loxus Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Jeg mistenker at det er bunnplata jeg ser på, som har tydelig vært borti noe hardt og sprukket. Bilen lekker bitte litt olje, slettes ikke mye. Bør jeg bytte den, eller bare gi blanke og fylle på olje hver 100'ede mil? Hvor mye koster det for ei ny bunnplate? Kan jeg bytte selv uten videre problemer? Siter [X] 2007 - Volvo C30 2.0D [ ] 1991 - BMW e34 525i [ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0 [ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D [ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
packs Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 du kan bruke et tettingsmiddel over sprekken. du kan bytte den selv ja. husk ny pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Min kjære bror har slått istykker bunnpanna på fattern's stratus (96mod 2liter). Hvordan er det å få av panna når motor er montert i bilen? Ser rimelig trangt ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 På stratus 2 liter kan du bytte punnpanne uten noe særlig problem. Bare å løsne alle skruene rundt bunnpanna og ta den ned. Kan være litt trangt, men det går greit. Begynne med de vanskeligste :) Stratusen har metallapkning med gummilist i til bunnpanna, så denne skal egentlig holde rimelig tett. Prøv å stram til skruene litt først. Har du lekasje, så sjekk nøye ved fremre simmering og pakning mellom veivhus og oljepumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loxus Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Hvor i huleste sitter oljepumpa? Leta halve norge rundt... den er ihvertfall ikke i bilen min :s Har googlet og googlet etter bilder og info av stratus motorene, men finner nada. Kun bilder av styling kit. Skulle gjerne fått tak i Heynes repair manual i PDF om noen har. Siter [X] 2007 - Volvo C30 2.0D [ ] 1991 - BMW e34 525i [ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0 [ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D [ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 På stratus 2 liter kan du bytte punnpanne uten noe særlig problem. Bare å løsne alle skruene rundt bunnpanna og ta den ned. Kan være litt trangt, men det går greit. Begynne med de vanskeligste :) Hvis man vil spare seg endel banning kan det lønne seg å fjerne den biten av motorfestet som sitter i blokka i forkant. Der blir det nemlig trangt om plassen når man skal ut med bolten og senere panna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Hvis man vil spare seg endel banning kan det lønne seg å fjerne den biten av motorfestet som sitter i blokka i forkant. Der blir det nemlig trangt om plassen når man skal ut med bolten og senere panna. Jeg gjorde dette i forbindelse med Reg-reim bytte, så det fremre motorfestet var vel demontert da....Husker ikke helt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loxus Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Men kan noen gi en pekepinne på hvor oljefilteret sitter? Må jeg helt under bilen for å se det? Siter [X] 2007 - Volvo C30 2.0D [ ] 1991 - BMW e34 525i [ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0 [ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D [ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Kanskje det sitter i bakkant på motorblokka. OG det er godt mulig du må under for å se det... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Men kan noen gi en pekepinne på hvor oljefilteret sitter? Må jeg helt under bilen for å se det? Ja, Det sitter på baksiden av motorblokka. Du ser det med en gang når du ser under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg