Gå til innhold

Kabelkit, størrelse?

Ranger emnet

Finisa

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal smelle opp et lite anlegg bak i bilen min, og lurer litt på hvor stort kabelkit jeg burde gå for.

Jeg skal ha en 900W forsterker, 700W sub, og http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=78&katid=17&mid=m436&id=&vn=736 .

Hvor stort kabelkit går greit med dette i bagasjerommet? Sett kit med "750W" og "1200W" på det lokale verkstedet, kan jeg gå med den minste eller må/burde jeg ta den største?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke høyttalere du skal ha inn, og ikke minst hvor mange watt de er på, er helt uvesentlig. Det er forsterkeren som skal drives av batteriet, ikke høyttalerene. Jeg blir alltid skeptisk når folk proklamerer "noen-hundreder-av-watts-forsterker" og hvor reelt det er, så hva slags forsterker er dette?

Og uansett, siden det er en "900 watts forsterker" er jo det logiske å gå for et "1200 watts kabelsett", ikke 750, men jeg ser ikke bort i fra at den forsterkeren kan greie seg med et "150 watts" kabelsett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia, jeg er ganske ny på dette og bare tok med all infoen, just in case. :)

Er elektrikerlærling, så jeg har sånn noelunde peiling, men det er snakk om at det er greit med 750W kabelsett til 900W forsterker, eller vil sikringen ryke 24/7 på høy spilling?

Betyr egentlig mindre, jeg kjøper 1200W kabelsettet, så har jeg noe å gå på hvis jeg skal utvide osv. ;)

Forsterkeren: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13968282&sid=xz8rdbFyzEi787630&WT.svl=Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leg like godt opp 35mm2 kabel med det samme du skal koble anlegg.. kjedli å må legge opp kabel på nytt senere liksom..jeg la opp for liten strømkabel til å begynne med men det ar for at jeg ikke hadde oe annet da jeg skulle ha inn anlegget. har nå lagt inn 1 kabel til på 35mm2 så nå har jeg 35mm2 og 21mm2 kabel i min.. bruker største kabel til subbforst. og den lille på front og bakhøyttalere.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider