Gå til innhold

Forskjell på understellet/drivverk i granada 2,3 og 2,8

krest

Anbefalte innlegg

Som tittelens sier lurer jeg altså på om det er forskjeller i understellet og drivverket til en granada 2,3 og 2,8. Vet at 2.8 har ventilerte bremseskiver og stivere fjærer er det noe mer? Forstilling, bakaksel, mellomaksling?

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell er framfjærer, girkasse(tror clutch), ifølge ford er det og annet eksosanlegg, bakaksel samt at 2.8 har ventilerte skiver, jeg skanna inn godkjenningspapir fra ford fra 2.3-2.8(i) der det står alt nødvendig på FMCN for ei tid tilbake

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fjærbein?

Prøvde å finne det skrivet, fant det ikke igjen...

Mener at forskjellene er motor, tenningssystem(fordeleren), girkasse/clutch, bakaksel, framfjærer og frambremser(ventilerte skiver+tilhørende kalippere) og turteller(rødfeltet).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe noen deler fra en kar, så må jeg bare forvisse meg om hva jeg trenger, for å i femtiden få bygget om til v8. Så langt har jeg funnet ut at jeg trenger bakaksel de framre fjærene med bremser og turteller som du sier.

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe noen deler fra en kar, så må jeg bare forvisse meg om hva jeg trenger, for å i femtiden få bygget om til v8. Så langt har jeg funnet ut at jeg trenger bakaksel de framre fjærene med bremser og turteller som du sier.

Turtelleren er kun rødfeltet, det ligger litt høyere på 2.3 enn 2.8 og enda høyere på 2.8i, ikke noe must.

Men du skal ikke ha noen 2.8 motor, kun 2.8 specs på bilen?

For bilen sin del er det kun framfjærer, frambremser og bakaksel(klokka), kan vel og vurdere stv. bakbremser om det er sedan du driver med(1" større, er 9" på sedan og 10" på stv) og 3.0 bakaksel(større stikkaksler)...

Ta en kikk på http://www.fmcn.no og http://www.consulgranada.net

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...