Gå til innhold

ettermontering av turteller uten opplagt ledningsnett

Ranger emnet

-Veritas-

Anbefalte innlegg

som topic sier, så driver jeg på med å ettermontere en turteller. Jeg har ikke ledningene lagt opp fra før.

Sånn jeg ligger ann nå, har jeg 1 ledig kabelsko (motaker?) på coil, jeg har 3 muligheter bakpå turteller. (+, - og en som ikke er merket) pluss +/- til lyset. Jeg har en kabel sko på - siden av coilen, og 2 på +. Det er på + siden jeg har en ledig.

Hva skal hvor?:) - til jord? + til batteri? og den siste på coil?

Prøvde å søke men ble ikke no klokere av det.

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da gikk ikke dette så bra likevel.

Jeg får den ikke til å vise rett turtall, og jeg finner ikke feilen..

Jeg har sjekket kabelen til sikringen.

Jeg har sjekket kabelen til jord.

Jeg har sjekket kabelen til coilen..

Samt skiftet kabelskoene som går innpå turtelleren til isolerte. (trodde kanskje det kunne bli spenningsoverføringer, er ingen elektriker så det er muli det ikke er noe som heter det :D)

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenningsoverføringer ja hehe du har ikke grønn overledning da ;)

Hva slags turtall får du egentlig?

Hva slags turteller er det?

Du er sikker på at du har koblet den på minus fra coil?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff er jeg elektriker :D:D

Ner, er nok ikke det.. kanskje akkurat det som er problemet!! :P

Men ja, jeg så på sikringene og dem "så" hele ut. Altså ingen var slitt av. Men jeg prøvde å koble + fra turteller over til sikring nr. 6, som også skulle ha 8A sikring. Ble ikke no forskjell, men sikringene kan vel være gåen da .. ? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en spiker og legg over hver sikring nedover, også ser du om du plutselig får kjørelys ;)

Jeg tar ikke ansvar for om du ødelegger noe, siden det ikker virker som du har full kontroll over hva du gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiker, ikke fan :P da kjører jeg heller over til "byen" og kjøper meg et sett..

"det ikker virker som du har full kontroll over hva du gjør :P"

Skjønner ikke hva du mener <.<

Neida, elektronikk er ikke akkurat det som står mitt hjerte nærmest. Jeg var stolt når jeg fikk kobla opp stereoen! det får si sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider