killerFly Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Noen som har en kopi av en innsendt søknad til FK motoren? Som har kommet posetivt tilbake? Og noen som har teknisk info på Fk motoren? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Se på tråden til DaButcher.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Se på tråden til DaButcher.. Hva tråd tenker du på? Link? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 sikkert den til 245'en hans.. Mener han la ut søknad der.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 sjekk svaret til dabutcher nederst på siden http://www.bilforumet.no/200-serien/175558-skynd-dere-godkjenning-2.html Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Søkte ikke om en dritt jeg :P Bestilte time for godkjenning av motorbytte. Hadde med papirer fra volvo om at motor er "riktig" satt i + utskrift av volvo-norges godkjente ombygninger (maks 220hk osv) + kopi av verkstedshåndbok hvor det står at b230fk har 135hk. Dette var absolutt ikke noe problem, og siden de var så ålreite så la jeg fram tuv-papirer på senmkesett og papirer på 4-hjuls kontroll så godkjente de senking mens de var igang :D I vognkortet: "Godkjent med b230fk med 135, etter volvos typegodkjenning maks 220hk" :D Han kontroløren sa at han skreiv det sånn, så jeg hadde litt å gå på om jeg skulle justere opp litt trykk, og så bli stoppa ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Søkte ikke om en dritt jeg :P Bestilte time for godkjenning av motorbytte. Hadde med papirer fra volvo om at motor er "riktig" satt i + utskrift av volvo-norges godkjente ombygninger (maks 220hk osv) + kopi av verkstedshåndbok hvor det står at b230fk har 135hk. ;) Samme her;- det eneste kontrolløren begynte å gnage om var dekkene: han mente hastighetsmerkingen måtte være høyere når motoreffekten økte, men det ble ikke noe sak utav det. Henger kanskje sammen med at jeg viste bilen med 175R-vinterdekk :chairshot Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hehe.. Hos meg begynte de å regne på om 205/55-15 var godkjente dekk på 240... Skulle jeg tatt dem av og kjørt uten hjem, eller hva var baktanken med det? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Baktanken er at de generelt sett ikke godkjenner biler med mere avvik enn 5%+- på rulleomkretsen og det bilen er kommet med orginalt... Men det finnes heldigvis unntak...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 med det samme denne tråden ble bumpet opp noen hakk: Noen som har de godkjente produktendringene fra volvo liggende? Finner de ikke på volvocars.no mer. Mulig de er godt gjemt eller hva det er. Og en ting til, hva menes med et papir fra volvo der det står at motor er "riktig satt inn"? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Denne du tenker på? http://www.websitefolder.net/lysakerbil/Volvo_Godkjente_Produktendringer.asp Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Du bestiller time hos volvo merkeverksted. De går over bilen, spesielt da motor område, ser at alt fungerer som originalt og at alt er i orden og gjort på en ordentlig måte. Avgass må være innenfor krava. Er veldig viktig at alt blir gjort ordentlig og kobla opp riktig. Jeg jobba på volvo på Kongsberg før og vi fikk stadig inn noen biler som det var bytta motor i og var som regel verksmester som tok seg av det og kom inn noen som det var masse jalla mek på, måtte ha på lyset for og få den til og starte og bensinpumper som var kobla uten trykkvakt og masse rart, de blei somregel bare kjørt ut igjen, gadd ikke og kikke nærmere på dem eller godkjenne jobben som var gjort. Førsteinntrykk er viktig, ha alt i orden og ha det ryddig og pent i motor rommet så ere ikke no problem. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 må man virkelig ha bilen hos et volvo-verksted? Aldri vært borti før. De må da BT kunne se på ved times hos de. Men de papirene skal vel vises frem på godkjenningsdagen da. Ikke legges ved på søknaden om ombygging Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Nå har vel ikke bitilsynet så veldig greie på hva som er originalt og ikke, hvem motor som er hvem og slik. Har man papirer ifra volvo på at man har satt inn den og den motoren og det er gjort på en ordentlig og forskrifts messig måte så er det lettvint og få godkjent det hos biltilsynet etterpå. Det er en måte som fungerer ihvertfall. Trenger ikke og søke om ombygging. Trenger bare og få godkjent motorbytte. Det er jo ikke no skikkelig ombygging. Ingen endring av understell eller karosseri. Les hva Ruzlebiff skriver, han har netopp gjort det, jeg ba han stikke på volvo og få dem til og kikke over og bekrefte at motorbyttet var gjort ordentlig og så til biltulsynet for at de skal kikke raskt over og lage et nytt vognkort og hans er nå godkjent uten no problemer. Bare masse extra papirer med og søke. Er noe annet og bruke motor ifra annen fabrikant og lignende, da må man søke. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 det har seg sånn nemlig at BT har begynt å etterlyse svar på søknbad om ombygging før man kan komme til time for godkjenning av motorbytte., Må søke til vegdirektoratet visstnok. Men det er vil jeg tro varierer fra hvor i landet man viser. Er mange som vil stikke kjepper i hjulene for de som vil bygge om volvoen sin. Her i byen tror de at om man har bygd om en volvo 240ER det jalla-løsninger og leter opp urelevante feil for å lage kvalm. Og at det er livsfarlig og senke bilen. Akkurat som det er forsvarlig å kjøre i org stand med en 240. Men tilbake til saken; Jeg skal ta en tlf til BT i morgen jeg, så skal jeg spørre litt rundt. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.