Tettis Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Hei. Har noen spørsmål angående bassrefleksrør. Jeg har fått høre at jeg trenger 2 stk rør på 10cm diameter og 26cm lengde. Så leste jeg et sted om at rørene trengte fri luft bak seg (11cm eller noe), altså hvis kassen har rørene i front, må kassen være minst 26cm+11cm=37cm innvendig. Stemmer dette eller er jeg helt på villspor? En annen ting, hva har lengden på røret å si? Rørene jeg har kjøpt er på 3 deler, jeg går ut i fra jeg trenger alle disse delene siden jeg skal ha 26 cm. Og sist, må jeg lime fast rørene eller er det nok at de ligger på plass hvis hullet er trangt nok? På forhånd takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Jeg har fått høre at jeg trenger 2 stk rør på 10cm diameter og 26cm lengde. Så leste jeg et sted om at rørene trengte fri luft bak seg (11cm eller noe), altså hvis kassen har rørene i front, må kassen være minst 26cm+11cm=37cm innvendig. Stemmer dette eller er jeg helt på villspor? Det stemmer det ja. En annen ting, hva har lengden på røret å si? Rørene jeg har kjøpt er på 3 deler, jeg går ut i fra jeg trenger alle disse delene siden jeg skal ha 26 cm. Lengden på røret (og arealet på porten) er med på å bestemme tuningfrekvensen på kassa. Og sist, må jeg lime fast rørene eller er det nok at de ligger på plass hvis hullet er trangt nok? Regner med du mener der røret munner ut på kassa? Du bør feste det på en eller annen måte ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Du kan også vinkle rørene, for å få plass ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tettis Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Du kan også vinkle rørene, for å få plass ;) Ok tenkte å prøve dette. Kassen vil se noen lunde slik ut. Men lurer på hvilken type rør jeg da må ha? Jeg har nå 2xhttp://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=14000&prodid=1367 og tenkte å beholde den ene og bruke en vinklet, slik tegningen viser. Så hvilket rør i vinkel vil tilsvare de jeg allerede har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tettis Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Noen som kan hjelpe meg her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg