Gå til innhold

Søknad til BT om FK Og teknisk info?

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søkte ikke om en dritt jeg :P

 

Bestilte time for godkjenning av motorbytte.

Hadde med papirer fra volvo om at motor er "riktig" satt i + utskrift av volvo-norges godkjente ombygninger (maks 220hk osv)

+ kopi av verkstedshåndbok hvor det står at b230fk har 135hk.

 

Dette var absolutt ikke noe problem, og siden de var så ålreite så la jeg fram tuv-papirer på senmkesett og papirer på 4-hjuls kontroll så godkjente de senking mens de var igang :D

 

I vognkortet: "Godkjent med b230fk med 135, etter volvos typegodkjenning maks 220hk" :D

Han kontroløren sa at han skreiv det sånn, så jeg hadde litt å gå på om jeg skulle justere opp litt trykk, og så bli stoppa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte ikke om en dritt jeg :P

 

Bestilte time for godkjenning av motorbytte.

Hadde med papirer fra volvo om at motor er "riktig" satt i + utskrift av volvo-norges godkjente ombygninger (maks 220hk osv)

+ kopi av verkstedshåndbok hvor det står at b230fk har 135hk.

 

;)

 

 

Samme her;- det eneste kontrolløren begynte å gnage om var dekkene: han mente hastighetsmerkingen måtte være høyere når motoreffekten økte, men det ble ikke noe sak utav det. Henger kanskje sammen med at jeg viste bilen med 175R-vinterdekk :chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

med det samme denne tråden ble bumpet opp noen hakk:

 

Noen som har de godkjente produktendringene fra volvo liggende? Finner de ikke på volvocars.no mer. Mulig de er godt gjemt eller hva det er.

 

Og en ting til, hva menes med et papir fra volvo der det står at motor er "riktig satt inn"?

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller time hos volvo merkeverksted.

De går over bilen, spesielt da motor område, ser at alt fungerer som originalt og at alt er i orden og gjort på en ordentlig måte. Avgass må være innenfor krava.

 

Er veldig viktig at alt blir gjort ordentlig og kobla opp riktig.

Jeg jobba på volvo på Kongsberg før og vi fikk stadig inn noen biler som det var bytta motor i og var som regel verksmester som tok seg av det og kom inn noen som det var masse jalla mek på, måtte ha på lyset for og få den til og starte og bensinpumper som var kobla uten trykkvakt og masse rart, de blei somregel bare kjørt ut igjen, gadd ikke og kikke nærmere på dem eller godkjenne jobben som var gjort.

 

Førsteinntrykk er viktig, ha alt i orden og ha det ryddig og pent i motor rommet så ere ikke no problem.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man virkelig ha bilen hos et volvo-verksted? Aldri vært borti før. De må da BT kunne se på ved times hos de.

 

Men de papirene skal vel vises frem på godkjenningsdagen da.

 

Ikke legges ved på søknaden om ombygging

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel ikke bitilsynet så veldig greie på hva som er originalt og ikke, hvem motor som er hvem og slik.

 

Har man papirer ifra volvo på at man har satt inn den og den motoren og det er gjort på en ordentlig og forskrifts messig måte så er det lettvint og få godkjent det hos biltilsynet etterpå.

 

Det er en måte som fungerer ihvertfall.

 

Trenger ikke og søke om ombygging.

 

Trenger bare og få godkjent motorbytte.

 

Det er jo ikke no skikkelig ombygging.

Ingen endring av understell eller karosseri.

 

Les hva Ruzlebiff skriver, han har netopp gjort det, jeg ba han stikke på volvo og få dem til og kikke over og bekrefte at motorbyttet var gjort ordentlig og så til biltulsynet for at de skal kikke raskt over og lage et nytt vognkort og hans er nå godkjent uten no problemer.

 

Bare masse extra papirer med og søke.

 

Er noe annet og bruke motor ifra annen fabrikant og lignende, da må man søke.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har seg sånn nemlig at BT har begynt å etterlyse svar på søknbad om ombygging før man kan komme til time for godkjenning av motorbytte.,

 

Må søke til vegdirektoratet visstnok.

 

Men det er vil jeg tro varierer fra hvor i landet man viser. Er mange som vil stikke kjepper i hjulene for de som vil bygge om volvoen sin.

 

Her i byen tror de at om man har bygd om en volvo 240ER det jalla-løsninger og leter opp urelevante feil for å lage kvalm. Og at det er livsfarlig og senke bilen. Akkurat som det er forsvarlig å kjøre i org stand med en 240.

 

Men tilbake til saken; Jeg skal ta en tlf til BT i morgen jeg, så skal jeg spørre litt rundt.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår