Gå til innhold

Aircondition i Eclipse (1g)

Yelsent

Anbefalte innlegg

Vel, i disse hete dager begynner behovet for et velfungerende airconditionsystem å melde seg - og som kjent er (i hvert fall) førstegenerasjons-Eclipsene utstyrt med aircondition. Nå er bilen min 16 år gammel, så det er ikke mye futt i det lenger. Da jeg hadde bilen inne på EU-kontroll og rep her om dagen spurte jeg om de evt kunne fylle på litt gass på anlegget.

Uansett sa fyren at det ikke hjalp noe, og mente at anlegget kanskje VAR så dårlig. Men siden dette var hos et Toyota merkeverksted så kan det jo hende han tar feil.. Hvordan er anlegget i deres biler? Fungerer de? Er det et vanlig problem at de slutter å fungere etter en viss periode og hva slags evt problemløsning har dere gjort? (Jeg går ut i fra at også andregenerasjons-Eclipsene og utover også har aircondition...)

Mvh en Eclipse-eier som snart smelter bort:)

Edit: Er jo som kjent ganske iriterende å kjøre i stekende varme når man VET at bilen faktisk ER utstyrt med airconditionanlegg..

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv :fire:

Ba et merkeverksted sjekke airconditionen, men de sjekket ikke grundig nok før de hadde bestilt reima. Kulelagrene på det hjulet har gått, så det må skiftes ut. Har ikke gjort det enda, men skal ta et tak en dag :)

På verkstedet sa de ingenting om at det ikke kom til å hjelpe noe nei. Prisen var 2900kr for gasspåfyllinga.

Hvis reima di er i orden, så er du mest sannsynlig tom for gass :)

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, en stygg tanke slo meg, hva om jeg betaler rundt 2-3000 kr for gasspåfylling, men reima har røket så alt lekker ut igjen? Jeg får vel ingen kompensasjon for dette.. Kan jeg selv finne ut om reima har røket? (Har null peil på dette med airconditionanlegg...)

Fant nemlig et firma som fylte på for rundt 2000, men det er dumt å fylle på hvis det bare skal lekke rett ut igjen. :/

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider