Gå til innhold

Ny stereo, middels prisklasse til volvo 240

Ranger emnet

TTomas

Anbefalte innlegg

Tenkte å skaffe meg litt anlegg til en volvo 240 før jeg får lappen.

Har ikke så veldig peiling på det her med anlegg men...

Tenkte å kjøpe spiller, 2 x 6x9 som jeg enten skal ha bak passasjersetene eller på sidene foran, spørs om det passer i dørene, en forsterker og muligens en (12") basser.

Har noen spørsmål angående forsterker, det finnes jo 2, 3, 4 kanals forsterkere osv.. hva er forskjellen og hva trenger jeg med tanke på at det bare er 2 høytalere og en basser jeg skal ha?

Og hva vil være best for lydbildet med tanke på plassering av høytalerne?

Og til slutt, hvor mye penger må jeg ut med for å få et middels bra anlegg, skal ikke ha no kjempe greier, vil bare ha god lyd for å spille musikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha høytalere framme også, er jo der du sitter og kjører. Du vil nok få god lyd med f.eks ett frontsett med mellomtone/bass og løs diskant og delefilter. Og muligens 6.9" i hattehyllen. Da kan du kjøpe f.eks en 5 kananals så kan du ha en 12" på 5.kanalen.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4" fram om du har manuel vindu noe større på de me elektrisk.

6x9" i hatthylla å enten 1 kraftig 12" eller 2 12" er best i volvo... sedanen kan det være vanskelig å få skikkelig bass inni kupèen. ordne med hull til bassport eller 2 i hatthylla for å slippe gjenom basstrykket.

da jeg jobba på bilradiospesialisten i trondheim var det en som skulle ha montert sub osv inni sin.. var da en jbl 1100w 12" og høyttalere rundt om.. ble ikke noe trykk men lysene blinket værtfall.. anbefaler 2x 12" i porta kasse...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk 6X9" i hattehylla.. Noen billiggreier på 350Watt og noen blaupunkt 5.25" foran i dørene på 250Watt. Baki bagasjen har jeg 3stk 12" og 3 forsterkere for å drive dette. Er rimelig god lyd i bilen og skikkelig trøkk..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på anlegget (ca. 5-6000), så vil nødig kjøpe mer en et par med høytalere hvis jeg skal ha basser og.

Ser du har en 240 sjøl, hvordan har du lagt opp lydbildet i bilen?

Volvoen er en GL modell hvis det har noe å si :)

Jeg har ikke satset så mye på syk lyd og trøkk i den bilen. Men jeg har 4" JBL gto høyalere i dørene forran og 6.9" i hattehyllen. Driver alt på spilleren. (4*50w mosfet) og jeg synes det fungerer veldig greit og pen nok lyd.

I 949in som jeg bruker mest og på tur og sånn har jeg komponents sett forran med en 6,5" og en diskant og nye høytalere i dørene bak og en liten 12"bass baki pluss 5kanals forsterker. Dette spiller bedre og penere, mye pga. frontsettet og forsterker

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt:

forsterker http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_110_202&products_id=1074 1999,-

komposett: http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_112_177&products_id=715 1299,-

subb: http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_113_183&products_id=722 1199,-

kabelsett: http://installbay.no/product_info.php?cPath=90_198&products_id=1046 799,-

Dette er da uten spiller,men det finner du de fleste plasser :)

Veil pris: 5296,-

Tibud til deg (gjelder 1 uke) 4900,- fraktet, forskuddsbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider