslag på 18000,- for skifte av reim, vannpumpe og toppakning. 9000 for deler og 9000 i arbeid. Jeg synes det koster mer enn det smaker, men så betalte jeg mye mindre for bilen enn du. Sparte 16900 på å gjøre det selv.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle gjerne gjort det selv, men mangel på erfaring gjør det vel litt risky kan du si. Men 18.000,- for å gjøre jobben er helt uaktuelt på en snart 10 år gammel bil.

Får se om jeg får smisket med noen bekjente heller :)

[ ] 1991 - BMW e34 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider