Gå til innhold

b230f sliter med start.

Ranger emnet


Sikaflex

Anbefalte innlegg

hei

Va ute å kjørte en dag. plutseli merka jeg at motoren

ikkje drog å so ville den kun gå på tomgang.

 

etter å ha stoppa den fekk jeg ikkje start. tok av kontakten til insprut hjerna å sette den på igjen då starta bilen igjen. våre slik fleire ganger.

 

Mvh Dan

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt bensin rele'et, eller slå av tenningen i 10sek cirka hver gang den kuker, det har funket når min har stoppet, må bytte bensinrele...

 

Bare et tips.

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt bensin rele'et, eller slå av tenningen i 10sek cirka hver gang den kuker, det har funket når min har stoppet, må bytte bensinrele...

 

Bare et tips.

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

 

har skifta bensin rele for sirka 4-5 måner sida..

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du ikke har pluss strøm til hjernen.. Samme problemet som jeg hadde.. En ledning som lå løst og lagde jordings feil.

 

Hvis ikke så kan det hende du suger falsk luft ved tanken.. Et lite hull akkurat ved røret som går opp fra bensin tanken.. Har også hatt det problemet før.. =)

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest av feilkoder no.

har feil kode 121 og 234

 

121 er for feil signal fra lmm men den var ny for sirka 1 år.. litt merkeli at den skall være defekt no .

 

alt fuker heilt normalt, men kan fare å kjøre so plutseli dør motoren vekk i en liten stund å so funker den igjen.. men etter å ha dauda vekk, går den på 1200 på tomgang..

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eller..

Hvis du har noe feil på kaldstart spjelet e.l. så vil lmm'en kunne ryke veldig fort igjen, selv når den er ny.

Jeg hadde 1-2-1 og 2-3-4 i vinter lett akompagnert av ett forbruk på 2l/mil. Og det var etter noen episoder med plutselig bortfall av motorkraft (limp-home-mode).

 

Kjøpte ny lmm på feiltema for under tusing, og det bedra forbruket og fjerna 1-2-1 og øvrige feilkoder, men den er ikke 100% god så om du ikke er redd for at den skal ryke på nytt i nær fremtid ville jeg kjøpt en årntli en..

 

Det kan vel også skyldes falsk luft både her og der i systemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår