Gå til innhold

88 Usa Modell 760 Turbo, Vifte problem??

Ranger emnet


locos

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har nå vært å henta meg en 88 modell 760 turbo tatt inn fra usa.

 

Har sjekka litt her i kveld å finni ut at det sitter en B230FT motor med LH 2.2 sprut i den..

 

Spørsmålet er om 2.2 har løs chip. Og om ecomaxen passer på en 2.2 hjerne?? Har søkt, men finner lite..

 

Noen som har peiling på denne typen motor. Må jo være den første FT som kom. Trimmings potensiale og slike ting.. Noen som vet?? Kjenner ikke spesielt godt til disse motorene enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

 

Det vil med andre ord si at den motoren er bare kast.. Eller jeg kommer til å vri opp trøkket bittelitt bare for og ha gjort det. Ikke så det er noe fare men regner med den tåler littegrann selv med orginal hjerne. Veit ikke hvor mye den lader, men bør jo klare å gi 0,2-0,3 bar ekstra. Isåfall så går det så lenge det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt over har denne ikke løs chip.. Svenskene har prøvd og lage til en sokkel slik at man kan bytte chip som i LH2.4. men de fant ut at det fungerte så dårlig at de droppa det...

 

Men om du bytter råder så er vel denne motoren like god som andre ft`er uten underspyling?

motorstyringen er bare å kaste...

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da veit jeg det.. Har hatt oppe hjernen i dag for sikkerhets skyld og der satt joggu det ikke noe løst nei..

 

Men har fått flere problemer. Motoren går alt for høyt på tomgang. Ca 1500 o/min. Mulig det er jeg som er idiot men jeg finner ikke ut hvordan man justerer det ned. Er cruise kontroll og slikt så er så mye rare vakum klokker der. Noen som veit?? Har finni en skrue som gasspjeldet butter mot, men denne er seff blitt splitta så får ikke stilt den. Mulig jeg filer den ned og prøver. Har også finni en grå plastskrue under gasspjeldet når jeg skrur denne ut øker turtallet og når den er helt inne går den på 1500 o/min.

 

 

Det var det ene, så det andre..

 

Vifte, AC, Varmestyring, og hele det greiene der funker heller ikke. Har sjekka alle sikringer og de er hele. Er vel noe vakum motor dritt bak der. Noen som har peiling på det systemet. Det var hvertfall ca 7-8 releer bakom der og en million ledninger.. Lys funker fint i bakrunnen på Panelet.

 

Vis noen har noen forslag så spytt ut.. Værste jeg veit er å feilsøke i flere timer og dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da veit jeg det.. Har hatt oppe hjernen i dag for sikkerhets skyld og der satt joggu det ikke noe løst nei..

 

Men har fått flere problemer. Motoren går alt for høyt på tomgang. Ca 1500 o/min. Mulig det er jeg som er idiot men jeg finner ikke ut hvordan man justerer det ned. Er cruise kontroll og slikt så er så mye rare vakum klokker der. Noen som veit?? Har finni en skrue som gasspjeldet butter mot, men denne er seff blitt splitta så får ikke stilt den. Mulig jeg filer den ned og prøver. Har også finni en grå plastskrue under gasspjeldet når jeg skrur denne ut øker turtallet og når den er helt inne går den på 1500 o/min.

 

 

Det var det ene, så det andre..

 

Vifte, AC, Varmestyring, og hele det greiene der funker heller ikke. Har sjekka alle sikringer og de er hele. Er vel noe vakum motor dritt bak der. Noen som har peiling på det systemet. Det var hvertfall ca 7-8 releer bakom der og en million ledninger.. Lys funker fint i bakrunnen på Panelet.

 

Vis noen har noen forslag så spytt ut.. Værste jeg veit er å feilsøke i flere timer og dager..

 

 

Om ac`en ikke funker kan den være tom for gass.

Om vifta ikke går, er den anten defekt eller bryteren kan være defekt. Veldig vanskelig og finne elekttriske feil over internett :p men har du bilder av padda? :p

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRPE82 på Turbobricks forumet (han er fra Sverige) leverer chipper til LH2.2 slik som jeg har skjønt. Men det er ikke noen supermotor det der nei...

 

har prata me han.. var han som sa at det ikkje var noke og satse på.. :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay..

 

Har fått på turbotrykksmåler og den stopper på 0,3 bar. Jeg skal bytte slanger og få på JT 3 tom så får vi se.Lader den 0,3 enda vrenger jeg opp til 0,5 å gir gass. Jeg syns 0,3 var noe lavt. Mulig org dump lekker. Mulig den er justert ned med tanke på bensinforbruk fra forige eier, men burde vel lada rundt 0,5-0,6 bar mener nå jeg.. Får høre etter tenningsbank på vei opp..

 

 

Når det gjelder AC og vifte så er det slik at ingen ting fungerer. Får ikke skrudd på AC engang. Ikke justert varme opp og ned og ikke justert hvor lufta skal. Men det lyser i bakgrunn av panelet, så det er strøm dit hvertfall. Har ikke hatt tid enda, men skal sjekke det litt. En kompis har komplett delebil med svart skinn som skal inn etterhvert. Beige skinn i den nå. Så skal prøve panelet fra den. Kanskje jeg har flaks. Men tror det er et rele eller noe som er gått dukken. Spørmålet er hvor det sitter. Har lasta ned koblingskjema så må bare få tid først. Alle sikringer er hele både til vifte og AC.

 

 

Edit: Bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår