Gå til innhold

240 eller 740?

Ranger emnet

Estrewes

Anbefalte innlegg

Originally posted by Nitro-boy

tror ikke det er noe vanskeligere å skru på 740 enn 240, de bilene der er stort sett bygd opp likt. har skrudd på begge bilene og har ikke merka at det er noe vanskeliger bil å skru på...

Mekanikken er jo omtrent lik på 740 og 240, da meste parten av deler går overens, men alikevel syns nå jeg det er mye bedre plass i motorrommet på en 240... prøv å skru av girkassa på en 740 uten å ha ut motor, så prøver du det samme på en 240...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BreiSladderen

Mekanikken er jo omtrent lik på 740 og 240, da meste parten av deler går overens, men alikevel syns nå jeg det er mye bedre plass i motorrommet på en 240... prøv å skru av girkassa på en 740 uten å ha ut motor, så prøver du det samme på en 240...

Omtrent like lett. Det er jo samme motor og kasse, og omtrent like god plass under på begge biler(litt trangere på sidene på 740). Og hvor ofte tar du ut kassen? Prøv og ta ut kassen på en 850 så skal du se forskjell. Litt mer moderne oppheng innredning på en 740, så jeg hadde nok gått for en 740. Men så er den litt dyrere i innkjøp. Men det sparer du inn med mindre problem med rust hvis du kjøper en som er produsert etter -86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så blei vel 240`n også galvanisert på slutten?

Ja greit nok at man ikke tar ut kassa hver dag, men en god kamerat av meg har 740, og han klager litt over at det er trangt, men sett i forhold til veldig mange andre biler så er jo 240/740 begge fullblods gjør-det-selv biler...

Så Estrewes, i når alt kommer til alt, så er det nok egentlig bare utseende som skiller disse bilene, (satt litt på spissen) Du må nok bare finne ut av hvem av dem du liker best...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd og kjørt massevis med 240 og endel med 740.

740 en veide faktisk mindre enn 240en min som veier 1280. 740en var fra 85. de er teknisk sett jævli like og ikke noe problem å skru på noen av dem. problemet med 740 er at det er mye vanskligere å få tak i deler om du ikke vil kjøpe de til blodpris ettersom det er så få av dem på høggern.

dvs billigere å herje med om du ødelegger noe.

om dette er første bil og du ikke har noen favoritt på utseende på 740 ville jeg gått for 240.. de er også billigere

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en 760 turbo da. Beste kjøpet du kan gjøre. 4 sylindre kontra en fransk v6 som har hatt mye problemer med mindre den er veldig godt påpasset. Da får du en sprek bil med veldig masse utstyr som standard. Kjøp en fra -88 så får du hjulopphenget og galvaniseringen på kjøpet. Men da er det jo snakk om en helt annen pris. Samtidig får du en bil som holder godt og som er stappet med utstyr. Og holder du den godt har du ikke mye verditap på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en 760turbo fra 83-84 eller en 740turbo fra 85-88. Disse bilene går jævlig bra orginalt.

Jeg synes 740 er bedre å kjøre enn 240. Når jeg kjører 240, klarer jeg ikke å slappe av i høyrebeinet pga midtkonsollen, dashbordet. I 740en går det helt fint. Jeg får heller ikke setet så langt bak som jeg vil ha det. Nå skal det sies at jeg er 193cm høy, men 240en er ganske trang til å være stor bil. Selv liker jeg utseende på 740 stasjonsvogn:) 740 sedan ser også litt kul ut, men jeg liker ikke hekken på 940sedan.

Dessuten passer mange deler fra 940 bolt on.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider