Gå til innhold

Kicker ZX700.5 blinker rødt/grønt

Ranger emnet

Bruners

Anbefalte innlegg

Jeg har støtt på et litt snodig problem i mine øyne, har hatt forsterkeren noen uker nå og spillt både høyt og lavt uten noen problemer, før den plutselig gikk i protection (blinker mellom rødt og grønt) en dag jeg hørte på radio på lavt volum.

Jeg sjekket over alle kabler og målte at det var strøm i alle ender, koblet fra alt av ledninger og hadde kun i strøm. Fortsatt gikk den i protection (blinker rødt og grønt).

Jeg har nå hatt den liggende ca 4 dager inne i huset og brukt den gamle Sony-forsterkeren min på det samme ledningsnettet, dette har fungert smertefritt. Så i dag prøvde jeg å koble til Kickeren igjen, for å teste før jeg går til steget å reklamere på den, forsterkeren går ikke lenger i protection, jeg kobler til alt av høytalere og kjører meg en tur for å spille litt. Alt fungerer som det skal intill jeg drar hjem igjen, jeg slår av anlegget og er inne i ca 30-40 minutter, når jeg nå kommer ut igjen går forsterkeren protection! Det er som sist ikke konstant rødt lys, men det blinker i rødt og grønt. Det kommer også litt lyd i høytalerne når den blinker over til grønt.

har sjekket over alle kabler,

pusset ned til metallet på jordingspunktet,

tatt jording direkte fra batteriet,

målt at det er riktig spenning,

sjekket sikringer,

Hva kan være feil? Er det forsterkeren som er problemet og er det bare å levvere tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke sier HVA, og HVORDAN du har koblet høyttalere/sub, så blir det vanskelig å si hva som kan være galt, men det høres ut som det er noe feil med forsterkeren ja... om det er du som har koblet feil, eller forsterkeren som er dårlig (dårligere enn vanlig ;)), blir vanskelig å svare på ;)

Har prøvd med å ha kun pluss+remote og jord (uten høytalere) med samme resultat, har også prøvd å dra kabel direkte fra batteriet for minus.

Jeg har jo spillt med forsterkeren daglig i rundt om 2 uker før dette skjedde så feilkobling er utelukket, jording er også utelukket, alle kontaktflater er pusset ned til metallet og rengjort, kabelen er loddet fast i kabelskoen som er festet i skruen til setebeltet.

For høytalernes del, om det skulle være nyttig, er de koblet minus på minus og pluss på pluss på de 5 ulike kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider